جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان با اعزام کارشناسان اداره ‌کل میراث فرنگی به شهرستان، روند صحیح کار را به شهرداری انار ابلاغ کردیم تا به‌ زودی با اجرای صحیح زهکش، دغدغه دوستداران میراث‌فرهنگی برطرف شود.

به گزارش ” انارما ” ؛ معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار کرد: شهرداری قبلا بدون هماهنگی و اخذ مجوز اقدام به کف سازی پیاده‌راه مجاور بدنه کاروانسرا کرده بود و متاسفانه تمهید لازم برای دفع رطوبت در عملیات محوطه سازی پیش‌بینی نشده بود که ما شهرداری را موظف کردیم براساس نقشه فنی میراث‌فرهنگی و گردشگری یک کانال برای جلوگیری از آسیب ناشی از رطوبت در مجاورت بنا اجرا کند و شهرداری همه جزییات طرح را اجرا نکرده بود که تذکرات لازم به آنها در این زمینه داده شد.

“مجتبی شفیعی معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان، با اشاره به قدمت کاروانسرای شهرستان انار گفت: این کاروانسرا مربوط به دوره قاجار است و در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۸۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: طی دو سال گذشته شهرداری انار بدون هماهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان اقدام به سنگ‌فرش کردن پیاده‌رو جنب کاروانسرا کرده است.

شفیعی بیان کرد: با اعزام کارشناسان اداره ‌کل میراث فرنگی به شهرستان، روند صحیح کار را به شهرداری انار ابلاغ کردیم تا به‌ زودی با اجرای صحیح زهکش، دغدغه دوستداران میراث‌فرهنگی برطرف شود.

وی در ادامه از کمبود اعتبارات در این حوزه گلایه کرد و افزود: علاقمندیم که بیش از این بتوانیم بناهای تاریخی را حفظ و احیا کنیم اما متاسفانه مشکلات مالی باعث شده که نتوانیم آنگونه که باید این آرمان را محقق کنیم/ایسنا

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

علی دوشنبه 17 می 2021 - 3:45 ب.ظ

والا اگه همین شهرداری نبود آثار تاریخی دیگه وجود نداشت
مدرسه سعدی رو‌که خودتون بازسازی کردین چه به روزش آوردین
بیمارستان قدیم رو‌هم که شهرداری تملک کرد تا بیش ازین تخریب نشه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی