شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

مهران رئیس جهاد کشاورزی انارگفت:در سال محصولی ۱۳۹۹ و۱۴۰۰ انواع حوادث غیر مترقبه طبیعی از جمله گرما زدگی ، سرما زدگی و طوفان شدید روبرو بودیم که تا به حال باعث خسارات های شدیدی به باغات پسته شهرستان انار شده است .

به گزارش انارما ؛ مهران رئیس جهاد کشاورزی انار در جلسه کارگروه کشاورزی عنوان کرد: در سال محصولی ۱۳۹۹ و۱۴۰۰ انواع حوادث غیر مترقبه طبیعی از جمله گرما زدگی ، سرما زدگی و طوفان شدید روبرو بودیم که تا به حال باعث خسارات های شدیدی به باغات پسته شهرستان انار شده است .

وی خاطرنشان کرد از اول فصل زمان برداشت محصول پسته سرما زدگی ، نوسانات دمایی شدید ، گرما زدگی در زمان تلقیح گل پسته وطوفان های شدید در زمان گل وهمچنین سرما زدگی تشعشعی شدیدی که اخیرا ( ۱۶ فرودین ۱۴۰۰)در باغات پسته داشته ایم محصول پسته امسال شهرستان انار با خسارت های خیلی شدیدی روبرو کرد .

مهران در رابطه با خسارات وارده به باغات پسته در سال محصولی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ گفت : ۷۵درصد محصول شهرستان دچار خسارت گردیده است که از نظر ریالی ۲۴هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود در باغاتی که خسارت سرمازدگی شدید اتفاق افتاده است ، متاسفانه دو سال فاقد محصول را پیش روی خواهند داشت.

علی زهرودی فرماندار انار در این جلسه با اشاره به خسارت های وارده به محصول پسته بویژه سرمازدگی اخیر و در معرض خطر بودن دائمی این محصول طی سالهای متوالی ، بر حرکت کشاورزان و خصوصا سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی ، دامداری ، احداث گلخانه های هیدروپونیک و … تاکید کرد.

در این جلسه مقرر گردید پیگیری لازم توسط ادارات متولی در زمینه تامین آب برای مجتمع در حال احداث امینشهر ، کارخانه خوراک دام ، و دامداری در حال احداث احمد آباد بعمل آید.

 

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی