سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | Tuesday 16 April 2024

مردم نگران نباشند مرغ به هر میزان مورد نیاز مردم در سردخانه‌ها وجود دارد و توصیه ما به فروشگاه زنجیره و تعاونی‌های مصرف کننده سراسر استان این است که به هر میزان گوشت…

http://img7.irna.ir/1393/13931130/81512751/81512751-6286289.jpg

عباس سعیدی که اصالتا اهل شهرستان انار می باشد  در نشست خبری اظهار داشت: از حدود شش ماه پیش تنظیم بازار استان بر عهده سازمان جهاد کشاورزی گذاشته شده و جلسات متعددی در این زمینه در استان تشکیل داده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه افزایش قیمت مرغ گرم در این چند روز بی‌دلیل بوده است، افزود: ظرفیت استان کرمان در زمینه جوجه‌ریزی در یک‌ماه،  ۲ هزار و ۶۰۰ قطعه است که این مازاد نیاز استان است.

سعیدی عنوان کرد: از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای هر استان سهمیه مرغ مشخص شده که سهمیه استان کرمان یک‌هزار و ۵۰۰  قطعه جوجه‌ریزی در ماه است که ما حتی مازاد سهمیه موجود مرغ داریم.

وی گفت: ما به میزان لازم مرغ توسط پشتیبانی امور دام داریم و مرغ مازاد خود استان کرمان را با رعایت بهداشت و تحت نظارت سازمان دامپزشکی و در سایزهای استاندارد در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی کرده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: مردم نگران نباشند مرغ به هر میزان مورد نیاز مردم در سردخانه‌ها وجود دارد و توصیه ما به فروشگاه زنجیره و تعاونی‌های مصرف کننده سراسر استان این است که به هر میزان گوشت مرغ برای کارکنان و مردم نیاز دارند به پشتیبانی امور دام استان کرمان مراجعه و با قیمت هر کیلو ۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری و با قیمت هر کیلو ۶ هزار و ۵۰ تومان  وارد بازار کنند تا نیاز مردم در این زمینه رفع شود.

سعیدی افزود: هیچ مشکلی در زمینه جوجه‌ریزی در استان کرمان وجود نداشته و ندارد و در انبارهای پشتیبانی امور دام استان کرمان جو، کنجاله سویا و ذرت به اندازه کافی ذخیره‌سازی داریم و به هر میزان که مرغداران نیاز داشته باشند در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

سعیدی ادامه داد: هر کیلو جو ۹۰۰ تومان، ذرت ۸۵۰ تومان که از شب گذشته تاکنون کاهش قیمت داشته‌ایم و کنجاله یک‌هزار و ۶۷۵ تومان به فروش می‌رسد و این نهاده‌های دامی را به صورت اقساط دو ماه در اختیار مرغداران قرار می‌دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه تامین میوه شب عید بر عهده این سازمان است، کمیته تنظیم بازار را فعال کرده‌ایم و سازمان تعاون روستایی استان کرمان مسئول تامین و ذخیره‌سازی میوه شب عید استان است.

وی افزود: در این زمینه ۹۰۰ تن سیب درختی از ارومیه و یک‌هزار و ۳۰۰ تن مرکبات از جنوب استان خریداری شده که از هفته آینده سیب درختی از ارومیه به سردخانه‌های داخل استان حمل می‌شود.

وی عنوان کرد: تاکنون بالغ بر ۴۵ هزار تن ذرت با قیمت تضمینی هر کیلو ۸۷۰ تومان از کشاورزان استان خریداری شده که قیمت این خریدها ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و قیمت این ذرت‌ها تا هفته آینده به کشاورزان پرداخت می‌شود.

سعیدی افزود: یارانه سه ماه اول سال جاری شیر که تحویل کارخانه‌ها و یا مراکز جمع‌آوری شیر داده‌اند در حال پرداخت به حساب دامداران است که تاکنون یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شده که مابقی آن بعد از تایید به حساب دامداران واریز می‌شود.

وی گفت: دام‌هایی که از کشورهای شرقی مانند هند، افغانستان و پاکستان وارد کشور و استان کرمان به صورت قاچاق می‌شوند، لطمات زیادی به اقتصاد کشور و این صنعت زده و به دلیل سالم نبودن این دام‌ها اقدام به هویت‌دار کردن دام‌های استان کرده‌ایم.

دیدگاه کاربران

اکبر جمعه 27 فوریه 2015 - 10:23 ق.ظ

ریس سازمان جهاد کشاورزی روزی که مرغ ۳۵۰۰ بود چرا حرف نمی زدی و به فکر مرغدارا نبودین

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی