پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی در استان کرمان به ویژه در دشت انار مشکلات آب کشاورزی در این منطقه بحرانی است.وی خاطرنشان کرد: باغداران باید در راستای استفاده از روش‌های…

آبیاری تحت فضار در باغات پسته شهرستان انار اجرایی شد

به گزارش  انارما ، محمد خادمی صبح  دیروز در جلسه کارگروه کشاورزی و مدیریت منابع آب این شهرستان ب اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی در استان کرمان به ویژه در دشت انار مشکلات آب کشاورزی در این منطقه بحرانی است.

وی خاطرنشان کرد: باغداران باید در راستای استفاده از روش‌های آبیاری نوین در باغ‌های پسته خود تلاش کنند و در این زمینه‌ از تسهیلات و کمک دولت بهره‌مند می‌شوند.

خادمی بیان داشت: در سه ماه گذشته در حدود  ۳۵۰ هکتار از باغ‌های پسته شهرستان انار به سیستم آبیاری تحت فشار «قطره‌ای» و در ۲۵۰ هکتار آبیاری زیر سطحی اجرا شده است.

در این جلسه موضوع‌های مختلفی از جمله بررسی پرداخت تسهیلات برای اجرای آبیاری زیرسطحی و استفاده از راه‌‌کارهای اجرای آبیاری‌های نوین در باغ‌های پسته شهرستان انار مورد تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین در این نشست راه‌کارهای رفع مشکل اسناد اراضی کشاورزی فاقد سند مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

منبع:فارس

دیدگاه کاربران

محمدرضا اسلامی فر چهارشنبه 18 فوریه 2015 - 12:25 ب.ظ

این کار رو باید چندین سال پیش میکردند نه حالا که دشت انار تبدیل به دشت مرده شده و سفره های زیرزمینی هم خشک شدند…..چند سال این پسته دارای بزرگ هی چاه زدند و کسی جلوشونو نگرفت یعنی نمیتونستند بگیرن چون گردن کلفت بودند و مسولین هم بی عرضه…..ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است بازم شکر که الآن شد

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی