جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

محمد میرزایی چندین سال است که روی ماکت طرح “موزه ی شهدای شهرستان” که برای تپه های شهدا (تل های علی آباد) انار طراحی کرده است کار می کند…

IMG_7154 - Copy - Copy (2)

به گزارش انارما ،محمد میرزایی چندین سال است که روی ماکت طرح “موزه ی شهدای شهرستان” که برای تپه های شهدا (تل های علی آباد) انار طراحی کرده است کار می کند.

میرزایی در مصاحبه با انارما گفت:ساخت ماکت این طرح از سال ۱۳۷۲آغاز شد که اولین پیگیری برای اجرای این طرح بر روی تپه های شهدای شهرستان انار ۳سال بعد یعنی سال ۷۵ بود که در آن زمان با نامه نگاری هایی که به نماینده وقت مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی (سیدمحمد حسینی ) داشتیم ایشان پیگیری هایی در خصوص تخصیص زمین برای اجرای طرح داشنند که حتی در این خصوص رئیس وقت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان از محل تپه ها بازدید داشتند .

وی افزود: این پیگیری ها ادامه داشت تا اینکه نامه ای را برای رئیس جمهور وقت (محمود احمدی نژاد) در این خصوص نوشتم و ایشان در پاسخ نامه به مدیرکل امور شهری استانداری کرمان دستور داده بودند که با بررسی منطقه مورد نظر زمینه برای تخصیص زمین فراهم شود که متاسفانه با کارشکنی های برخی از مسئولین وقت انار این موضوع به سرانجام نرسید.

محمدمیرزایی ادامه داد اخیرا با پیگیری های بعمل آمده و جلساتی که در خصوص اجرای این طرح در فرمانداری انار داشتیم نامه ای به مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ارسال شد که با بازدید مدیرکل راه و شهرسازی از منطقه ، زمین برای ساخت موزه ی شهدای شهرستان انار واگذار خواهد شد.

وی اظهار داشت:از بلندای تپه های شهدای شهرستان انار که به بام انار معروف است شهر انار دید کامل دارد و با توجه به ظرفیتی که در آن منطقه است و به نوعی ورودی استان کرمان است لازم است طرحی جامع و در خور شهر انار در آن منطقه ساخته شود.

خالق طرح موزه ی شهدا در ادامه در خصوص جزئیات این طرح گفت:این طرح شکل کشتی می باشد که بر اساس حدیث رسول اکرم که فرموده اند: (داستان اهل‌بیت من داستان کشتی نوح است.هر کس این کشتی را سوار شود نجات پیدا می‌کند هر کس تخلف کند هلاک می‌شود ) طراحی شده است.

وی افزود: متراژ این کشتی بر اساس تعداد آیات قرآن۶۶۶۶متر مربع می باشد که بر طبقه همکف این کشتی غرفه هایی ساخته خواهد شد که آثار بجامانده از شهدای شهرستان انار در آن به نمایش عموم در خواهد آمد . طبقه دوم این کشتی مسجد ساخته خواهد شد که بر بام این مسجد به تعداد ۱۴معصوم ،۱۴ گنبد ساخته خواهد شد و دوطرف این مسجد نیز ۱۴پنجره وجود دارد که دو صحن مجزا ساخته خواهد شد .ساخت انحنای دیواره های کشتی با سازه های بتنی ممکن می باشد.

محمد میرزایی در پایان از ادامه سعی و تلاشش برای ساخته شدن این طرح بر تپه های شهدای شهرستان خبر داد و گفت:حتی اگر یک روز از عمرم باقی مانده باشد پیگیر اجرای این طرح خواهم بود تا موزه ی شهدای شهرستان انار احداث شود.

IMG_2383

IMG_2387

IMG_2390

IMG_2401

IMG_2396

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه کاربران

م - ا چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 6:52 ق.ظ

خداییش جای خوبی انتخاب کرده اما به نظر میاد طرح هزینه برداری است ، خدا کنه مسؤلین هزینه آن را تقبل کنند و به انجام برسد ، خدا حفظت کن محمدجواد ، در ضمن چقدر خوب بود که شهرداری هم این اسباب بازیهای مسخره را جلوی امامزاده قرار نمی داد تا این همه شلوغی و بچه بازی راه نمی انداخت و از معنویت و فضای مقدس امامزاده کاسته نمی شد و این کشتی انجلیکا و بقیه اسباب بازی ها را روی تپه ها قرار می داد تا آنجا هم مردم بروند و شهر توسعه پیدا کند

نام و نام خانوادگی چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 9:31 ق.ظ

خیلی قشنگو جالبه

پورگنجی چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 11:12 ق.ظ

ببخشید تعداد آیه های قرآن چند تا بود
۶۶۶۶ تا یا ۱۶۶۶ ؟
چون متراژ کشتی را داده بودند جای سئوال شد .
ولی طرحشون طرح خوبی است انشالله که تپه های شهدا هر چه سریعتر آباد شود
شادی روح شهدا صلوات

منصف چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 11:39 ق.ظ

آقای م : شهرداری فعلا بهترین کا رو انجام داده . بنظر شما مردم محروم انار برای تفریح کجا بروند . جوانها و نوجوانها بر ا تفریح کجا بروند . بنظر شما پای منقل و مواد مخدر وشبکه های ماهواره ای بروند خوبه . مردم انار به بهانه تفریح به این پارک می آیند ولی در عوض
پای فیلمهای ماهواره ای نمی نشینند .
به طرف مواد مخدر روی نمی آورند.
توفیق زیارت امامزاده و مرقد شهیدان نصیبشان می شود
برای اموات بهشت محمد صالح طلب فاتحه و به زیارت اهل قبور هم میروند
بچه ها هم تفریح میکنند و هم بهانه گیری نمیکنند
خانواده ها مجبور نمیشوند برای تفریح و رفتن به پارک شادیهای سایر شهرها مسافرت نموده و تبعات مختلف از جمله تصادفات در کمینشان باشد .
و فواید دیگر . پس فعلا دست شهرداری درد نکند و انشا الله در آینده طرح میرزایی با کارشناسی ها بعمل آمده عملی شود .

پیشنهاد کننده چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 11:52 ق.ظ

باسلام خدمت جناب آقای میرزایی آیا بهتر نیست بجای ساخت این کشتی که بشود پاتوق افراد خلافکار بیایم یک شهربازی بااسباب بازی مثلا چرخ فلک بزرگ که انار از چرخ فلک محرم است و دیگر وسایل بازی…..هم پارک برای استراحت و تفریح و جای بازی بزای بچه ها لطفا بیشتر روی این مسئله فکر کنید واز قدیم گفتند صد بار گز کن یک بار بچین. با تشکد

محمد چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 12:05 ب.ظ

تعداد آیات قرآن کریم اشتباه نوشته شده است.ایجاد موزه دفاع مقدس خوب است اما باید فکری برای هزینه های آن کرد.بنظر میرسه بالای تپه های علی آباد اگر قراره گردشگر جذب کنه باید در کنار امور فرهنگی، جاذبه های تفریحی و اقتصادی هم داشته باشه.

مدیر چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 1:29 ب.ظ

با عرض پوزش از مخاطبین اشتباه نگارشی متن ،متراژ این کشتی بود که بر اساس تعداد آیات قرآن۶۶۶۶متر می باشد که به اشتباه ۱۶۶۶متر نوشته شده بود که هم اکنون تصحیح شد.
لازم بذکر است در تعداد آیات اختلافى وجود دارد و اکثرا۶۲۰۰ آیه ذکر کرده ‏اند. عدد ۶۶۶۶ را میبدى در کشف‏الاسرار نسبت به جمهور اهل علم داده است.

محمد چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 3:13 ب.ظ

اصلا هم طرح جالبی نیست بهتره یک طرحی مثل کوهستان پارک یزد بر روی تپه ها اجرا کنند

محمدd چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 6:41 ب.ظ

اصلا طرح و نقشه جالبی نیست… خیلی بی قوارس

نام و نام خانوادگی چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 8:14 ب.ظ

??????????بدوم برم این طرح خارق العاده رواجراکنم تا طراحش پشیمون نشد

الکی مثلا من شهردارانارم???

خواهر شهید چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 8:48 ب.ظ

شهدا هرگز راضی نیستند بنام انان کارهای بیهوده انجام شود انها رفته اند تا جوانان ومحیط. سالمی داشته باشیم بجای اینکار و طرح که اصلا جالب نیست با روشهای فرهنگی یاد شهدا را در دل جوانان زنده کنید تغریح گاهای اموزش و فرهنگی بسازید تا شهرمان اباد وابادتر شود بنده از خانواده شهدا هستم از شهردار عزیز و خوش فکر تشکر میکنم‌فرماندارهم تلاش می کند دستشون درد نکنه بیاید بدون غرض کارهای خوب را تشویق و از کارهای ضعیف انتقاد سازنده کنیم بگذاریم همشهرهایمان در شهر کار کنند دلگرم باشند یاد شهدا باید در دل زنده بماند .وگرنه هرچه مکان بسازید کسی حضور پیدا نکند چه فاید ه اخلاص در عمل داشته باشید اگر یک‌روز زنده بمانم این طرح را پیاده میکنم یعنی من ومن یعنی شیطان و عدم اخلاص

.... چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 9:01 ب.ظ

همینو کم داشتیم مجموعه تفریهی درست کنید نه اینا
انار هیچ وقت پیشرفت نخواهد کرد!دلیلش را به موقع میگم!

m چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 9:41 ب.ظ

خیلی طرح خوبیه اگر ساخته شود

m چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 9:53 ب.ظ

ببخشید تعداد ایات قرآن مجید ۶۲۳۶تا است نه۶۶۶۶ لطفا سازندگان و مسولین دقت کنن

نام و نام خانوادگی چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 10:18 ب.ظ

??????

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 10 سپتامبر 2015 - 1:19 ق.ظ

این چه طرحیه آخه ؟ ببخشیدا آیا ایشون درس این مورد رو خوندن که طرح می دن ؟ باید این مکان شناسایی بشه زیر رو بمش شناسایی شه چی به چیه بعدم یک مکان تفریحی بشه …. کشتی ؟؟؟ بام ؟؟ شیب ؟؟؟

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 10 سپتامبر 2015 - 7:59 ق.ظ

با شهر بازی و تفریحی موافقیم

علی پنج‌شنبه 10 سپتامبر 2015 - 11:38 ق.ظ

این مکان برای انار بهترین جا برای احداث یک مکان تفریحی است.اخه انار چه مکان تفریحی داره که همش گیر دادیم به مسجد و … .احترام به شهدا جای خود و واجب

غریبه جمعه 11 سپتامبر 2015 - 12:19 ب.ظ

اصلاً طرح کارشناسی وخوب نمیباشد.به هزینه خیلی زیادی احتیاج دارد بازده فرهنگی واجتماعی آنهم کمتر از۵% خواهد بود.خواهشاً هرجور مصاحبه ای توسایت نزارید.فردا یکی پیدا میشه میخند ه بهمون.آقای ح.غ جهت اطلاع جنابعالی نوشتم.

نام و نام خانوادگی چهارشنبه 16 سپتامبر 2015 - 2:49 ب.ظ

طرح مسخره تر ازاین نبوووود !!!!!۷
اخه ما جووونا چ گناهی کزذیم تو انار زاده شدیم یکم بجا شهدا ب فکر ماها باشید
پوسیدیم بخدا
اونجا فقط جون میده واس شهربازی مدیونید تپهزشهداش کنید
یچی دی اغا میرزایی شوما۲۲سال داری طرح میکشی؟!خدا قوت برادر

حسن جمعه 18 سپتامبر 2015 - 6:57 ب.ظ

در ابتدا از آقای میرزایی متشکرم که فردی زحمت کش و فعال می باشند ولی به نظر من اجرای این طرح بر روی این تپه ها اشتباه بزرگی است ما باید بر اساس نیازها طرح و برنامه اجرا کنیم نه بر اساس سلایق این تپه ها مکان بسیار مناسبی برای اجرای یک پارک تفریحی و توریستی است که در آن با ایجاد فضای سبز مناسب و جانمایی پیست های ورزشی و وسایل بازی کودکان محلی برای گذران اوقات فراغت باشد و در ضمن ایجاد فضای سبز در آن باعث بهتر شدن هوای کل شهر خواهد شد ولی می توان قسمتی از تپه ها را به طرح آقای میرزایی اختصاص داد البته به شرط ایجاد تغییراتی در طرح

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی