پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

رئیس پلیس فتا شهرستان اناردر نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان انار عدم آگاهی از قانون و مقررات جرایم رایانه‌ای، عدم شناخت آسیب های فضای مجازی، عدم آگاهی نسبت به مسائل امنیتی سیستم های رایانه ای و مخابراتی و شبکه های اجتماعی، اعتماد بیجا به افراد و عدم حفظ صحیح اطلاعات را از دلایل اصلی آسیب های فضای مجازی برای کاربران و خانواده‌ها عنوان کرد.

به گزارش انارما، سروان ابوذر نبی زاده در نشست خبری صبح امروز دهم اردیبهشت ماه با اصحاب رسانه شهرستان انار عدم آگاهی از قانون و مقررات جرایم رایانه‌ای، عدم شناخت آسیب های فضای مجازی، عدم آگاهی نسبت به مسائل امنیتی سیستم های رایانه ای و مخابراتی و شبکه های اجتماعی، اعتماد بیجا به افراد و عدم حفظ صحیح اطلاعات را از دلایل اصلی آسیب های فضای مجازی برای کاربران و خانواده‌ها عنوان کرد.

📍رئیس پلیس فتا شهرستان انار ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون از مجموع تعداد پرونده های تشکیل شده در این مدت، ۹۲٫۶۶ درصد پرونده ها کشف شده است.

📍این مقام انتظامی شهرستان بیان کرد: ۷۱ درصد پرونده‌های که در پلیس فتا تشکیل شده مربوط به کلاهبرداری های رایانه ای و ۱۶درصد در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی و ۱۳درصد هتک حیثیت و جرایم علیه افراد و مزاحمت اینترنتی بوده است.

📍نبی زاده ادامه داد: یکی از اقدامات مؤثر پلیس فتا در مرکز فوریت‌های سایبری رسیدگی سریع و بدون فوت وقت به جرائمی همچون برداشت از حساب و کلاهبرداری سایبری است که در این راستا مبلغ بیش ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در شهرستان انار کلاهبرداری شده بود که در پی اقدام فوری و سریع این مرکز به‌حساب مالباختگان عودت گردید.

📍 نبی زاده عنوان کرد طبق تصمیم جدید قرار است تولید کنندگان، فروشندگان و توزیع کنندگان  وی پی ان ها و فیلتر شکن‌های از این پس مشمول مجازات گردیده و نسبت به به فروشندگان کسبه، شرکت تجاری یا موسسه متخلف، لغو امتیاز و تعطیلی نیز رقم خواهد خورد.

📍سروان ابوذر نبی زاده  علت ازدیاد جرایم اینترنتی را ناآگاهی و بی توجهی مردم نسبت به آسیب های فضای مجازی عنوان کرد گفت : کاربر با بی‌احتیاطی‌هایی که خود در فضای مجازی انجام می‌دهد، شرایط را برای وقوع جرم فراهم می‌کنند و در بسیاری از جرایمی که در حوزه انتشار تصاویر خصوصی رخ می‌دهد، متاسفانه مسببش‌ همان دنبال‌کنندگان هستند و رعایت این نکات به سواد و دانش رسانه‌ای نیاز دارد در جایی کاربر عکس‌ها و تصاویری را می‌تواند در صفحه‌اش به اشتراک بگذارد که اگر هم افشا شد، خطری برای او ایجاد نکند. وقتی کاربری فیلم مراسم ازدواج، تولد و… را در اینستاگرام منتشر می‌کند، پس باید این احتمال و ریسک را هم بدهد که آن فیلم‌ها و تصاویر منتشر شود و پس از انتشار هم کاربر نباید از شرایط ایجاد شده گله‌مند باشد.

📍رئیس پلیس فتا  انار گفت : ایام تعطیلات برای بسیاری از افراد اهمیت دارد زیرا در این ایام بیشتر اقدام به خرید هدایا با قیمت های بسیار ارزان تر معرفی می‌کنند اما در همین ایام کلاهبرداران از فرصت سوء استفاده کرده و با راه‌اندازی کمپین‌های فیشینگ و با اعلام برخی شماره حساب‌های جعلی یا ایجاد درگاه های جعلی پرداخت از مردم کلاهبرداری کردند و مالباختگان چون در ایام تعطیلات بسر می برند امکان مراجعه به بانک و پیگیری از مراکز قضایی به سختی انجام میشود که در این خصوص پلیس فتا با این کلاهبرداران به طور جد برخورد خواهد کرد.

📍وی در پایان گفت: کارشناسان پلیس فتا استان و همچنین شهرستان انار آماده پاسخگویی به هرگونه مشکل و سوال در خصوص وقوع حوادثی نظیر، سرقت،اخاذی، کلاهبرداری و دیگر جرایم در فضای مجازی هستند و شهروندان می توانند با  سامانه ۰۹۶۳۸۰ به صورت ۲۴ ساعته و یا با شماره تلفن ۰۳۴۳۴۳۸۸۰۰۱   تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی های این کارشناسان بهره مند شوند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی