شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

مقام معظم رهبری: عمل جراحی دارم اما جای نگرانی نیست به گزارش انارزما، تا اینکه ساعت 07:36 دقیقه پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری و همچنین اخبار سیما صحت خبر را اعلام کردند. در این خبر شخص آیت الله خامنه ای فرمودند: من یک عمل جراحی دارم و اکنون عازم بیمارستان هستم. البته جای نگرانی […]

2578425_700

مقام معظم رهبری: عمل جراحی دارم اما جای نگرانی نیست

به گزارش انارزما، تا اینکه ساعت 07:36 دقیقه پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری و همچنین اخبار سیما صحت خبر را اعلام کردند. در این خبر شخص آیت الله خامنه ای فرمودند: من یک عمل جراحی دارم و اکنون عازم بیمارستان هستم. البته جای نگرانی نیست. این به معنای آن نیست که مردم دعا نکنند لیکن ان شاءالله جای نگرانی نیست و یک عمل خیلی معمولی و عادی است. ان شاءالله لطف خدای متعال شامل خواهد شد و کارها بخوبی پیش خواهد رفت. (بیماری که به اعلام پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری عارضه پروستات بوده است.)

هرچند گفته های ایشان آرامش بخش بود اما مگر می شود نگران نبود. گروه زیادی از مردم و مسئولان با رسانه ها و حتی دفتر مقام معظم رهبری تماس می گرفتند تا از صحت سلامت ایشان مطلع شوند و در جریان درمان معظم له قرار بگیرند. این خبر رسانه ها را هم در شوک برده بود. همه به دنبال تصاویر یا حتی یک عکس از مقام معظم رهبری در بیمارستان بودند. می خواستند لحظه به لحظه درمان را پوشش دهند. تلاش ها ادامه داشت تا اینکه دکتر مرندی مسئول تیم پزشکی مقام معظم رهبری به دستور ایشان بعد از عمل فورا با رسانه ملی مصاحبه کرد تا مردم را از نگرانی درآورد.

دکتر مرندی: تشریح وضعیت درمان مقام معظم رهبری

دکتر مرندی در ساعت 10:54 دقیقه در مصاحبه اي ضمن ابراز رضايت  کامل از عمل جراحي پروستات انجام شده، گفت: اين عمل جراحي بدون بيهوشي و با بي حسي موضعي انجام شد و وضعيت عمومي رهبر انقلاب اسلامي کاملا خوب و طبيعي  است. عمل پروستات براي افراد در محدوده سني سالمندي و حتي ميانسالي، عمل رايجي است که در اغلب موارد نياز به برداشتن پروستات بوجود می آيد.

وي افزود: مدتي بود که اين عارضه در رهبر انقلاب ايجاد شده بود و نظر پزشکان اين بود که اکنون زمان مناسبي براي عمل است و رهبر معظم انقلاب نيز از نظر پزشکان معالج تبعيت کردند. عمل مزبور صبح امروز و در مدت کمتر از نيم ساعت با بي حسي موضعي و بدون نياز به بيهوشي و بدون هرگونه عارضه اي انجام شد. رهبر انقلاب در طول عمل در هوشياري کامل بودند و صحبت مي کردند و اکنون نيز در وضعيت خوبي هستند و از بنده خواستند که سلامت ايشان را به مردم ابلاغ کنم.

دکتر مرندی با اشاره به تأکيد رهبر انقلاب در خصوص انجام عمل در يک بيمارستان دولتي،افزود: رهبر انقلاب تأکيد داشتند که مزاحمتي براي ساير بيماران انجام نشود، لذا عمل صبح زود انجام شد. مرندی در پاسخ به سوالي درباره زمان ترخيص رهبر معظم انقلاب از بيمارستان نيز گفت: بطور معمول مراقبتهاي بعد از اين عمل براي همه بيماران بین 3 تا 5 روز در بیمارستان انجام می شود و در خصوص ايشان نيز همين روند طي خواهد شد.

وي ادامه داد: پس از ترخيص نيز مانند همه بيماران، در دوره نقاهت، محدوديتهاي بعد از عمل از لحاظ میزان فشار کاري وجود دارد و ايشان اگرچه فردي فوق العاده پر کار هستند، اما بايد به مدت چند هفته از فشار کاري خود کم و برخي کارها را نيز حذف کنند، البته اراده ايشان بر اين است که هر چه زودتر به حالت طبيعي بازگردند.

رئیس جمهور: همه بايد شکرگزار وجود ذي جود و سلامت رهبر معظم انقلاب باشند

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور که برای سفر استانی به مشهد مقدس رفته بود پس از شنیدن این خبر به سرعت خود را به بیمارستان رساند و پای تخت مقام معظم رهبری حاضر شد. ساعت 12:17 دقیقه بود که پس از ملاقات رئیس جمهور با حضرت آیت الله خامنه ای روحانی خطاب به مردم ایران  با اظهار خرسندي از وضعيت عمومي رهبر انقلاب و انجام دقيق و مطلوب عمل جراحي و مراقبتهاي پزشکي پس از عمل گفت: همه مردم بايد براي سلامتي، طول عمر و افزايش توفيقات ايشان در خدمت به ملت ايران و جهان اسلام دعا کنند.

روحاني حال عمومي رهبر معظم انقلاب را بسيار خوب و همراه با شادابي و نشاط توصيف کرد و گفت: عوارض پس از عمل کاملاً طبيعي است و تيم پزشکي مجرّب، اين عمل جراحي را به بهترين و دقيق ترين وجه انجام دادند و در خصوص مراقبتهاي پس از عمل نيز بايد با همين دقت کار را دنبال کنند.

رئيس جمهور دعاي ملت ايران براي رهبر انقلاب را دعايي دائمي و مستمر خواند و اظهار داشت: حال عمومي رهبر انقلاب بسيار خوب است، بنابراين مردم اصلاً نبايد نگران باشند و در کنار دعا براي سلامتي ايشان، همه بايد شکرگزار وجود ذي جود و سلامت رهبر معظم انقلاب باشند.

نگرانی سید حسن نصرالله

دیگر نگرانی ها برطرف شده بود و پزشکان اطمینان داده بودند که حال مقام معظم رهبری خوب است اما انتشار تصاویر آیت الله خامنه ای روی تخت بیمارستان دل هر مومن و شهروند ایرانی را آتش می زد. ساعت حدود 20 روز گذشته بود که موج نگرانی ها تا لبنان هم رسید و سید حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان در تماس تلفني جوياي احوال ايشان شد و ضمن اظهار  خرسندي از وضعيت عمومي خوب حضرت ايت الله خامنه اي، از خداوند متعال بهبود سريعتر ايشان را مسئلت کرد.

بوسیدن روی ماه

مسئولان و مدیران عالی رتبه کشور و لشکری ساعت ها منتظر اعلام تیم پزشکی معظم له بودند تا فرمانده کل قوا را ملاقات کنند. بالاخره ساعت حدود 18 یک به یک مسئولان وارد اتاق مقام معظم رهبری در بیمارستان شدند و اخبار و تصاویر آن ساعت 20 به بعد روی سایت پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری و همچنین از طریق اخبار سیما منتشر شد.

انتشار تصاویر حضور شخصیتها و مسئولان نظام اعم از هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق، هاشمی وزیربهداشت، سید علی و سید حسن خمینی نوه های حضرت امام خمینی(ره)، سردار عزیزجعفری فرماندهی سپاه پاسداران، سردار احمدی مقدم فرماندهی نیروی انتظامی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس شورای عالی حل اختلاف قوا، اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور، دریادار شمخانی دبير شوراي عالي امنيت ملي، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و جمعي از فرماندهان عاليرتبه نظامي و نوع احوالپرسی آنان نسبت به فرماندهی کل قوا قابل تامل بود.

فرماندهی که سالهاست سکان هدایت و رهبری کشور را به دست گرفته و امروز ناخدای کشتی اسلام و مسلمین در جهان است. برخی از روی ارادت نگران بودند و اشک می ریختند و برخی هم صورت مقام معظم رهبری را می بوسیدند.

و چقدر آرامش بخش است وقتی روی ماه را می بوسی … دلمان قرص است به نور ولایت و اینکه زیر سایه ولی فقیه زندگی می کنیم. اما حالا قسمت شود بتوانی رویش را بوسه بزنی … هرچند خبر بیماری ایشان برای ما ناگوار بود اما خوشحالیم که رهبری معظم انقلاب همچنان شاداب و استوار انقلاب را رهبری می کنند.

شاید تنها اشعار بتوانند این روزها را تسکین دهند…

تو كه خود خال لبی از چه گرفتار شدی

تو طبیب همه ای از چه تو بیمار شدی

تو كه فارق شده بودی ز همه كان و مكان

دار منصور بریدی همه تن دار شدی

عشق معشوق و غم دوست بزد بر تو شرر

ای كه در قول و عمل شهره بازار شدی

مسجد و مدرسه را روح و روان بخشیدی

وه كه بر مسجدیان نقطه پرگار شدی

خرقه پیر خراباتی ما سیره توست

امت از گفته در بار تو هشیار شدی

واعظ شهر همه عمر بزد لاف منی

دم عیسی مسیح از تو پدیدار شدی

یادی از ما بنما ای شده آسوده ز غم

ببریدی ز همه خلق و به حق یار شدی

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه کاربران

م - ا چهارشنبه 10 سپتامبر 2014 - 9:21 ب.ظ

همه میدانند که این مرد بزرگ لنگرگاه اسلام و مسلمین است و برای بهبود او دعا می کنند. ام الیجیب المظطر اذا دعاه و یکشف اسوئ

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی