چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024

دکتر طهماسبی کارشناس راهنمایی و مشاوره خانواده در مراسم جشن ازدواج زوج های جوان دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار گفت: زوج های جوان باید همیشه به پدر و مادر یکدیگر احترام ویژه قائل باشند …

IMG_5178

به گزارش انارما ، دکتر طهماسبی کارشناس راهنمایی و مشاوره خانواده در مراسم جشن ازدواج زوج های جوان دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار گفت: زوج های جوان باید همیشه به پدر و مادر یکدیگر احترام ویژه قائل باشند .ممکن است اختلاف سلیقه بین والدین و فرزندان بعد از ازدواج پیش بیاید اما زوجین باید توجه داشته باشند این اختلاف سلیقه هیچگاه به حفظ حریم ها خدشه ای وارد نکند.

وی افزود:زن و شوهر در زندگی روزمره در زمینه حل مسائل و رفع اختلاف ها باید گذشت داشته باشند و بدون شک با انعطاف پذیری زن و شوهر در بحث حل مشکلات ، در زندگی شکست ناپذیر خواهند بود.

دکتر طهماسبی تصریح کرد: محبت در روابط زناشویی معجزه می کند و زن و شوهر حتی در موارد جزئی باید با ابراز محبت در کنار هم باشند.

وی خطاب به والدین گفت: ازدواج اجباری دارای پیامدهای منفی است که اکثر آنها منجر به طلاق میشود. زمان ازدواج هم سنی مشخص است و زودهنگام و یا دیر هنگام نباید باشد. عقد طولانی هم مشکلات فراوانی را برای زوجین ایجاد میکند و حداکثر زمان مناسب برای عقد یک سال می باشد.

دکتر طهماسبی در ادامه با انتقاد از اعتیاد کودکان به داشتن موبایل و عضویت در شبکه های اجتماعی در فضای مجازی گفت: سن استاندارد برای خرید گوشی تلفن همراه برای فرزندان ۱۸سال می باشد اما متاسفانه می بینیم که کودکان خردسال و نونهال همگی از سن های پایین به در دست گرفتن موبایل و  سیر دز فضای مجازی اعتیاد پیدا کرده اند.

این استاد دانشگاه با انتقاد از سخت گیری های بی مورد و سنگ اندازی های مادی در جلوی راه جوانان برای ازدواج با اشاره به آیه ی ۳۲سوره ی مبارکه نور گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید که رزق و روزی ازدواج و مخارج آن با ازدواج کردن تامین میشود و نباید دغدغه ی اول جوان برای ازدواج مشکلات مالی باشد.

دکتر طهماسبی در پایان  نقش کارگاه های آموزش مهارت در بهبود زندگی جوانان  رابسیار موثر دانست و گفت: از خیرین شهرستان و شخص فرماندار انار تقاضا می کنم به این بخش نگاه ویژه داشته باشند و حتما برای استمرار برگزاری این کارگاه ها در سطح شهر انار برنامه داشته باشند.

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ح-ا-ا چهارشنبه 13 می 2015 - 2:15 ب.ظ

بانخریدن ونداشتن گوشی موبایل برای افرادزیر۱۸سال تمام موافقم

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی