جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

تعدادی از خیرین شهرستان انار با شرکت در جشن گلریزان جهت آزاد سازی زندانیان و این امر خداپسندانه، کمکهای نقدی خود را اهدا نمودند.

به گزارش انارما ؛  به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی دادگستری شهرستان انار ؛ این مراسم  در مورخ ۴ اردیبهشت در محل دادگستری شهرستان انار با حضور امام جمعه محترم ، ریاست محترم دادگستری شهرستان، معاون محترم فرماندار ، فرماندهی محترم انتظامی ، جانشین محترم فرماندهی سپاه شهرستان، ریاست محترم اداره زندان شهرستان رفسنجان و تعدادی از خیرین محترم شهرستان برگزار گردید.

در این مراسم، ابتدا پس از تلاوت قرآن،  جناب آقای طالبیان ریاست محترم دادگستری شهرستان ضمن عرض خیر مقدم خدمت مدعوین، برگزاری جشن گلریزان را که از طرف ستاد دیه در شهرستان‌ها برگزار میگردد را اقدامی  بسیار پسندیده دانسته و از تلاش وافر ستاد دیه استان در جهت جذب کمکهای مردمی وتلاش مضاعف در جهت آزاد سازی زندانیان کمال تقدیر و تشکر را بعمل آوردند. ایشان کمک به ستاد دیه در جهت آزادی زندانیان مربوط به جرائم غیر عمدی را عین احسان و نیکو کاری برشمرده و آن را زاد و توشه ای برای آخرت دانستند.

ریاست محترم دادگستری در ادامه افزودند: در خصوص آمار زندانی های مربوط به جرائم غیر عمدی و محکومین مالی، در شهرستان انار محکومین مالی سبک نداریم، و این نکته را از محاسن این شهرستان برشمردند.

 

وی در خصوص  فعالیت‌های ستاد دیه مطالبی را ابراز و افزودند: هدف ستاد دیه آزاد کردن تعداد زیادی از محکومین مالی میباشد.

 

در پایان وی در خصوص بکارگیری زندانیان پس از اتمام محکومیتشان و آزادی از زندان، جهت کار کردن و تامین مخارج زندگی‌شان عنوان داشتند: با انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی بایستی بستری فراهم بشود تا اجتماع و جامعه پذیرای اینگونه افراد بشوند.

 

در ادامه حضرت حجه الاسلام والمسلمین منتظری امام جمعه شهرستان در خصوص احسان کردن  مطالب ارزنده ای را از  قرآن و احادیث عنوان و بیان داشتند:احسان نمودن مربوط به ثروتمندان نیست ، افرادی که دارای وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند نیز بایستی احسان و نیکوکاری نموده و احسان نمودن را مربوط به همه اقشار  دانسته و در همین رابطه گفتند: خدا به کم هم زیاد می‌بخشد.

ایشان بخشش و انجام امورات حسنه  را در طول سال ثوابی بس عظیم دانسته، و گفتند: هر یک کار حسنه ای که انسان انجام بدهد ، ده برابر  خداوند تبارک و تعالی به او می‌دهد و این حسنات را در ماه مبارک رمضان و علی الخصوص شبهای قدر و امروز را چندین برابر  برشمرده و از خیرین تقاضا ی کمک به ستاد دیه جهت آزاد سازی زندانیان مربوط به جرائم غیر عمدی را خواستار شدند.

 

در ادامه مراسم، ریاست محترم زندان رفسنجان جناب آقای اختیار آبادی ضمن اعلام نمودن تلاش ستاد دیه در جهت آزاد نمودن زندانیان مربوط به محکومیت‌های مالی مربوط به این شهرستان اعلام:در سال گذشته چند نفر زندانی با کمک ستاد دیه آزاد و حتی یکنفر با محکومیت مالی با مبلغ بدهی بسیار بالا مربوط به این شهرستان از زندان آزاد گردید.

 

ایشان در ادامه افزودند:شورای حل اختلاف ویژه امور زندانیان مستقر در زندان، با دعوت از شاکیان و کمک ستاد دیه استان که ریاست آن بر عهده ریس کل محترم دادگستری استان کرمان میباشد، با اعطا وام‌های بلا عوض و همچنین وام‌های بدون سود با  بازپرداخت دراز مدت ۱۰ ساله تمام تلاش خود را در جهت امکان آزاد سازی زندانیان فراهم می‌نماید.

 

ایشان در رابطه با اختصاص کمکهای مالی خیرین هر شهرستان جهت محکومین مالی همان شهرستان گفتند: هر میزان که هر شهرستان به ستاد دیه جهت آزاد سازی زندانیان کمک کند ، چندین برابر مبلغ فوق الذکر از طریق ستاد دیه استان به محکومین مالی آن شهرستان اختصاص یافته و منجر به آزاد سازی زندانیان مربوط به همان شهرستان میگردد.

 

در پایان تعدادی از خیرین شهرستان انار با شرکت در جشن گلریزان جهت آزاد سازی زندانیان و این امر خداپسندانه، کمکهای نقدی خود را اهدا نمودند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی