پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

اولین جلسه اعضای شورای اسلامی شهرستان با حضور صالحی سرپرست فرمانداری شهرستان و اصحاب رسانه برگزار شد

به گزارش انارما ؛ روز گذشته اولین جلسه اعضای شورای اسلامی شهرستان با حضور صالحی سرپرست فرمانداری شهرستان و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این جلسه صالحی، سرپرست فرمانداری انار با اشاره به وضعیت کم آبی شهرستان عنوان کرد: طبق آمارهای هواشناسی متوسط ظرفیت تبخیر سالانه در شهرستان انار قریب به ۴ هزار میلی متر است و در قبال آن با میانگین بارندگی ۲۵ میلیمتری مواجه هستیم و این موضوع نشان می دهد که محدودیت و کمبود منابع آبی در انار نسبت به سایر شهرستان ها بسیار حاد و جدی تر است.

سرپرست فرمانداری انار در خصوص حفر چاه امیدآباد عنوان کرد : مجموعه فرمانداری شهرستان و اداره منابع آب انار و همه مسئولین بومی با حفر این چاه مخالف هستند و بنده به عنوان رییس شورای تامین شهرستان اعلام میکنم از تمام ظرفیت این شورا در باب جلوگیری حفر چاه در این منطقه استفاده شده است و با وجود اینکه بالاترین مرجع قوه قضاییه که به عنوان دیوان عدالت اداری یاد می شود هیچکدام از اعضای شورای تامین قصد استنکاف از اجرای رای دیوان عدالت اداری را ندارند و متاسفانه در خصوص چاه مذکور حکم دیوان عدالت اداری در موعد مقرر لازم الاجرا است کمااینکه تحولات اجتماعی نشان می دهد این اقدام مایه افزایش تنش در شهر خواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : این امر بدیهی است که فرماندار برای ایفای مسئولیت های مذکور و جلوگیری از این اقدام همچنان در دستور  کار خود واقف است اما در خصوص حکم قطعی دیوان نمیتوانیم معجزه کنیم ، با اینحال طومار اعتراض مردمی که چندی پیش با امضای شهروندان اناری خطاب به ریاست محترم قوه قضاییه  حجت الاسلام اژه‌ای تهیه شد در دیدار اخیر نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضائیه توسط دکتر جلالی نماینده مردم انار و رفسنجان منتقل شد.

محسن صالحی سرپرست فرمانداری حفر چاه در امیدآباد را به شدت مقصر افت آب منطقه رحمت آباد و مناطق حومه آن دانست و عنوان کرد: در صورت حفر چاه مذکور قنات های منطقه رحمت آباد و اطراف این چاه (امید آباد ) نیز متضرر و کم آب خواهند شد  اگر به این رویه پیش برود شاهد نابودی باغات بدلیل افت منابع آبی خواهیم بود و لذا سوالی که هنوز جواب آن را دریافت نکردیم که چرا مالکین چاه های دیگرکه مورد کم آبی قرار خواهند گرفت در خصوص جلوگیری از این چاه اقدامی نکرده اند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی