جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

مخاطبان پایگاه خبری انارما با طرح ۱۸ سوال مهم از مصطفی ملانوری شهردار امین شهر خواهان پاسخگویی وی به سوالات شدند و شهردار امینشهر نیز به شرح زیر پاسخگوی سوالات شد.

به گزارش ” انارما ” ؛ مخاطبان پایگاه خبری انارما با طرح ۱۸ سوال مهم از مصطفی ملانوری شهردار امین شهر خواهان پاسخگویی وی به سوالات شدند و شهردار امینشهر نیز به شرح زیر پاسخگوی سوالات شد.

بر این اساس با توجه به رسالت رسانه‌ای بر آن شدیم تا فهرست کامل این سوالات را برای آگاه‌سازی شهروندان امین شهری و همچنین از دغدغه تعدادی همشهریان این شهر در حوزه مدیریت شهری منتشر کنیم که در ادامه می‌خوانید:

سوال شهروند : شهرداری امینشهر چرا بعد از اتفاق ناگوار و فوت یک نوجوان در بلوار ورودی شهر امینشهر بازهم این بلوار بدون علائم و روشنایی و چراغ هشدار راهنمایی رانندگی است و اخیرا هم باعث تصادف درهمان مکان شده است؟

پاسخ شهردار: به لحاظ قانونی علاِئم و روشنایی ورودی امین شهر کافی است اما مضاف بر آن شهرداری یکسری روشنایی دیگر هم اضافه نموده و در ابتدای سال جدید روشنایی و روفوژ بلوار خاتم الانبیا به صورت کامل انجام خواهد شد و ابتداء به ساکن از طرف ورودی عملیات اغاز می شود.

سوال شهروند : چرا در خیابان عرفان امین شهر درختکاری نمی شود مگر جزء شهر نیست؟

پاسخ شهردار: تمامی خیابان عرفان درختکاری انجام شده است و اگر مکان خاصی انجام نشده همشهریان محترم از طریق معاون خدمات شهری امین شهر جناب اقای یزدان پناه پیگیری کنند که در اسرع وقت مشکل رفع شود.

سوال شهروند : تشکر از زحمات و زیباسازی شهر توسط عوامل شهرداری ، لطفا در خصوص میدان اصلی شهر ( میدان امام حسین) بفرمایید کی عملیات عمرانی و زیباسازی به اتمام میرسد؟

پاسخ شهردار:اصلی ترین میدان شهر همین میدان می باشد و به همین علت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به این که طراحی المان بسیار سنگین و شکیل می باشد مقداری زمان بر است و لازم بذکر است کف سازی میدان به اتمام رسیده و در ادامه کار همچون ساخت المان و روشنایی میدان در ۶ ماه اول ۱۴۰۰ تماما تکمیل می شود که طرحی اجرا شده به جرات می توان گفت در شهر های اطراف همچین المانی وجود ندارد.

سوال شهروند : در خصوص آسفالت کوچه ها و درب خانه ها بگونه ای این کار انجام شده که آب جلو خانه ها جمع میشود و چرا شیب مناسب در زمان آسفالت انجام نمی شود؟

پاسخ شهردار: از مردم عزیز بابت مشکلاتی که در تعدادی از کوچه ها ایجاد شده است عذر خواهی میکنم اما با توجه به شیب سرزمینی امین شهر مجبوریم از شیب مصنوعی استفاده کنیم که مشکلاتی را هم در بر خواهد داشت البته در سال جدید تا حد امکان کوچه ها را اصلاح سازی خواهیم کرد و همچنین کوچه هایی که هنوز عملیات اسفالت ان ها انجام نشده شهروندان با مراجعه به شهرداری مشکل خود را پیگیری کنند.

سوال شهروند : جناب شهردار پیگیر آسفالت و روشنایی مسیر امین شهر به انار وحتی بالعکس باشید برای بار چندم باید پیمانکار عوض شود و خدایی نکرده چندبار باید اتفاق ناگواری بیافتد تا این کار اصطلاح و پروژه به سرانجام برسد؟

پاسخ شهردار: همانطوری که مستحضر هستید محدوده ای که مربوط به شهرداری امین شهر می شود چند سال است که اسفالت و جدول گذاری آن انجام شده است ما بقی مربوط به اداره راه و شهر سازی و شهرداری انار است که پیگیری از سوی این نهاد باید انجام شود و ظاهرا قرارد داد جدید با پیمانکار جدید امضا شده و در سال جدید ادامه اسفالت و تعریض این مسیر انجام خواهد شد.

سوال شهروند : عوامل زخمتکش پاکبان شهرداری و ماشین حمع آوری زباله چرا کیسه های خاک را جمع آوری نمیکنند؟ و ایا محل خاصی برای اینگونه آشغالها تعبیه شده؟
پاسخ شهردار: در هیچ کدام از شهر ها امکان جمع اوری کیسه های خاک و زباله های ساختمانی توسط ماشین های حمل زباله شهرداری انجام نمی شود اما شهروندان می توانند در مسیر جاده رضا آباد و رسول آباد که محلی برای تخلیه زباله های ساختمانی تعبیه شده و تابلو هم دارد  زباله های ساختمانی خود را ان جا رها کنند.

سوال شهروند : نبود آسفالت و بی توجهی در کوچه احسان،کوچه سحر ، کوچه حافظ ،خیابان های مطهری،خیابان سعدی ،خیابان بهشت فاطمیه، جنب هنرستان و بوستان رضوان با توجه به اینکه سه ماه هزینه آسفالت گرفته شده اما هنوز اقدامی نشده؟

پاسخ شهردار: در سالی که گذشت در چند مرحله عملیات اسفالت کوچه ها از جمله کوچه های مشارکتی انجام شده است و به یکسری از کوچه ها هم قول ۳ ماه اول سال ۱۴۰۰ داده شده و متاسفانه پیمانکاری که پروژه آسفالت کوچه ها و خیایان های امینشهر در دست داشته با مشکل دستگاه فنیشر مواجه شده بود و اسفالت را با کیفیت خوبی ارائه نمیداد به همین علت با پیمانکار جدیدی قرار داد بسته شده و امیدواریم که هر چه زود تر عملیات اسفالت انجام شود.

سوال شهروند : خسته نباشید خدمت شهردار محترم لطفا بفرمایید آیا بودجه ای برای جمشید آباد از سوی شهرداری اختصاص داده میشود و یاخیر؟ چه اقداماتی برای این محله تابحال انجام شده؟

پاسخ شهردار: جمشید آباد هم جزو محلات امین شهر است و مطمئنا از امین شهر جدا نیست و طی سال های گذشته عملیات های عمرانی زیادی انجام شده از جمله تخریب دو خانه ای که از سمت ورودی گلستان بسیار حادثه ساز بود، کف سازی و روشنایی دو پارک، تعریض بلوار ولیعصر تا جمشید اباد، مهمانسرای جواد، فرهنگسرای حضرت ابوالفضل زیر سازی خیابان بعثت  و همچنین در اینده خانه کودک و نوجوان ،برای نگه داری تعدادی کودک بی سرپرست انار و رفسنجان تجهیز خواهد شد که جا دارد از خیر گرانقدر حاج میرزا عباس رشیدی به پاس زحمات زیادشون تقدیر و تشکر کنیم همچنین از صبوری مردم شریف جمشید آباد هم بسیار تشکر میکنیم و امیدوارم در سال های اینده ابادانی به سمت محلات اطراف نیز برود.

سوال شهروند : با توجه به تهدیداتی که سگ های بلاصاحب در این مطقه وجود دارد در خصوص جمع آوری سگ های بلاصاحب و یا ناقل کردن آنان اقدامی شده؟

پاسخ شهردار: از معدود شهرداری های استان که سگ ها را زنده گیری میرکند شهرداری امین شهر است، و طبق ایین نامه محلی در خارج از شهر برای نگه داری و عقیم سازی سگ ها مکانی در نظر گرفته شده است و در آنجا نگه داری می شود.

سوال شهروند : در امین شهر همانند انار فکری برای جذب کار کنید تا کسانی که نیازمند کار هستند به مکانی همانند کاریابی مراجعه کنند؟

پاسخ شهردار: بخش اصلی اشتغال و جذب کارگر به دست خود مردم است اما شهرداری هم تا جایی که امکان دارد از کمک دریغ نمیکند از جمله تسهیل در ارائه مجوز ساخت و ساز و نمونه های زیادی هم در شهر داریم که کارگاه هایی ایجاد و تعدادی هم مشغول به کار می باشند.

سوال شهروند : من یک شهروند امینشهری هستم و از آقای شهردار سوال دارم چرا در دورافتاده ترین کوچه های شهر آسفالت انجام شده ولی در برخی خیابان های پررفت و آمد همانند سعدی اسفالت نشده و اگر کوچه هست چرا تابلو خیابان سعدی گذاشته شده؟

پاسخ شهردار:  در ۶ سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ هزار متر اسفالت انجام شده است، و در سال ۹۹ هم نزدیک به ۵۰ هزار متر آسفالت به بهره برداری رسیده و میتوان گفت سرعت اسفالت کردن کوچه ها و خیابان ها نسبت به قبل بسیار بالا رفته اما حجم کوچه های خاکی نیز بالاست و بنده ایم گلایه های مردم امین شهر را قبول دارم اگر مقداری صبور باشند مابقی کوچه ها و خیابان ها در امسال و سال اینده آسفالت خواهند شد.

سوال شهروند : سوالی از شهردار محترم دارم چرا کوچه منزل ایشان و حتی کوچه های ( پدرخانم شهردار ) آسفالت است و برخی کوچه های با جمعیت و رفت آمد بیشتر و برخی خیابان ها هنوز آسفالت نیست! دلیل خاصی برای آسفالت نکردن خیابانها وجود دارد؟

پاسخ شهردار: اولویت اسفالت با کوچه هایی است که مشارکت مالی ان انجام شده است و هیچ گونه ترجیحی در بحث های عمرانی لحاظ نشده است.

سوال شهروند : شهرداری  امکانات باشگاه پرورش اندام را در امینشهر فراهم کند خیلی از بچه های امینشهر برای رفتن به باشگاه باید به انار مراجعه کنند.

پاسخ شهردار: در سال های گذشته هر گونه تیم ورزشی که به شهرداری مراجعه کردند همواره با مساعدت ما مواجه شده اند اما در زمینه باشگاه نیز باید اقشار خصوصی پای کار بیایند و مطمئن باشند که با کمک شهرداری و شوارای شهر همراه خواهند شد.

سوال شهروند : اگر امکان داره برای بانوان امینشهر مکانی برای ورزش و تفریح فراهم کنند همانند پارک بانوان و یا مکان اختصاصی. حتی هفته ای یکی الی دوسه بار.

پاسخ شهردار: بیشترین استفاده که هم اکنون از سالن شهید بیرمی می شود توسط بانوان است همچنین اجاره بها سالن شهید بیرمی برای استفاده تیم های بانوان نیز تماما توسط شهرداری پرداخت شده است،در برخی موارد که خانواده هایی تمکن مالی برای شرکت در ورزش های از جمله کنگ فو نداشتند نیز شهرداری کمک خود را دریغ نکرده است.

سوال شهروند : شهروند امینشهری هستم اما برخی کوچه هارو جهت دریافت بسته پستی هنوز نمیتوانیم چه آدرسی بدهیم؟ درخواستی که از شهردار دارم کوچه ها نامگذاری شود.
پاسخ شهردار: بسیاری از خانه ها پلاک گذاری انجام شده و تنها معدود خانه هایی که در زمان پلاک گذاری در خانه حضور نداشتند انجام نشده که پیمانکار شرکت پست باید مابقی را انجام دهد و لازم بذکر است تمامی خیابان ها تابلو گذاری شده و یکسری از کوچه ها هم امسال ( سال ۱۴۰۰) تابلوگذاری ها انجام می شود.

 

گزارش : علیرضا زمانی

دیدگاه کاربران

ناشناس چهارشنبه 7 آوریل 2021 - 12:07 ق.ظ

چرا جاده امین شهر تا انار درست نمیکنید

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی