جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

 تعدادی از شهروندان دهستان بیاض شهرستان انار در تماس با انارما نسبت به بوی بسیار نامطبوع و دود ناشی از فعالیت کارخانه ذوب ضایعات بازیافتی مس در ۵کیلومتری این دهستان اعتراض کردند.

تعدادی از شهروندان دهستان بیاض شهرستان انار در تماس با انارما نسبت به بوی بسیار نامطبوع و دود ناشی از فعالیت کارخانه ذوب ضایعات بازیافتی مس در ۵کیلومتری این دهستان اعتراض کردند.
یکی از شهروندان بیاض در این خصوص به خبرنگار انارما گفت: زمانی که باد میوزد بوی نامطبوعی مانند بوی سوزاندن زباله از سمت کارخانه ذوب ضایعات مس می آید که بسیار آزاردهنده می باشد.
این شهروند می گوید: فرزند کوچکم آلرژی دارد که زمانی این بو را استشمام میکند میگوید که احساس خفگی می کند‌.

سلیمی رئیس شورای بیاض در گفت و گو با خبرنگار انارما ضمن تایید این موضوع گفت : این موضوع طی مکاتبات رسمی از طریق فرمانداری انار، استانداری و سایر نهاد های مربوطه پیگیری شد که در همین راستا اداره محیط زیست اعلام کرد ضمن ارزیابی و انجام آزمایشات زیست محیطی به زودی نظر کارشناسی و علمی نسبت به تایید و یا رد آلایندگی این کارخانه اعلام خواهد کرد.

شجاعی رئیس اداره محیط زیست انار نیز در این خصوص به خبرنگار انارما گفت: طبق قانون احداث این کارخانه ها ضمن نیازداشتن به مجوز محیط زیست باید در فضایی قریب ۲۵۰۰متر به دور از طرح هادی روستایی احداث شود که ما ضمن بررسی های میدانی و کارشناسی صورت گرفته مجوز به احداث این کارخانه در فاصله ۵۶۰۰متری از بیاض را داده ایم که از این نظر مشکلی نداشته است.
وی در خصوص آلایندگی این کارخانه گفت : به دنبال دریافت گزارشاتی از نارضایتی های مردمی،تیم کارشناسی محیط زیست ضمن بررسی میدانی موضوع، نمونه هایی را جهت آزمایش به یک آزمایشگاه مورد اطمینان فرستاده که منتظر دریافت نظر کارشناسی آزمایشگاه در این خصوص هستیم.
شجاعی افزود:در صورتیکه موضوع آلایندگی زیست محیطی این کارخانه اثبات شود طبق قانون به مالک ابلاغ میشود که در ظرف مدتی معین نسبت به نصب فیلترتصفیه آلایندگی برای کارخانه خود اقدام کند که در صورتی این موضوع عملی نشد برخورد های قضایی برای آن در مراحل بعدی پیش بینی شده است.
رئیس محیط زیست در مورد علت ساطع شدن بوی بد ناشی از فعالیت این کارخانه گفت : در هنگام ذوب فلزات بازیافتی در کوره های این کارخانه بوی بد ساطع میشود که احتمالا همین موضوع موجب نارضایتی ساکنان بیاض شده است‌.

وی افزود:تعداد زیادی از این دست شرکت های زیر مجموعه مس در شهرستان های رفسنجان و شهربابک در حال فعالیت هستند که مشکلی ایجاد نمی کنند‌ اما عدم رعایت مسائل زیست محیطی قطعا موجب ایجاد آلودگی خواهد شد.

گزارش: مهدی خلیلی

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی