پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به اظهارات واهی و بی پایه و اساس امام جماعت مسجدالحرام واکنش نشان داد و گفت: شما بلاد اسلامی را تخریب کردید حالا طلبکار نشوید؛ به دامان مسلمانان برگردید و به خواست ملت ها تن دهید.

به گزارش انارما به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به اهانت اخیر امام جماعت مسجد الحرام به ایرانیان و تکفیر شیعیان از سوی وی، خاطرنشان کرد: این در حالی است که دو سه هفته قبل اینها کنگره ای بر ضد تکفیری ها گرفته اند حال خودشان مشغول تکفیر شده اند و تاکید کرده اند که جنگ را باید به جنگ شیعه و سنی تبدیل کنیم.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآورشد: شما در مقدس ترین مرکز اسلام شروع به تکفیر گروه عظیمی از مسلمانان دنیا می کنید، آن هم بعد از آن که فساد مکتب شما برای همه دنیا ظاهر شده است.
مکتب تکفیر بر خلاف عقل، نص و صریح قرآن است
این مرجع تقلید اضافه کرد: بعد از بروز و ظهور جریان های تکفیری همچون داعش، النصره و القاعده و جنایاتی که کردند معلوم می شود مکتب تکفیر بر خلاف عقل، نص و صریح قرآن و اسلام است، شما بیایید از مکتب وهابیت تکفیری فاصله بگیرید و بگویید در عمل ثابت شد که میوه این درخت داعش و القاعده است؛ اینها را رها کنید و به جمع مسلمانان بپیوندید.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: شما بلاد اسلامی را تخریب کردید حالا طلبکار هم شده اید؛ به دامان مسلمانان برگردید، در یمن می خواهید چکار کنید، ایران، یمنی ها و همه شیعیان می گویند مساله یمن را از طریق سیاسی حل کنید و به خواست مردم تن دهید اما شما بمباران می کنید.
این مرجع تقلید تصریح کرد: در سوریه بدون توجه به خواست ملت شان این همه بمباران و جنایت کردید، چرا بی توجه به خواسته مردم همه جا را به ویرانی می کشید و بعد ایران را متهم می کنید و می گویید ایران مقصر است! مقصر کسانی هستند که نمی خواهند واقعیات و خواسته های مردم را ببینند.
وی اضافه کرد: آیا عراقی ها، یمنی ها و سوری ها حق دفاع ندارند، الان یمنی ها می گویند حاضریم بنشینیم و دولت فراگیر تشکیل دهیم، اما مفتی اعظم شان می گوید حمله به یمن و بمباران حکیمانه بود؛ آیا ویران کردن مطابق حکمت است؟
خیر اسلام و مسلمین را می خواهیم
این مرجع تقلید یادآورشد: اینها در عالمی از خیالات واهی زندگی کرده اند، سرمایه آنها دروغ و تهمت است، می گویند ایران و شیعه می خواهد مکه و مدینه را تسخیر کند؛ رسوایی بی سابقه ای که در جده پیدا شده برای همه کافی است، این رسوایی در تاریخ سابقه نداشته است.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: ما خیر همه را می خواهیم، تکفیری ها را رها کنند و به جمع مسلمانان باز گردند؛ ما هم آنها را دوست خود می دانیم، روش حکیمانه این است نه این که وقتی دیدید ثمره کاری شوم، شرارت و کشتار است، باز لجاجت کنید.
وی ضمن دعا برای رفع مشکلات مسلمانان جهان، تاکید کرد: امیدواریم این تذکرات را دوستانه بدانند و بر طبق آن عمل کنند و امت اسلام را از این بلای عظیم نجات دهند؛ ان شاءالله خدای متعال غافلان را از خواب غفلت بیدار و مسلمانان جهان را از شر اشرار نجات دهد.
جهاد علمی از مهم ترین انواع جهاد در اسلام است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه درس خارج خود با استناد به روایتی از امام حسن عسکری(ع) به بیان نکات اخلاقی پرداخت.
این مرجع تقلید جهاد علمی را از مهم ترین انواع جهاد در دین مبین اسلام دانست و گفت: به همان اندازه که در اسلام از علم تعریف و تمجیده شده درباره جهل و نادانی مذمت شده است، تا جایی که می فرماید کسی که کاری را بدون علم انجام دهد فسادش بیشتر از صلاح آن است.
حوزه های علمیه نباشند چیزی از دین برای مردم و جامعه باقی نمی ماند
وی حوزه های علمیه را مراکزی بسیار مقدس دانست و گفت: اگر حوزه های علمیه نباشند چیزی برای مردم و جامعه از دین باقی نمی ماند، متاسفانه هنوز برخی تشخیص نداده اند که حوزه های علمیه چه نقشی در جامعه و زدودن جهالت ها دارند.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امیدواریم همه در فراگیری علم جدی تر باشند، حوزه های علمیه باید روز به روز بالنده تر شوند، همه باید به مسائل مربوط به تبلیغ و هدایت مردم اهمیت بدهیم و برای این منظور هر فرصتی را قدر بدانیم. /۹۲۴/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی