شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

به گزارش انارما، دکتر آذین نماینده مردم انار  و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای اختصاصی با انارما در خصوص  آلایندگی های شرکت های مس استان کرمان که در بخش های مختلف شهرستان انار  اعم از آب و خاک تاثیر مستقیم میگذارد گفت: تا آنجایی که بنده اطلاع دارم با توجه به فاصله […]

دکتر آذین در مصاحبه با انارما عنوان کرد - Copy

به گزارش انارما، دکتر آذین نماینده مردم انار  و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای اختصاصی با انارما در خصوص  آلایندگی های شرکت های مس استان کرمان که در بخش های مختلف شهرستان انار  اعم از آب و خاک تاثیر مستقیم میگذارد گفت: تا آنجایی که بنده اطلاع دارم با توجه به فاصله ای که شهرستان انار از مجتمع های مس شهرباک “خاتون آباد” و “میدوک ” دارد و از طرفی با مس سرچشمه دارد در معرض خطر آلایندگی قرار نمیگیرد و بر این اساس سهمی از خسارت  آلایندگی این شرکت ها به انار تعلق نخواهد یافت.

اما با پیگیری های بنده و همکارانم  از سهم ۱۰۰درصد  بودجه کل آلایندگی های مس سرچشمه به شهر های مختلف استان کرمان توانستیم ۲درصد را برای شهرستان انار جذب کنیم.

وی افزود: البته اثبات این موضوع که شهرستان انار در معرض آلایندگی های شرکت مس قرار دارد نیاز به نظر کارشناسان محیط زیست دارد که در صورت تایید پیگیر اختصاص سهم بیشتری برای شهر انار خواهیم بود.

وی در ادامه در خصوص بودجه بیمارستان انار گفت: خبر تازه ای در این خصوص نیست و هنوز بودجه تخصیص نیافته است .

آذین در خصوص سوال خبرنگار انارما مبنی بر اینکه کمتر در شهر انار حضور می یابید و این موضوع قدری اعتراض مردم را برانگیخته است گفت: من چندی پیش انار بودم و مرتبا در شهر انار حضور می یابم و پیگیر مشکلات مردم انار هستم . شما قبل از من هم نماینده داشته اید میزان حضور من را در انار با نماینده قبلی مقایسه کنید و ببینید کدام یک بیشتر است.

 

دیدگاه کاربران

اناری دلسوز جمعه 6 فوریه 2015 - 12:40 ب.ظ

با سلام خدمت انار ما عزیز
در دوره های قبل نمانده به اسم نماینده رفسنجان بود نه نماینده انار و رفسنجان
ایشون فکر منافع خودش هست در آستانه انتخاباتو و به فکر انار نیست و نخواهد بود

انار جمعه 6 فوریه 2015 - 2:31 ب.ظ

طبق گزارشات دانشگاه باهنر کرمان میزان ارسنیک اب اشامیدنی انار ۱۰ برابر میزان مجاز جهانی است .(ارسنیک فوق العاده سرطان زا است ) که این میزان ناشی از سد رسوبگیر معدن میدوک میباشد .و همچنین در نیمه دوم سال وزش بادهای فصلی از سمت جنوب و غرب میباشد و این بادها دود کارخانه های ذوب سرچشمه و خاتون اباد را به سمت انار می اورند.
برای من جای تعجب دارد که چرا اقای اذین چنین صحبتی را کرده اند . در صورتی که کرمان و سیرجان و بردسیر که فاصله بیشتری تا مس دارند . حق الایندگی می گیرند ولی انار مستحق نیست.

مدیر جمعه 6 فوریه 2015 - 7:13 ب.ظ

در پاسخ به مخاطب ” انار”
خیلی ممنون از اطلاعاتتان /بسیار مایل هستیم تا اطلاعات و مستندات بیشتری در این خصوص به سایت انارما برای انتشار ارسال کنید
آدرس ایمیل:anarma67@yahoo.com
شماره تماس: ۰۹۳۸۹۸۸۰۷۰۶
بخش ارسال خبر

انار جمعه 6 فوریه 2015 - 8:49 ب.ظ

سلام من آدرس سایت را ارسال کردم اگه باز نشد میتونید داخل گوگل بنویسید دانشگاه شهید باهنر+آلودگی آب آشامیدنی انار
در ضمن این عناصر از عناصر سنگین میباشند که برای بدن مضر میباشند که همگی این عناصر در کنسانتره مس وجود دارند و از طریق آب دور ریز کارخانه تغلیظ وارد سد رسوبگیر می شوند

علی جمعه 6 فوریه 2015 - 9:28 ب.ظ

اقای آذین با این صحبتهاش مردم انار را بیسواد و از همه جا بی خبر فرض کرده است .فاصله رفسنجان تا سرچشمه ۵۵٫ کیلومتر . کرمان تا سرچشمه ۱۵۰ کیلومتر . بردسیر تا سرچشمه ۱۰۰ کیلومتر . سیرجان تا سرچشمه ۸۰ کیلومتر وانار تا سد میدوک ۲۰ کیلومتر و تا معدن میدوک ۴۵ کیلومتر است . حالا با ذکر این فواصل اقای آذیین از بین این گیرندگان آلودگی خودش قضاوت کند کدام مستحق آلودگی هستند .
در صورتی که شیب زمین به سمت انار میباشد و ارتفاع انار از تمام این شهرها پایین تر است
از مدیر محترم تقاضا دارم کامنت مرا سانسور نکند

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی