سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه دولت‌ها به فرهنگ اجحاف کردند؛ گفت: تنها یک و هفت دهم بودجه کل کشور سهم فرهنگ کشور است که در این شرایط باید جهادی و انقلابی کار کرد.

به گزارش انارما ؛ حجت الاسلام حسین جلالی،صبح امروز جمعه (۱۹ اسفند) در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره قرآنی استانی مُدهامتان در انار ضمن قدردانی از برگزارکنندگان گفت: آیت الله مصباح احترام قرآنی ها را لازم می دانست و بی احترامی آنان جایز نمی دانست و می فرمود هیچوقت به آتش جهنم نمی سوزید زیرا قرآن نمی سوزد.

نماینده مردم شهرستان‌های انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وقتی نماینده شدم مردم انار سه درخواست آسفالته شدن مسیر امین‌شهر-انار، تکمیل پل غیرهمسطح و بیمارستان داشتند و هر سه انجام شده؛ اظهار کرد: اما در فرهنگ نتوانستیم کاری کنیم زیرا دولت ها معمولاً به فرهنگ اجحاف کردند.

وی گفت: از هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه کشور تنها یک و هفت دهم یعنی ۳۹ میلیارد تومان به فرهنگ اختصاص یافته است. حجت الاسلام جلالی افزود: از این مقدار ۸۵ درصد حقوق و مزایای کارمندان دولت است و تنها ۱۵ درصد برای فرهنگ می ماند.

وی با اشاره به اینکه هزینه غذای زندانیان نصف بودجه فرهنگ کشور است؛ تصریح کرد:  در این شرایط باید جهادی و انقلابی ‌کار فرهنگی کرد.

عکس: مهیار صالحی

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

یادداشت های خصوصی