جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

به گزارش انارما ؛ دکتر کامران شفائی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان انار گفت: بیماری بروسلوز یا تب مالت یک بیماری عفونی و قابل انتقال از دام به انسان و در دام غیرقابل درمان می باشد. این بیماری باعث سقط جنین در نشخوارکنندگان و علائم آن در انسان شامل دردهای عمومی و درد مفاصل، تب و […]

به گزارش انارما ؛ دکتر کامران شفائی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان انار گفت: بیماری بروسلوز یا تب مالت یک بیماری عفونی و قابل انتقال از دام به انسان و در دام غیرقابل درمان می باشد. این بیماری باعث سقط جنین در نشخوارکنندگان و علائم آن در انسان شامل دردهای عمومی و درد مفاصل، تب و لرز شدید و … می شود.
وی افزود: عمده ترین راه انتقال این بیماری به انسان از طریق مصرف محصولات لبنی غیر پاستوریزه است، لذا مصرف محصولات لبنی پاستوریزه در جلوگیری از این بیماری حائز اهمیت است. از دیگر راه های انتقال بیماری تب مالت به انسان تماس با ترشحات رحمی و جنین های سقط شده و دام های آلوده است.
دکتر کامران شفائی در پایان گفت: واکسیناسیون جمعیت دام سبک ( بره و بزغاله ) علیه بیماری تب مالت از ابتدای مرداد ماه سالجاری بصورت رایگان آغاز گردیده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد. دامداران محترم شهرستان می توانند با مراجعه به اداره دامپزشکی جهت همکاری و هماهنگی های لازم با اکیپ های واکسیناسیون این اداره در جهت واکسینه کردن دام های خود اقدام کنند. در ادامه از دامداران شهرستان خواست کلیه اصول بهداشتی و قرنطینه ای از جمله عدم ورود دام قاچاق و آلوده به دامداری ها، اجتناب از تماس مستقیم با بافت ها و ترشحات آلوده دام، استفاده از ماسک تنفسی در هنگام ورود به دامداری و محل نگهداری دام و ضد عفونی جایگاه دام را رعایت نمایند./.

 


آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی