چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024

تصویر یک گربه شنی(گونه در حال انقراض ) در دشت رحمت آباد شهرستان انار با کمک دوربین تله‌ای توسط محیط بان های منطقه ثبت شد

به گزارش #انارما ؛ شجاعی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار گفت: تصویر یک گربه شنی(گونه در حال انقراض ) در دشت رحمت آباد شهرستان انار با کمک دوربین تله‌ای توسط محیط بان های منطقه ثبت شد.

منصور پورسینا، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان گفت: از مجموع هشت گونه گربه سانان کشور، تعداد هفت گونه این حیوانات نادر در زیستگاه های استان کرمان مشاهده شده است.

وی افزود: متأسفانه گربه سانانی نظیر شیر ایرانی و ببر مازندران در سالیان گذشته نسل آن‌ها منقرض شده و در حال حاضر در کشور هشت گونه گربه سان (پلنگ ایرانی، پوز پلنگ ایرانی، گربه جنگلی، گربه پالاس، گربه وحشی، گربه شنی، کاراکال و سیاه گوش) زیست می‌کنند که به غیر از سیاه گوش سایر گربه سانان در زیستگاه‌ها استان تصویر آن‌ها ثبت و ضبط شده است.

شجاعی افزود:گربه شنی نیز که کوچک‌ترین گربه سانان کشور بوده و معمولا در زیستگاه‌های کویری و بیابانی زیست می‌کند و برای اولین بار در شهریور سال جاری در دشت رحمت آباد شهرستان انار تصویر آن ثبت گردید.

این تصویر توسط دوربین‌های تله‌ای متعلق به زنده یاد هادی فهیمی(فعال محیط زیست) که در اختیار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار قرار داده شده ثبت گردید.

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی