پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

همسر امام (ره) تا زمانی که در قید حیات بودند چرا آقای هاشمی چنین مطالبی را از زبان ایشان مطرح نکردند…

image65102

به گزارش انارما ، سید حمید روحانی رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفتگو با  راه دانا با بیان اینکه خاطراتی که از سوی هاشمی رفسنجانی مطرح می شود مخدوش و خلاف واقع است، گفت: آقای هاشمی قبلا هم دروغ هایی را به امام (ره) نسبت داده بود و نمونه بارز آن ادعای حذف شعار مرگ بر آمریکا بود که آقای هاشمی به نقل از امام(ره) گفت که شخص امام خمینی(ره) فرمودند که شعار مرگ بر آمریکا باید حذف شود؛ این در حالی است که رهبر کبیر انقلاب بعد از آن تاریخی که مدنظر آقای هاشمی هست نیز بارها بر شعار مرگ بر آمریکا تاکید کرده اند و حتی در وصیت نامه خودشان به این موضوع توصیه داشتند که تنها یزید دوران امام حسین (ع) را لعن نکنید و یزید زمان خودتان را نیز لعن کنید؛ این نشان می دهد  که آقای هاشمی رفسنجانی در ذکر مطالب، موازین شرعی را در نظر نمی گیرد و اعتمادی به حرف ایشان نمی توان داشت. بنابراین به آنچه که آقای هاشمی می گوید نه می توان اعتماد داشت و نه می توان آن را باور کرد.

این مورخ انقلاب اسلامی همچنین به ذکر سوالی از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و اظهار داشت: چرا آقای هاشمی خاطرات خود را همیشه به افرادی نسبت می دهند که در قید حیات نیستند. همسر امام (ره) تا زمانی که در قید حیات بودند چرا آقای هاشمی چنین مطالبی را از زبان ایشان مطرح نکردند. قائدتا آقای هاشمی نگران این مسئله بوده که این مطالب از سوی همسر امام(ره) تکذیب شود. همین که آقای هاشمی خاطرات خود را از درگذشتگان مطرح می کنند نشان دهنده این است که این خاطرات نمی تواند واقعیت داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی دچار بحران روحی شده است، گفت: آقای هاشمی به خاطر شکست هایی که داشته دچار بحران روحی شده است. وی تمام تلاشش این بود که ایران را به اردوگاه غرب کشانده و با رژیم های جنایتکاری مانند آل سعود نزدیک سازد، اما در این توطئه ها شکست خورد. هاشمی تلاش می کرد با حذف شعار مرگ بر آمریکا، فرش قرمز برای استکبار جهانی در ایران پهن کند و آنها را به ایران باز گرداند اما در این توطئه هم شکست خورد. هاشمی تلاش داشت که کشور را در چنگ خودش داشته باشد و در راه مقاصد و امیال شخصی و خانوادگی، کشور را اداره کند و نظامی هزار فامیلی ایجاد کند، اما در این مسیر هم شکست خورد. هاشمی رفسنجانی با نامه بی سلام و امضا و بی ادبانه ای که به رهبر معظم انقلاب نوشت، فتنه ۸۸ را کلید زد و تلاش کرد که انقلاب و رهبری را به چالش بکشاند اما در این توطئه هم شکست خورد. آقای هاشمی می خواست در کشور دیدگاهی ایجاد کند که حرف اول و آخر را خودش بزند و همه دنباله رو وی باشند اما در این توطئه هم شکست خورد. این شکست های پیاپی بوده که وی را دچار بحران روحی کرده و در میان نیروهای انقلابی، مردمی و قابل اعتماد ملت، اعتبار خود را از دست داده است.

روحانی در ادامه یادآور شد: هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد شکست خورد، در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرد و با شکست سختی مواجه شد و نفر ۳۲ شد. بنابراین هاشمی با این شکست ها متوجه شده که دیگر در میان مردم ایران اعتبار ندارد و بحران روحی ناشی از این شکست ها نیز موجب شده که هاشمی به سوی کسانی روی آورد که بر خلاف منافع ملت و مصالح کشور گام برمی دارند.

وی همچنین افزود: اینکه هاشمی امروز از بدحجاب ها حمایت می کند و ژست روشنفکری به خود می گیرد و سعی دارد از مسائلی حرف بزند که فقط عده ای افراد خود باخته و غرب زده از آن خوششان می آید نشان می دهد که وی دیگر در میان توده های مردم و ملت انقلابی و مسلمان ایران اعتباری ندارد. به همین دلیل است که با این موضع گیری ها و اظهارات دست و پا می زند تا در میان افراد غرب زده و اشرافی که دنبال امیال و اغراض شخصی هستند، برای خودش موقعیت و جایگاهی کسب کند.

این کارشناس مسائل سیاسی کشورمان به تاثیرات سوء محاکمه مهدی هاشمی بر رفتار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: هاشمی وقتی می بیند نور چشم و فرزند عزیزش به میز محاکمه کشانده شده، دست به چنین اقداماتی می زند چراکه هاشمی گمان می کرد که مردم فرزندش را روی دست گرفته و وی را حلوا حلوا می کنند. اما خیانت های وی مشخص و وارد مرحله محاکمه شده و همین امر موجب شده تا هاشمی رفسنجانی امروز روی به مطرح کردن خاطرات خود ساخته و فریبنده آورد.

رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه این روشی که هاشمی در پیش گرفته، روشی است که افراد ورشکسته و جاه طلب در پایان عمر خود با آن روبرو می شوند، عنوان کرد: من متاسفم که آقای هاشمی با سخنانی که بر زبان می آورد باعث رسوایی و بی آبرویی خودش می شود. یادم هست چند سال پیش هاشمی در یکی از سخنرانی های خود عنوان کرد که زمینی در قم دارم اما پولی در بساط ندارم که آن را تبدیل به خانه کنم. دانشجویان دانشگاه تهران هم همین مسئله را دست گرفته بودند و صندوقی در دانشگاه تهران برای کمک به ساخت خانه آقای هاشمی گذاشتند. این نشان می دهد که یک شخصیت تا چه حد می تواند با اظهاراتش، خود را بی اعتبار کند.

روحانی در بخش پایانی اظهارات خود خاطر نشان کرد: الان معلوم می شود زمانی که هاشمی حرکت های مسلحانه منافقان را تایید می کرد یا آن زمانی که وی از انقلاب و از امام(ره) حرف می زد نان را به نرخ روز می خورد و الان هم نان را به نرخ روز می خورد و هیچ وقت بر اصول پایبند نبوده است. هاشمی همواره دنبال این بوده که چگونه رفتار کند که بتواند سری در بین سرها داشته باشد. بنابراین برای آقای هاشمی فقط باید اظهار تاسف کرد.

دیدگاه کاربران

حق طلب سه‌شنبه 14 آوریل 2015 - 1:05 ب.ظ

درود بر مورخ انقلابی و منصوب امام خمینی جناب سید حمید روحانی که شجاعانه از انقلاب و ارزشها دفاع می کند . درود درود درود.

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 14 آوریل 2015 - 11:57 ب.ظ

حیف از هاشمی که در این راه افتاده که به نظرم بیشتر نان دستپخت فرزندانش را میخورد

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی