سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024

اما نکته ای که در این میان کمتر به آن توجه میشود صحبت ها و وعده های ناهماهنگ از سوی مسئولین می باشد…

صحبت چه کسی حقیقت دارد؟ - Copy

به گزارش انارما ، این روز ها بحث ساخت و یا عدم ساخت بیمارستان ۳۲تختخوابی و یا اورژانس درمان بستر در شهرستان انار در محافل مختلف خبرساز شده است.از یک طرف مردم انار انتظار دارند با توجه به وعده های مسئولین مبنی بر شروع ساخت بیمارستان ۳۲تختخوابی در شهرستان انار ، این پروژه آغاز شود و از طرفی دیگر رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اعلام کرده است ساخت بیمارستان ۳۲تختخوابی در شهرستان انار مرقوم به صرفه نیست و در انار اورژانس درمان بستر ساخته میشود.

اما نکته ای که در این میان کمتر به آن توجه میشود صحبت ها و وعده های ناهماهنگ از سوی مسئولین می باشد.

دکتر آذین نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای که با انار ما در تاریخ ۲۴اسفندماه سال گذشته داشت در خصوص ساخت بیمارستان شهرستان انار اعلام میکند:باپیگیری هایی که در خصوص ساخت بیمارستان ۳۲تختخوابی انار داشتیم بعد از اخذ موافقت اصولی وزارت بهداشت ،مجوز کمیسیون ۲۱۵ را هم گرفتیم و بعد از کسب مجوز های لازم بودجه برای آن مصوب شد که یک میلیارد تومان از محل جدول  ۱۸ و ۳/۵میلیارد تومان از محل ماده ۱۸۰ ، مجموعا ۴/۵ میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان انار مصوب شد که بودجه متعلق به امسال است اما  سال آینده واریز خواهد شد و با این بودجه کار ساخت بیمارستان انار آغاز میشود .

IMG_20150427_180252

مهندس خادمی فرماندار شهرستان انار در مصاحبه ای که در تاریخ ۳۰فروردین ماه سال جاری در خبرگزاری فارس منتشر شده است اعلام می کند  با همکاری وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و مسئولان شبکه بهداشت و درمان موجب شد تا مقدمات ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان انار فراهم شود و  در همین راستا مبلغ ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ فرمانداری به ساخت بیمارستان انار  اختصاص یافته است.

وی در ادامه میگوید: امیدواریم به حول و قوه الهی بتوانیم ساخت بیمارستان را که یکی از نیازهای اساسی این منطقه است و به مردم قول داده بودیم، شروع کنیم و فرمانداری شهرستان انار در این مورد پیش‌قدم شده است.

IMG_20150427_151154

دکتر اسماعیلی ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در خبری که در تاریخ یکشنبه هفتم اردیبهشت سال جاری در خبرگزاری فارس منتشر شده است در خصوص ساخت بیمارستان ۳۲تختخوابی شهرستان انار  اعلام کرده است: اما با تمام تلاش‌های انجام شده، موفق شدیم، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه برای احداث مرکز اورژانس درمان‌بستر در این شهر جذب کنیم و مجوز این کار را دریافت کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در قسمتی  دیگر گفته است : در گذشته افرادی قول‌هایی مبنی بر ایجاد بیمارستان در شهرستان انار داده‌اند که این امر به لحاظ فنی غیرممکن است، زیرا احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی مقرون به‌صرفه نیست و با این جمعیتی که شهرستان انار دارد شاید متوسط بیماردهی در سال ۱۰ درصد باشد.

IMG_20150427_151223

با این صحبت های ناهماهنگ مسئولین جدای از اینکه چه کسی پیگیر اصلی تخصیص این اعتبار برای ساخت بیمارستان ۳۲تختخوابی انار بوده است دو سوال اساسی در اذهان عمومی پیش می آید:

۱_ اگر صحبت های (دکتر آذین ،مهندس خادمی و اسماعیلی ندیمی ) در خصوص بودجه ساخت بیمارستان انار حقیقت داشته باشد چرا در هر مرحله ۵۰۰میلیون تومان از بودجه اولیه کسر شده است؟

۲_از آنجایی که منبع بودجه مدنظر دکتر آذین و مهنس خادمی ذکر شده است اما دکتر اسماعیلی ذکر نشده است  میتوان این احتمال را داد که هریک منبع متفاوتی را برای جذب بودجه اعلام کرده اند و در این صورت آیا بودجه ای بیش از ۷/۵میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان انار جذب شده است؟

البته همه این صحبت ها در حالی است که هنوز پروژه ای آغاز نشده و هنور بودجه ای برای ساخت بیمارستان بدست مسئولین نرسیده است.

 از دکتر آذین ،مهندس خادمی و اسماعیلی ندیمی انتظار میرود در خصوص این موضوع مهم شفاف سازی کنند.

دیدگاه کاربران

تماس بی پاسخ سه‌شنبه 28 آوریل 2015 - 8:07 ق.ظ

فک کنم که ۴ میلیارد بشه ک ۲٫۵ میلیاردشو قراره آقای اسماعیلی از امالک منقل و شخصی قراره بده و ۱٫۵ میلیاردشو آذین و بروبچ..رفسنجونی جماعت به انار کاری نمیکنه و نخواهد کرد و نکرده!!!! کــــــــــــــــــــاش میرفتیم زیر نظر استان یزد..ای کـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاش!!!!!!

ح-ا-ا سه‌شنبه 28 آوریل 2015 - 3:46 ب.ظ

این کارهمت مسئولین شهرستان رامی طلبدوشایسته است کمرهمت ببندندوپیگیری کنند.بخدا ارزشش رو داره ،وفردا روزی هم که رفتندکنارمی توانندبه خودببالندکه برای شهروهمشهریشون کاری کردند.تازه شورای شهرهم میتواندپا در رکاب شود

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 28 آوریل 2015 - 11:52 ب.ظ

شورا شهرهمان پا در رکاب کارای خودش باشه بهتره.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی