جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

به گزارش انارما، به نقل از تسنیم، شهبازحسن‌پور ظهر امروز در نخستین جشنواره اعطای گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تجلیل از واحدهای تولیدی حامی حقوق مصرف کنندگان استان کرمان در محل تالار زغالسنگ کرمان، اظهار کرد: متاسفانه مجلس نیز مانند دولت برای بعضی مراکز و واحدها رانت‌هایی ایجاد کرده است. وی بیان کرد: […]

تصادف

به گزارش انارما، به نقل از تسنیم، شهبازحسن‌پور ظهر امروز در نخستین جشنواره اعطای گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تجلیل از واحدهای تولیدی حامی حقوق مصرف کنندگان استان کرمان در محل تالار زغالسنگ کرمان، اظهار کرد: متاسفانه مجلس نیز مانند دولت برای بعضی مراکز و واحدها رانت‌هایی ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: نمونه این رانت‌ها در بحث خودرو سازی است که مجلس با قوانین حمایتی زیاد ازحد خود، زمینه این رانت را به وجود آورده است.

مرگ ۱۸ هزار نفر در جاده‌ها به سبب تولید بی‌کیفیت خودروها
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، گفت: ۱۸ هزار جنازه را سالانه این خودروها در جاده‌های ایران برجای می‌گذارند اما همچنان به تولید بی‌کیفیت خود ادامه می‌دهند.

حسن‌پور، تصریح کرد: هیچ کشوری مانند ایران ۹۰ درصد عوارض به واردات خودرو برای حمایت از تولید داخلی اختصاص نداده است. وی با اشاره به اینکه باید یک حرکت جهادی در حوزه سیاست‌گذاری برای خودروسازی‌ها بوجود آید، افزود: وقت آن است که تصمیم‌های جهادی در این حوزه گرفته شود تا تولید کننده اجبارا خدمات بهتری به مردم ارائه دهد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم حمایت از کالاهای تولیدی در استان، گفت: متاسفانه در استان کرمان شرکت های بزرگ به دنبال الگوهای تولیدی خارج از استان هستند.

حسن‌پور با اشاره به اینکه یکی از شرکت های بزرگ بیش از ۵۰۰ میلیون تومان خرید اینترنتی از دیگر مراکز خارج از استان و حتی دیگر کشورها داشته است، گفت: این در حالی است که این شرکت می‌توانست این گونه خریدها را در داخل استان نیز انجام دهد تا به تولیدکننده داخل استانی منفعت برساند.

منتظر خبرهای خوب از مجلس باشید
وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که باید حمایت از حقوق مصرف کننده را به شدت پیگیری کند، مجلس است، گفت: تعدادی از اعضای کمیسیو‌ن‌های مختلف مجلس در مشهد مقدس در قرنطینه هستند و به شکل شبانه روزی جلسات سه شیفته را برگزار می‌کنند تا در دور جدید فعالیت مجلس خبرهای خوبی برای مردم به ویژه در بحث خروج از رکود داشته باشند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: سه چالش اصلی در حال حاضر متوجه کشور است که یکی مسئله هسته‌ای است که در این بخش یکی از کارهای خوب دولت تدبیر و امید درایت در مسئله هسته‌ای بود. حسن‌پور، تصریح کرد: تیم هسته‌ای تیم قوی بود که موفق شد فریاد و ندای حق طلبی مردم ایران را به گوش دنیا برساند.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب و سیاست گذاران دولتی با هدف توسعه سلاح‌های هسته‌ای نیست، گفت: چالش دیگری که داریم پیرامون اتفاقاتی است که در اطراف مرزهای کشوربوجود آمده است.

ایران امن‌ترین حریم هوایی منطقه را دارد
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: بحث داعش و ناامنی در کشورهای همسایه ایران مسئله نگران‌کننده‌ای است.

وی، افزود: امن ترین کشور منطقه چه در بعد جهانی چه در بعد داخلی در حوزه زمین و هوا کشور ایران است. حسن‌پور با اشاره به امنیت کافی در سطح کشور، تصریح کرد: از یکی دو سال قبل پروازهای هوایی گذری از مرز هوایی ایران به سه برابر افزایش یافته است. وی بیان کرد: جدا از بحث ارزآوری این پروازها، وابستگی کشورهای همسایه به ایران را می‌رساند. نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نعمت امنیت را باید در تمام نشست‌ها تذکر داده و قدردان این مسئله بود.

رکود واحدهای تولیدی نتیجه سیاست‌های اشتباه مدیران است
حسن‌پور با تاکید بر اینکه بحث مسائل اقتصادی دیگر مشکل و چالش کشور است، گفت: بی‌تدبیری و کوتاهی برخی مدیران باعث تحریم‌ها شد، در نتیجه واحدهای تولیدی به سبب اینگونه سیاست‌های اشتباه مدیریتی دچار رکود شدند.

وی تصریح کرد: بیشترین دغدغه رئیس مجلس شورای اسلامی این است که فضای کشور فضای آرامی باشد تا دولت خدمات بی‌منت وصادقانه به مردم داشته باشد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت عملکرد موفقی نداشته است، گفت: دولت در بحث حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولید کننده کوتاهی و سهل انگاری کرده که با تاکیدی که مجلس داشت اعلام شده این مسائل هرچه سریعتر باید چاره اندیشی شود.

مردم نگران بی‌عدالتی هستند
حسن‌پور با تاکید برعملکرد خوب سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کرمان در دفاع از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان، اظهارکرد: امروز مردم از کمبودها و کاستی‌ها نگرانی ندارند بلکه بحث بی‌عدالتی که در کشور وجود دارد، سبب نگرانی مردم شده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دفاع از حقوق مصرف کنندگان در کشور، اظهار کرد: زیباترین و بهترین تعریف در دفاع از مصرف کننده را اسلام داشته است و همه کسانی که مباحث عدالت را در دانشگاهها تدریس می‌کنند، مباحث خود را از عدالت اسلامی عاریت گرفته‌اند.

عدالت در حقوق مصرف کننده رعایت شود

حسن پور با تاکید بر رعایت عدالت در همه جوانب زندگی در جامعه، گفت: بحث‌های سلامت، الگوسازی یا دادرسی در حقوق مصرف کنندگان یا رعایت بهداشت از جمله موارد عدالت در حوزه مصرف کننده هستند.

وی بیان کرد: رانتی که در کشور به سبب کاغذ بازی اداری در پست‌های مدیریتی ایجاد شده است، جای تاسف دارد. نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر روزی رانت برداشته شود و کارت سبز به تولید کننده داده شود ،ارائه مجوزها نیز در مدت ۲۴ ساعت انجام شود و می‌توان گفت عدالت برقرار شده است.

حسن‌پور تاکید کرد: ایران در بین ۱۶۰ کشور دنیا گرانترین کشوری است که اداره می‌شود و در ارزیابی انجام شده علل گرانی اداره کشور توسط دولت، به سبب تضییع حقوق مصرف کننده اعلام شده است.

پرداخت ۸۵درصد پول نفت برای حقوق کارمندان دولت
وی بیان کرد: امروز ۸۵درصد درآمدهای نفتی کشور صرف پرداخت حقوق کارکنان دولت می‌شود که در هیچ جای دنیا این روش دیده نشده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی به حقوق مصرف کننده در ایران، خاطرنشان کرد: دولت موظف به ارائه خدمات ارزان‌تر به تولید کننده است در این شرایط بهای تمام شده کالا ارزان‌تر و خدمت به مصرف کننده بهتر می‌شود.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی