پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

موضوع ‌جریمه‌ها و پیامک‌های اشتباهی حرف تازه و جدیدی نیست. در جمع فامیل و آشنایان یا حتی برای خودمان مواردی از این دست وجود داشته که وسیله نقلیه در پارکینگ بوده و برایش جریمه آمده باشد اما…

تعطیلات یک هفته ای ستادکرونا بسر میبردیم و هنوز یک ساعتی از آمدن مرد به خانه نگذشته است. روی مبل لم داده و سرش گرم فضای مجازی است. همین طور که ‌صفحات موبایل را بالا و پایین می کند زنگ پیامک خبر از آمدن پیام جدیدی می دهد.

پیام را با بی حوصلگی باز می‌کند اما انگار برق از سرش می پرد.صاف روی مبل می نشیند و بلند می پرسد امروز چندم است؟

زن‌ از توی آشپزخانه می گوید ۲۶ام هنوز حرفش تمام نشده، مرد از جایش بلند شده و با همان لباس خانه به سمت در رفته و پله ها را چندتا یکی کرده و پایین می رود.زن هاج و واج می ماند.

بعداز چند دقیقه مرد نفس زنان بر می گردد. تا قیافه نگران زن را می بیند می گوید: نترس،چیزی نشده که، خدا رحم کرد،ماشین سر جایش است!

زن با تعجب می پرسد مگر قرار بود کجا باشد؟ مرد پیامکی را که برایش آمده به زن نشان می دهد و می گوید: ببین این پیام را، زده مالک محترم وسیله نقلیه به شماره پلاک ۷۵ایران… قبض‌ صادرشده برای شما به شرح ذیل است و در صورت عدم پرداخت طی مدت یک ماه، این جریمه‌دو برابر خواهد شد.

زن‌نفسی چاق می کند و می‌گوید: زهره ترک شدم،خب جریمه شدی دیگر.این که این قدر بالا و پایین کردن نداشت.

مرد می‌گوید: صبرکن .بقیه اش را ببین.تاریخ و ساعت تخلف را همین نیم ساعت پیش است.محل تخلف را ببین در جاده انار – یزد .

زن‌ تازه متوجه قضیه می شود و می پرسد: ماشین مگر توی پارکینگ نبود پس چطور سر از جاده یزد در آورد؟

مرد ادامه می دهد: من هم از این موضوع تعجب کردم.با خودم گفتم ماشین یک هفته ای است توی پارکینگ است؛نکند دزدیده اند و ما بی خبریم…برای همین رفتم پارکینگ و دیدم ماشین سرجایش هست و خیالم راحت شد.

زن که آرام تر شده، می پرسد: پس چرا برای ما پیامک جریمه آمده؟ مگر می شود آخر؟! توی این اوضاع اقتصادی و کرونایی چرا خون مردم را در شیشه می کنن.

مرد می گوید: بعضی ها برای این که جریمه نشوند عددهای پلاک را تغییر می دهند یا قسمتی را می پوشانند به‌همین‌خاطر است که جریمه ها اشتباهی می‌رود.

زن می گوید: اینها همه درست ؛ اما تو بگو حالا چه کسی باید پول جریمه را بدهد؛ اصلا چه کسی حرف ما را باور می کند که ماشین توی پارکینگ بوده و برایش جریمه آمده است؟!

 

به گزارش ” انارما ” ؛ موضوع ‌جریمه‌ها و پیامک‌های اشتباهی حرف تازه و جدیدی نیست. در جمع فامیل و آشنایان یا حتی برای خودمان مواردی از این دست وجود داشته که وسیله نقلیه در پارکینگ بوده و برایش جریمه آمده باشد یا در شهر دیگری که حتی نامش را نشنیده اید تخلف رانندگی برای پلاک خودرو ثبت شده باشد به خصوص در این روزها که به واسطه کرونا، محدودیت‌های تردد‌ بیشتر شده و شاهد تردد برخی خودروهایی هستیم که شماره و ارقام پلاکشان را دستکاری و یا مخدوش کرده‌اند که‌ نتیجه آن ارسال پیامک جریمه برای فرد دیگری می شود؛ درحالی که در شهرستان انار برای اعتراض به تخلفات ثبت‌شده توسط دوربین ها، باید به مراکز رسیدگی پلیس راهور مراجعه کرد و شکایات خود را درباره جرایم صادرشده، مطرح کرد اما به واقع آیا در انار برای پیامک های اشتباهی و یا تخلفات کرونایی رسیدگی انجام میشود؟

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی