جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

فرمانده انتظامی شهرستان “انار” از شناسایی یک باند بزرگ هک حساب های بانکی با برداشت غیرمجاز بیش از ۵ میلیارد ریال از حساب شهروندان خبر داد.

به گزارش انارما ؛ سرهنگ”خلیلی نژاد” فرمانده انتظامی شهرستان “انار” در تشریح این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا این شهرستان با انجام اقدامات تخصصی یک باند هک حساب های بانکی را شناسایی و در همان مراحل اولیه موفق به مسدودسازی حساب های مرتبط به آن ها و بازگشت بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال وجه از این حساب ها شدند.

وی افزود: با پیجوئی های تخصصی ماموران موفق شدند ۶ عضو این باند را در غرب کشور شناسایی کنند و در ادامه تحقیقات مشخص گردید که این افراد با ساختن درگاه های بانکی جعلی ابتدا به حساب بانکی افراد از طریق پیامک های مختلف اعم از ابلاغیه قوه قضائیه،واریز یارانه، برنده شدن در قرعه کشی و دیگر موارد فریبنده دسترسی پیدا کرده و نسبت به برداشت از حسابشان اقدام می کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان انار در پایان از شهروندان تقاضاکردباهوشیاری کامل و سواد رسانه ای در فضای مجازی ورود کنند واز بازکردن پیامها و لینک های ناشناس و مشکوک که به مناسبت های مختلف از طرف افراد ناشناس که حاوی لینک‌های آلوده است بر روی آن کلیک نکرده و همواره بر روی سیستم‌های خود یک برنامه آنتی ویروس قوی داشته باشند.

وی همچنین از شهروندان خواست تا هشدار‌های پلیس را جدی گرفته در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا با شماره تلفن ۳۴۳۸۸۰۰۱ گزارش کنند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی