جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

هنرمندان پویش مهدوی شهرستان انار در آیین اختتامیه دومین عهدواره سراسری چله مهدویت در بخش هنرهای جدید، کفه ی برتر هر دو رشته پرفورمنس و ویدئوآرت ، چیدمان و محیط آرایی را از آن خود کردند

به گزارش انارما؛ هنرمندان پویش مهدوی شهرستان انار در آیین اختتامیه دومین عهدواره سراسری چله مهدویت در بخش هنرهای جدید، کفه ی برتر هر دو رشته پرفورمنس و ویدئوآرت ، چیدمان و محیط آرایی را از آن خود کردند.

آیین اختتامیه دومین عهدواره سراسری چله مهدویت درابن بابویه شهرستان ری در جوار آرامگاه شیخ صدوق برگزار شد.

در این آیین که با حضور امام جمعه تهران ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری همراه بود، حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه تهران در سخنانی به اهمیت موضوع انتظار اشاره و از دست اندرکاران و برگزارکنندگان عهدواره تقدیر و تشکر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران بعدی این مراسم بود. محمدمهدی اسماعیلی هم در سخنانی اقدام به برگزاری چنین رویدادهایی را در جامعه کنونی دارای اهمیت و لازم برشمرد و از زحمات و همت و توجه تمام دست اندرکاران تشکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در آیین اختتامیه دومین عهدواره چله مهدویت با اشاره به عملکرد و نحوه برگزاری عهدواره، برگزاری موفق دو دوره عهدواره را مدیون تلاش های ارزنده معاونان وزیر و همکارانش درادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان تهران دانست.

محمد خراسانی زاده گفت: ارائه گزارش اینجانب برای وزیر و وکیل و مسئول نیست و این گزارش مختصر را به محضر امام زمان تقدیم می کنم.

خراسانی زاده از تشکیل ۱۶ دبیرخانه تخصصی در رشته های مختلف فرهنگی و هنری در اولین و دومین عهدواره سراسری چله مهدویت گفت و گفت: در تمامی دبیرخانه ها به لحاظ ت کمیت و کیفیت آثار ارسالی جهش بسیار پررنگی نسبت به دور قبل داشته است.

وی هدف از برگزاری این آیین مهدوی را تولید آثار فاخر فرهنگی هنری در حوزه مهدویت عنوان کرد و افزود: با ساری و جاری شدن تفکر مهدوی و انتظار برای مصلح جهانی ان شاالله بتوان زمینه ظهور را فراهم کرد.

بخش هنرهای جدید یکی از ۱۶ محور عهدواره بود که دبیرخانه تخصصی آن از مهر ۱۴۰۱ تشکیل شد.

مسئول اجرایی دبیرخانه بخش هنرهای جدید دومین عهدواره سراسری چله مهدویت گفت: بیش از ۲۵۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه تخصصی هنرهای جدید ارسال شد.

عصمت قدیری اناری با بیان اینکه دبیرخانه تخصصی بخش هنرهای جدید از ۱۵ مهر ۱۴۰۱ آغاز بکار کرد، افزود: تعداد آثار ارسالی به نسبت دور اول بیش از ۳ برابر بود یعنی ۳۰۰ درصد رشد داشتیم.

وی افزود: در مجموع آثار رسیده به دبیرخانه تولیدات ارزشمندی از استان های یزد، کرمان، لرستان، خراسان رضوی ، قم ، گیلان و تهران بود.

قدیری با اشاره به اینکه ارتباط با پویش مهدوی شهرستان انار استان کرمان از برکاتی بود که نصیب شد، خاطرنشان کرد: در بخش هنرهای جدید که شامل دو رشته ی هنر اجرا(پرفورمنس آرت و ویدئوآرت) و چیدمان و محیط آرایی بود، در هر دو محور عهدواره آثار ارزشمند فرزندان شهرستان انار از پویش مهدوی رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

وی افزود: در رشته هنر اجرا کار مشترک آقایان جواد نادری و سعید میرکی و در رشته چیدمان و محیط آرایی آقای مصطفی افرند حائز رتبه اول شدند و جوایز خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی