شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

فرمانده انتظامی انار از شناسایی عامل کلاهبرداری با آگهی کاریابی در فضای مجازی خبر داد و گفت : مجرمین سایبری با انتشار آگهی کاریابی و کار در منزل اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

 

به گزارش #انارما ؛ سرهنگ رضا خلیلی نژاد در تشریح این خبر اظهار داشت: درپی مراجعه یکی از شهروندان که با در دست داشتن مرجوعه قضایی مدعی کلاهبرداری مالی در فضای مجازی از حسابش شده بود، پرونده‌ای تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد شاکی از طریق مشاهده آگهی کاریابی در فضای مجازی با فردی ناشناس که خود را مسئول موسسه کاریابی معرفی نموده آشنا شده است که در ادامه متهم به شاکی کار در منزل بصورت بسته بندی محصولات را پیشنهاد داده که شاکی مبلغی جهت ثبت نام و شروع کار به حساب متهم واریز کرده است و در نهایت متهم گوشی خود را خاموش کرده و پاسخگو نمی‌باشد.

سرهنگ خلیلی نژاد ضمن اشاره به بازگردانی مبلغ مذکور به حساب شاکی و ارسال پرونده به مراجع قضایی عنوان داشت : شهروندان هنگام مشاهده آگهی کاریابی در فضای مجازی حتما از آدرس داده شده اطمینان حاصل کنند بطوری که امکان مراجعه حضوری وجود داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد : شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند و یا با شماره ۳۴۳۸۸۰۰۱ موضوع را به کارشناسان ما اطلاع دهند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی