جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

رئیس دادگستری انار گفت : مبالغی که از جشن گلریزان جمع آوری میگردد به همان میزان ستاد دیه نیز مبالغی اختصاص و در نهایت وجوه مذکور در جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و محکومیت‌های مالی استفاده میگردد.

به گزارش “انارما” ؛ این مراسم در محل دادگستری شهرستان انار با حضور رئیس دادگستری شهرستان و فرماندار شهرستان و ریاست محترم زندان و تعدادی از خیرین شهرستان برگزار گردید.

در این مراسم ، رئیس دادگستری طالبیان ضمن عرض خیر مقدم خدمت مدعوین و تبریک ایام ماه مبارک رمضان وعرض قبولی طاعات و عبادات اعلام داشتند: امسال بدلیل شیوع بیماری کرونا مراسم مربوطه، بصورت محدود برگزار میگردد.

طالبیان ابراز نمودند مبالغی که از جشن گلریزان جمع آوری میگردد به همان میزان ستاد دیه نیز مبالغی اختصاص و در نهایت وجوه مذکور در جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و محکومیت‌های مالی استفاده میگردد.

در ادامه رئیس دادگستری حمایت از خانواده زندانیان را حائز اهمیت دانسته و اعلام داشتند: در بازدیدی که از تعدادی خانواده های زندانیان داشتیم از وضعیت زندگی و معیشتی مطلوبی برخوردار نبوده و با توجه به اینکه بعضا همسرانشان در زندان بسر میبرند در خصوص تامین مایحتاج اولیه دچار مشکلاتی هستند.

وی کمک به زندانیان و خانواده آنان را بر حسب آیه شریفه ۲۷۴ سوره بقره ، از مصادیق انفاق و صدقه برشمرده و عنوان داشتند: کمکهای پنهانی و ِآشکار مردم خشنودی خلق خدا و بالطبع خشنودی خداوند متعال را در بر دارد.

 

در ادامه فرماندار شهرستان انار ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات و خیرمقدم حضور مدعوین،از تمامی خیرین تقاضا نمودند تا کمک لازم را در جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمدی بعمل آورند.

در ادامه رئیس زندان شهرستان رفسنجان که به نمایندگی از ستاد دیه استان نیز در جلسه حضور داشت، در خصوص برگزاری جشن گلریزان اعلام نمودند: هر میزان که کمکهای مالی از سوی خیرین شهرستان جمع آوری گردد به همان میزان از سوی ستاد دیه استان کرمان به زندانیان اختصاص و باعث آزادی زندانیان همان شهرستان میگردد.

وی در رابطه با کمک خیرین جهت آزاد سازی زندانیان و کمک‌های صورت گرفته اعلام نمودند: در سال گذشته ، تعداد ۲۴ نفر از زندانیان درشهرستان انار که بعلت مسایل مالی جمعا به مبلغ۷۵۰ میلیون تومان در زندان بسر میبردند ، آزاد و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

وی در خصوص بازپروری زندانیان در داخل زندان و راه اندازی رشته های ورزشی مختلف اعم از باستانی و برگزاری کلاسهای قرآن و احکام و راه اندازی کارگاههای موجود جهت اشتغال آنان و استفاده از ظرفیت پزشک زندان در خصوص ترک اعتیاد زندانیان معتاد به مواد مخدر مطالبی را عنوان و در همین رابطه گفتند: با اقدامات در حال انجام ، زندانیانی که از زندان آزاد می‌شوند بعنوان فردی سالم تحویل جامعه میدهیم ، لذا تقاضا داریم با برنامه ریزی لازم از ارتکاب آنان به سوی جرائم پیشگیری گردد.

رئیس زندان شهرستان رفسنجان در ادامه در خصوص آزاد سازی زندانیان ابراز داشته، چنانچه افرادی تمایل داشته باشندمیتوانند با زندانی ملاقات و همکاری لازم را در جهت آزادی وی انجام و شاهد آزادی وی در همان لحظه از زندان باشند.

 

وی در خصوص نحوه اشتغال بکار زندانیان گفت: چنانچه کارفرمایانی نیاز به کارگر داشته باشند با مراجعه به زندان و تنظیم قرار داد با بنیاد تعاون و پرداخت روزانه مبلغ۴۰ هزار تومان نسبت به بکارگیری زندانیان با شرایط بیمه حوادث برای آن زندانی از سوی بنیاد، در مشاغل کارگری اقدام ، که مبلغ فوق توسط بنیاد به زندانی پرداخت گردیده و چنانچه تقاضای پرداخت مبلغ بیشتری از سوی کارفرما به وی میباشند، می‌توانند به آنان پرداخت نمایند.

 

در ادامه آقای موسی زاده مسول موسسه خیریه بقیه الله شهرستان انار ضمن اعلام کمکهای اخیر آن موسسه در قالب تحویل بن خرید کالا به افراد تحت پوشش آن نهاد ، با توجه به اعلام نیاز خانواده های زندانیان و عدم وجود انجمن حمایت از خانواده های زندانیان، آمادگی خود را در جهت ارائه هر گونه کمک به خانواده های آنان اعلام نمود.

 

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی