پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تفاوتی بین سیدحسن و برادرانش نیست. اگر برخی دلواپسان گاهی اذیت می‌کنند همان‌هایی هستند که امام را اذیت می‌کردند.

به گزارش انارما به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح دیروز در همایش بانوی انقلاب که در سالن اجلاس سران برگزار شدبا اشاره به برگزاری این همایش اظهار داشت: این اجلاس، اجلاس بسیار مهم و شریفی است و انتظار این بود صدا و سیما پوشش این اجلاس را صورت می‌داد اما نمی‌دانم پوشش داده شده است یا خیر.

وی گفت: وظیفه همه ماست که نصف جامعه که مظلوم واقع شدند را به مقام واقعی خود برسانیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهارات خود به تشریح مقام امام راحل و دشواری‌های راه انقلاب پرداخت و گفت: امام فرزند شهید بود و طبعا وقتی پدرشان شهید شدند سختی‌های زیادی را متحمل شدند.

آیت‌الله هاشمی با بیان اینکه مشروطه یک دستاورد بزرگ برای اسلام و ایران بود،‌خاطرنشان کرد: متاسفانه مشروطه منحرف شد و به جایی رسید که رضا خان قزاق به عنوان منجی در بحبوحه آن آشوب‌ها سر کار آوردند که البته روشن است این کار توسط انگلیسی‌ها صورت گرفت.

وی ادامه داد: امام این دوره‌ها (مشروطه و…) را دیده بودند اما امام می‌فرمودند که چرا انقلاب مشروطه به اینجا کشید. البته ما نیز نباید مشروطه را کوچک بشماریم. امام هم به مشروطه دلبسته بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منحرف شدن انقلاب مشروطه و ره کج کردن به بیغوله را متکی نبودن این انقلاب به عامه مردم دانست و گفت: مشروطه بیشتر متکی به خواص، سران عشایر و غیره بود. بنابراین انقلابی که ریشه در توده مردم نداشته باشد بی‌معناست و ما دیدیم که انقلاب مشروطه خیلی زود تبدیل به یک دیکتاتوری بی‌سابقه به بهانه امنیت شد.

هاشمی به رفتارهای عوام‌فریبانه رضاخان اشاره و تصریح کرد: رضا خان ابتدا در صف اول سینه‌زنی‌ها شرکت می‌کرد و روحانیون را فریب داد که البته روحانیون نیز فریب خوردند اما رضاخان به محض اینکه مسلح شد همه چیز را به هم ریخت و حمله شدیدی به روحانیت شروع کرد و روحانیت را به عنوان یک پدیده نحس معرفی می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه امام واقعیت تاریخ را خوب لمس کرده بود، گفت: هوش امام یک هوش بالاتر از نبوغ بود و مطالب را خیلی زود می‌فهمید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود به موضوع اصلی همایش یعنی بانوی انقلاب همسر امام راحل (ره) پرداخت و گفت: همسر امام خیلی نازپرورده بود و تربیت‌شان به گونه‌ای بود که در آن زمان که بیشتر زنان از سواد بالایی برخوردار نبودند خانم ثقفی زبان فرانسوی را می‌آموخت و با کالسکه جابجا می‌شد.

«حالا یک طلبه (امام خمینی) به سراغ ایشان (خانم خدیجه ثققی) آمد و می‌خواهد ایشان را به قم ببرد. آن زمان زندگی در قم خیلی سخت بود و خانم ثقفی این را پذیرفته بود. البته می‌گفت وقتی از تهران بیرون آمدم تا حسن‌آباد گریه می‌کردم. اما در عین حال در کنار امام بانشاط و امید زندگی کرد».

آیت‌الله هاشمی به فعالیت‌های حضرت امام (ره) در حوزه علمیه قم اشاره و خاطرنشان کرد: امام پس از فوت آیت‌الله اصفهانی خیلی برای حوزه علمیه قم تلاش کرد و با نفوذی که داشت آیت‌الله بروجردی را از بروجرد به قم آورد اما متاسفانه بودند افرادی کنار آن شخصیت که افکار امام را برنمی‌تابیدند.

وی افزود: تشکیلاتی که خودشان به وجود آوردند و در حقیقت مرهون ایشان (امام خمینی) بود کم‌کم امام را بر نتابید و در همه امور دخالت می‌کردند. امام هم نمی‌توانست آنها را تحمل کند.

رئیس دولت کارگزاران با بیان اینکه امام فلسفه را به خوبی می‌دانستند، گفت: آمدند به خاطر زمین زدن حضرت امام (ره) فلسفه را تقبیه کردند که البته این حرکت توسط خشک‌مقدسان صورت گرفت. امام آن زمان با حرف‌های نادرست از طریق انسان‌های جاهل مواجه می شدند. این رفتارها انسان را رنج می‌دهد اما تصور من این است که اینها برای امام پله ترقی بود.

آیت‌الله هاشمی اضافه کرد:‌ سر کلاس درس‌های امام افرادی بودند_ البته هنوز هم هستند_ که به فلسفه می‌تاختند و امام خطاب به آنها می‌گفت شما چه می‌دانید ملاصدرا کیست؟

وی به اندیشه‌های امام در مورد حکومت در آن مقطع زمانی اشاره و اظهار داشت: امام می‌گفت تا استبداد و استعمار است کار به جایی نمی‌رسد چرا که استبداد نمی‌گذارد استعداد ملت رشد کند و استعمار نیز دسیسه‌ای است که ملت‌ها را دچار استعمار می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امام معتقد بود استعمار و استبداد مثل دو لبه قیچی هستند که حقوق و منافع مردم حیات و پیشرفت آنان را قیچی می‌کند.

آیت‌الله هاشمی به نفی تملق و چاپلوسی از دیدگاه امام پرداخت و گفت: تملق و چاپلوسی بزرگترین آفت جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی که توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی صورت گرفت در تاریخ اسلام و ایران بی‌نظیر بود، افزود:‌ امام کاری کردند که مردم با آگاهی به صحنه بیایند که البته مقدمه این کار پرورش شاگردانی بود که با مقاومت راه امام را تبیین می‌کردند و حتی در زمان تبعید امام راه خود را رها نکردند.

رئیس دولت کارگزاران خاطرنشان کرد: امام مردم را با دانش، اطلاع و ایمان وارد مبارزه کرد و نتیجه آن این بود که ملت هوشیار پس از شهادت آقامصطفی با اجتماع پرشور در سراسر کشور رژیم را شکستند و ما (زندانیان سیاسی در زمان طاغوت) را آزاد کردند.

آیت‌الله هاشمی «عدم استعمار و استبداد و حضور مردم» را سه عاملی دانست که اگر در جامعه‌ای حضور داشته باشد آن جامعه هیچ گاه شکست نخواهد خورد.

وی افزود: اما آدم‌های خشک مقدس،‌جاهل و نادان نیز هستند. امروز همه مصیبت این است که چند زن بدحجاب در خیابان باشد. بله این مصیبت است و این زن‌ها باید حداقل حجاب اسلامی را داشته باشند اما مسئله این است که بقیه مسائل مانند زندان‌ها، ظلم‌ها، سرکوب‌ها و حق‌هایی که از مردم ضایع می‌شود، چه می‌شود؟

عضو مجلس خبرگان رهبری به فرمایش مقام عظمای ولایت قبل از انتخابات سال ۹۲ اشاره و خاطرنشان کرد: رهبری در زمان انتخابات (۹۲) با صراحت گفتند رأی مردم حق‌الناس است. این به این معناست که اگر کسی حقی بر گردن کسی داشته باشد این حق ساقط نمی‌شود و خدا هم نمی‌بخشد چون خدا عادل است پس چطور به خودمان حق می‌دهیم آن کسی که مردم می‌خواهند وارد شود (رأی بیاورد) نگذاریم بیاید و آن کسی که مردم نمی‌خواهند را مسلط کنیم؟

آیت‌الله هاشمی با بیان اینکه این حق‌الناس (رأی مردم) بزرگترین ظلم و منکر است، گفت: ‌این حقوق البته در قانون اساسی ما آمده و این قانون اساسی با نظارت امام شکل گرفت. بنابراین حق‌الناس‌هایی که در همین قانون اساسی آمده از لحاظ اسلامی کافی است، البته باید سطح جامعه را از این هم بالاتر برد.

وی خاطرنشان کرد: باید به فروع پایبند بود چون اگر فروع نباشد اصول هم از بین می‌رود اما نباید فقط به فروع توجه شود و از اصول غافل ماند. وقتی پایه خراب است نباید سقف را نقش‌نگاری کرد.

وی گفت:‌ امام مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای حل اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تأسیس کرد تا این مسئله برای همیشه حل شود. امام به این نتیجه رسید که باید تا قبل از خودشان جنگ را تمام کند البته گفتند جام زهر را نوشیدم اما دو سه ماه پس از جنگ به خود من گفتند که جام زهر برای من شیرین شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مورد کاندیداتوری خود در سال ۸۴ برای نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در سال ۸۴ یک موی بدنم راضی نبود کاندیدا شوم، چرا که دولت آقای خاتمی بود و من گفتم نمی‌آیم اما سخنرانی‌ها و ملاقات‌ها بود. همسر امام مرا خواست و به من گفتند امام این انقلاب را به دست شماها سپردند آیا شما می‌دانید اینها چه کسانی هستند؟ همین صحبت‌های همسر امام سبب شد من قبول کردم و پذیرفتم.

آیت‌الله هاشمی با تأکید بر اینکه مرحوم خدیجه ثقفی مراقب انقلاب بود، گفت: همسر مکرم امام اهل تملق و چاپلوسی نبود و البته گرایشی به تظاهر هم نداشت و در یک کلام انسانی پارسا و آشنا به مسائل بود.

وی ادامه داد: بقیه خانواده حضرت امام نیز همه‌شان به این انقلاب خدمت کردند البته استثناهایی هم وجود داشت که در خانواده ائمه اطهار هم پیدا می‌شود، بنابراین امروز محوری که می‌تواند مایه امید مردم باشد بیت حضرت امام و آثار حضرت امام است من این حرف‌ها را برای خوش‌آمد کسی نمی‌گویم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سید حسن خمینی، علی خمینی و یاسر حسینی به مثابه یک کانون برای کشور هستند، گفت:‌ آقای علامه حجت‌الاسلام و المسلمین حسن‌ آقای خمینی یک روحانی نمونه بسیار باهوش هستند که مسائل را به خوبی تحلیل می‌کند.

آیت‌الله هاشمی اظهار داشت: اگر می‌بینید برخی از خشک‌مقدس‌ها و دلواپسان اذیت می‌کنند، همان‌هایی هستند که قبلاً امام را هم اذیت می‌کردند، اما این کانون، کانون مناسبی است که ما نباید بگذاریم انسان‌های نادان این کانون را هم تضعیف کنند چرا که اگر خدایی ناکرده راه امام آسیب ببیند و مفسری نباشد اشتباهات را جبران کند، خطرناک است.

وی در مورد مقام زن نیز خاطرنشان کرد: امام مقام زن را بالا برده‌اند و همین جمله معروف در اثبات این ادعا که مردان بزرگ از دامان زنان به معراج می‌روند کافی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به حضور بانوان در عرصه‌های مختلف مدیریتی، علمی، دانشگاهی و ورزشی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز زن‌ها در همه عرصه‌ها فعالیت دارند به گونه‌ای که ما امروز خانم مهندس، پزشک و مدیر داریم که البته این محصول انقلاب است و این افراد با عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی به گلایه برخی بانوان که در جلسات با وی مطرح می‌کنند اشاره و خاطرنشان کرد: خانم‌ها گلایه می‌کنند که ما در مجلس کم هستیم. من به آنها می‌گویم که شما نصف جامعه هستید، خودتان به خودتان رأی بدهید.

دیدگاه کاربران

یک موی بدنم راضی نیست دوشنبه 13 آوریل 2015 - 9:01 ق.ظ

واقعا عجب ایثاری بخاطر توصیه خانم ثقفی سال ۸۴ کاندیدا شدم –
ایشان که نفرمودند ۲۴ ملیون رای مردم را زیر سوال ببرید ،
از فتنه آمریکایی اسرائیلی حمایت کنید ،
همفکرانتون مملکت رو به آتش بکشند ،
فائزه در هر تجمعی اتفاقی برود در آن تجمع ساندویچ بخورد ،
مهدیتون برود انگلستان حقوق ۱۴ ملیونی بگیرد به آمریکاییها پیام بدهد تحریمها را سنگینتر کنید تا ایرانیها تسلیم شوند ،
ببخشید یک موی بدنم راضی نبود اینها را بنویسم ولی نوشتم اما به موی بدنم گفتم : گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله توست آنچه البته بجایی نرسد فریاد است .
راستی تا یادم نرفته سلام ما بروبچ اناری رو هم به علامه سید حسن آقا که یک روحانی نمونه بسیار باهوش هستند و مسائل را به خوبی تحلیل می‌کند برسونید بگید بروبچ انار گفتند مواظب دوروبری هات باش

ح-ا-ا دوشنبه 13 آوریل 2015 - 12:08 ب.ظ

زنده بادهاشمی

وکیل مدافع دوشنبه 13 آوریل 2015 - 1:24 ب.ظ

راستی نگفتند به توصیه کدام شخصیت برای ریاست خبرگان کاندیدا شدند

نام و نام خانوادگی دوشنبه 13 آوریل 2015 - 10:05 ب.ظ

و همچنین نگفتند کاندیتاتوری مجلس به پیشنهاد چه کسی بود

سلام دوشنبه 13 آوریل 2015 - 11:41 ب.ظ

آقای رفسنجانی به خاطر خودتان بس کنید لطفا!
اینکه شما هنوز از اتفاقات سال ۸۴، ناراحت هستید خوب نیست. و فکر می‌کنید محق همیشگی تاریخ این مملکت هستید، به صواب نزدیک نیست.

طی این حدود دو سالی که دولت یازدهم روی کار آمده است، الحمدلله این فرصت را یافته‌اید که در هر همایش و مراسم باربط و بی‌ربطی، پشت تریبون بنشینید و ناراحتی‌های گذشته را به نوعی جبران کنید. اما این روند قرار است تا کجا ادامه یابد. باور کنید که این عمل، گذشته و حال و آینده شما را زیر سوال می‌برد. باور کنید، تاریخ این مملکت قضاوتی آنچه شما می‌خواهید را نخواهد کرد.

جناب‌عالی در مراسم بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی خانم خدیجه ثقفی، باز هم سخنانی بر زبان رانده‌اید که جای نگرانی دارد. نگرانی از یک فراموشی خدای ناکرده خودخواسته.
اینکه یادگاران حاج احمدآقا در زمینه حفظ آثار امام(ره) تلاش می‌کنند، برکسی پوشیده نیست. اما یادتان باشد که در هرجایی ممکن است انحراف یا زمینه آن فراهم شود. یادمان نرفته است که در روزهایی که فتنه‌گران به امام، آرمان‌ها و دستاوردهای ایشان تاختند، عده‌ای روزه سکوت گرفته بودند. یادمان نرفته است که برخی‌ها (متاسفانه در همین موسسه حفظ آثار امام) جلوی انواع توهین‌ها به روز قدس، ولایت فقیه، آرمان فلسطین، روز مبارزه با استکبار، جمهوری اسلامی و… سکوت کردند اما وقتی رسانه ملی به پخش این جسارت‌ها پرداخت تا ذهن خواب مانده برخی‌ها را بیدار کند، وقتی با مرور بیانات آن عزیز سفر کرده، خواست به برخی‌ها شاخص انقلاب و امام را نشان دهد، از همین موسسه چه فریادها که بلند نشد.

متاسفانه شما هم شبیه برخی‌ها سخن می‌گویید. یک واژه‌ای به اسم «دلواپس» یافته‌اید تا بر هر منتقدی یا کسی که کوچک‌ترین اختلاف نظری با شما دارد بتازید. متاسفیم که برخی‌ها علی‌رغم تاکید رهبری مبنی بر «دلواپس بودن جرم نیست»‌ همچنان از این حربه استفاده می‌کنید تا دهان منتقدان را ببندید. متاسفیم که صدای منتقد و حتی مخالف شنیدن را برنمی‌تابید.

یادمان نمی‌رود که اتفاقا امام(ره) هم نگران و دلواپس موضوعاتی بود که امروزه خیلی از یاران و نزدیکان ایشان از یاد برده‌اند. قطعا ما هم با این جمله شما که «اگر راه امام منحرف شود خطرات بسیاری ایجاد خواهد شد و گرچه امروز اسناد صوتی و تصویری بسیاری از امام خمینی‌(ره) داریم اما باید در جلوگیری از تحریف آن‌ها کوشا باشیم» کاملا موافقیم، اما چه کنیم که متاسفانه بعضی اوقات این تحریفات را کسانی رقم می‌زنند و در ذهن مردم شبهه ایجاد می‌کنند که اتفاقا محضر آن بزرگوار را درک کرده‌اند.

امام خمینی آمد تا به همه دنیا اثبات کند که می‌توان حکومتی اسلامی و به پشتوانه مردم داشت. همان جمهوری اسلامی که برخی‌ها در سال ۸۸ به دنبال تغییرش بودند و البته به فضل خدا ناکام بودند و البته که افرادی هم سکوت کرده بودند.

سلام دوشنبه 13 آوریل 2015 - 11:50 ب.ظ

سخنان سردار جعفری در جواب سخنان ناصواب و غیر منطقی هاشمی رفسنجانی
اینکه فردی خود را معیار حق بداند و حریم دائمی برای خود ایجاد کند در نظام ما منسوخ شده و مردم همه را در برابر قانون برابر می‌دانند.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: اینکه دلسوزان انقلاب و کسانی را که بیشترین شهید را داده‌اند و هنوز زخم میدان‌های جهاد بر جسم و روح‌شان باقی است را به عنوان خشک مقدس‌های اذیت‌کننده‌ امام معرفی کنیم به چه معنی است؟! این یک بغض خطرناک نسبت به جریان ارزشی انقلاب اسلامی و آرمان‌های حضرت امام‌خمینی(ره) است که ریشه در خواستگاه همین مردم ارزشی و آرمان‌خواه دارد و البته بی‌توجهی آنان نسبت به این‌گونه افراد!

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: بدانیم همین دلواپسان با شنیدن این اظهارات، از این‌گونه افراد محکم‌تر، مومنانه‌تر و هوشیارانه‌تر در همه صحنه‌ها همچنان از انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام و شهیدان دفاع خواهند کرد و ادامه این سخن‌پراکنی‌ها تنها موجب افزایش نفرت جامعه از آنها می‌شود و این سیاه‌نمایی‌ها فقط بذر تردید در دل مسئله‌دار‌های انقلاب می‌پاشد و مردم مومن و انقلابی ما آن قدر آگاه هستند که بتوانند قضاوت‌های دقیقی داشته باشند. آنها خالق ۹ دی بوده‌اند، در ۲۲ بهمن‌های انقلاب حماسه‌های باشکوه آفریدند و قبلا طراحان این‌گونه سیاه‌نمایی‌ها را منزوی کرده‌اند، همان‌گونه که نمایندگان خبره آنها اخیرا چنین کردند.

سرلشکر جعفری در پایان تصریح کرد: آیا نباید از تاریخ صدر اسلام و حتی تاریخ نزدیک خودمان و حوادث درس‌آموز انقلاب اسلامی به ویژه فتنه ۸۸ عبرت گرفت؟! هرگز در این‌گونه موضع‌گیری‌ها علاقمندی به آرمان‌های امام، نظام و خیراندیشی برای امت اسلامی دیده می‌شود؟!

سلام سه‌شنبه 14 آوریل 2015 - 12:12 ق.ظ

جناب هاشمی آیا دریافت رشوه‌های چندین میلیون دلاری از شرکت‌های نفتی بیگانه برای حراج بیت‌المال و به نفع بیگانگان ظلم به ملت نیست؟ آیا درخواست از بیگانگان برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران، پایمال کردن حق ملت نیست؟ آیا همراهی با مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس در فتنه ۸۸ و دمیدن در اتهام تقلب، همسویی با دشمنان و ضایع کردن حق ملت نیست؟! اگر موارد یاد شده مصداق، ظلم و حق‌کشی و… نیست، پس چیست؟! و باید پرسید؛ بازداشت و رسیدگی به جرایم یاد شده ظلم و حق‌کشی است یا نادیده گرفتن آن؟!

شاهد سه‌شنبه 14 آوریل 2015 - 1:09 ب.ظ

همسر گرامی امام که الان نیستند تا واقعیتها را بگویند حتما برای ریاست خبرگان هم روح مطهر همسر امام به ایشان سفارش کردند . واقعا اینگونه مطالب هم از مظلومیت امام و همسر بزرگوارشان هست .

قل مراد سه‌شنبه 14 آوریل 2015 - 2:51 ب.ظ

بقول کروبی : امام گف ۳۰۰ میلیون از جزایری بگیر گرفتم حالام هاشمی میگه زن امام گف برو کاندیدا شو شدم…ه ه ه ه ه ه ه

واقع بین چهارشنبه 15 آوریل 2015 - 8:41 ق.ظ

سلام و درود بر ابر مرد تاریخ هاشمی رفسنجانی

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی