پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

رئیس منابع طبیعی انار گفت: بر اساس قانون ، ۴۴میلیارد تومان خسارتی بود که برای حفر غیرقانونی کانال باید می پرداختند و هم اکنون نیز پرونده در مراجع قضایی شهرستان در حال پیگیری می باشد…

IMG_2241 - Copy

به گزارش انارما ،صبح دیروز  دوشنبه ۲۳شهریور جلسه ای در فرمانداری انار برگزار شد که علیرغم حضور اکثریت مسئولین مرتبط با آب و منابع طبیعی و همچنین در معیت دادستان انار صحبت هایی تندی مسئولین علیه یکدیگر ایراد کردند و این جلسه حاشیه های زیادی به همراه داشت.

علی موسی زاده رئیس اداره منابع طبیعی انار که در این جلسه حاضر بود در گفت و گو با خبرنگار انارما در خصوص جزئیات این جلسه گفت: اولین موضوعی که در این جلسه مطرح شد بحث حاشیه نشینی ،تغییر کاربری اراضی و ساخت و ساز های غیرقانونی در شهر انار بوده است که این موضوع  پیگیری ادارات ذیربط را می طلبد تا بر اساس ضوابط قانونی با متخلفین برخورد شود .

موسی زاده  با تاکید بر پاسخگو بودن مسئولین ادارات در برابر مردم و رسانه ها گفت: برخی دروغ پردازی ها و اتهام ها به مسئولین از ناحیه برخی از رسانه ها موجب دلسردی مسئولین میشود و بنده از همین تریبون از همه اصحاب رسانه و مردم درخواست دارم که هر موضوعی که برایشان ابهام داشت آن را مستقیماً با مسئول مرتبط درمیان بگذارند و بعد از بررسی کامل ، آن موفع تصمیم بگیرند.

وی در ادامه در خصوص بحث اعطای مجوز به بهره برداری از معادن شن و ماسه در انار گفت: اعطای مجوز برای بهره برداری از معادن در درجه اول در حیطه وظایف اداره منابط طبیعی نیست و در حیطه وظایف اداره صنعت ،معدن و تجارت می باشد که بر این اساس معادن شن و ماسه ای که در انار فعالیت دارند باید از اداره صنعت ،معدن و تجارت مجوز بگیرند .

موسی زاده افزود: از یک طرف مردم و متقاضیان بهره برداری از معادن کمتر از ضوابط بهره برداری مطلع هستند و از طرفی هم اداره صنعت ،معدن و تجارت حداقل دوتا سه ماه طول می کشد که پاسخ استعلام ها را می دهد با این شرایط باید گفت در این مدتی که متقاضی در صف گرفتن مجوز بهره برداری می باشد آیا طرح های عمرانی شهری و سایر طرح های دولتی و خصوصی نیاز به شن و ماسه ندارد؟

رئیس اداره منابع طبیعی انار ادامه داد: بودجه های عمرانی که به شهرستان اختصاص داده میشود در صورتیکه در زمان تعیین شده هزینه نشود برگشت خواهد خورد و بر این اساس و برای جلوگیری از تعطیلی و روی زمین ماندن کارها به آنها اجازه داده شده است که در فرجه زمانی که در حال اخذ مجور هستند با توجه به تعاملی که صورت گرفته برای جلوگیری از تعطیلی پروژه های مهم شهرستان ، برای مصارف ضروری و طرح های عمرانی شهرستان خاک بردارند.

وی افزود: با این توضیح هیچگونه تخلفی در این زمینه صورت نگرفته است و علاوه بر این در جهت توسعه شهرستان ،جلب مشارکت مردمی نیز وجود داشته است.

علی موسی زاده با انتقاد از کسانیکه به راحتی در مورد اعطای مجوز به فعالیت برخی از معادن به مسئولین اتهام زنی می کنند گفت:بنده در طول دوران ۲۹سال خدمتم هیچگونه وجهی حتی یک ریال هم از کسی بصورت غیرقانونی دریافت نکرده ام و این موضوع را برای سایر  ارگان های شهرستان تصدیق می کنم که همه در جهت توسعه شهرستان گام برمیداریم.

رئیس اداره منابع طبیعی انار در ادامه و در خصوص بحث انتقال آب گفت: آب یکی از مباجثی است که انتقال آن در هر زمان نیاز به مجوز دارد و این مجوز از ناحیه شرکت آب منطقه ای صادر خواهد شد و شرکت آب منطقه ای از اداره منابع طبیعی در خواست مسیر انتقال می کند بر این اساس چاهی  به نام چاه محمدیه وجود دارد که مجوز بهره برداری ۲۵لیتر دز ثانیه از آب را داشته  و ۷۵هکتار زمین به این چاه واگذار  شده است.

وی افزود: هنگامیکه نهال های پسته را در این زمین ها کاشتند متوجه شدند این زمین ها در معرض طوفان قرار دارد و ریگ زمین ها را از بین میبرد. بر همین اساس کشاورزان برای اهدای زمین درخواست جدید کردند و در منطقه ای اطراف شمش و نزدیکی رحمت آباد ۷۵هکتار زمین به آنها اهدا شد و متاسفانه اشتباه مجدد کشاورزان در بحث انتخاب زمین و وجود لایه سنگی در زیر اراضی پسته  موجب شد کشاورزان درخواستی بدهند و طی آن مجوز انتقال آب را به درختان با سن ۶۰ یا ۷۰ساله بگیرند که وقتی درخواست به دست ما رسید آن را با کرمان در میان گذاشتیم و بر اساس مخالفت شرکت آب منطقه ای کرمان با این انتقال،  تا این لحظه هیچگونه مجوزی برای انتقال آب به رضا آباد داده نشده است.

موسی زاده تصریح کرد: بعد از اینکه مالکین این چاه با پاسخ منفی برای درخواستشان مبنی بر انتقال آب روبه رو شدند بصورت غیرقانونی قدام به حفر کانال کرده اند که مامورین حفاظت ما بلافاصله بعد از اطلاع از این موضوع با حضور در منطقه  جلوی اقدام غیرقانونی را گرفتند و بر اساس قانون ، ۴۴میلیون تومان خسارتی بود که برای حفر غیرقانونی کانال باید می پرداختند و هم اکنون نیز پرونده در مراجع قضایی شهرستان در حال پیگیری می باشد.

رئیس منابع طبیعی در خصوص حواشی جلسه ی فرمانداری انار گفت: اول این نکته را یادآور شوم که بنده با آقای فرماندار هیچ مشکلی نداریم و هردو در جهت توسعه شهرستان تلاش می کنیم و اگر حرفی و حدیثی پیش می آید کاری است و هیچگونه مشکل شخصی بین ما نیست.  فرماندار طبق اعلامشان گزارشی از برداشت های غیرقانونی شن و ماسه از اراضی ملی در شهرستان انار تهیه کرده اند و قصد دارند آن را به بازرسی استان ارجاع دهند .

وی افزود: نظر بنده در این خصوص این بود که بسیاری از مسائل و مشکلات شهرستان در خود شهرستان قابل حل و فصل شدن است و اگر ابهامی در خصوص تخلف و یا برداشت غیرقانونی مدنظر دارید اعلام بفرمایید تا ببینید اداره منابع طبیعی با آن برخورد قانونی داشته است با خیر و اگر قانع نشدید آن را به کرمان منعکس کنید .

علی موسی زاده در ادامه اظهار داشت:  بنده ۲۹ سال  به مردم خدمت کرده ام و کارنامه ی کاری من مشخص است و شهروندان اناری که نظر نهایی را راجع به عملکرد من می دهند و در پیشگاه خداوند خوشحالم که در این ۲۹سال تاکنون هیچگونه خیانتی در حق مردمان شهرم نکرده ام.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 15 سپتامبر 2015 - 8:24 ق.ظ

سردبیر چرا درمورد رستوران صحبتی نشد خواهشا پاسخ دهید ممنون

محمد سه‌شنبه 15 سپتامبر 2015 - 8:28 ق.ظ

اقای موسی زاده شما در مورد بعضی مسائل خیلی سفت و سخت با مردم برخورد می کنید . مثلا اگر فردی سر زمین کشاورزی می خواهد یک اتاقی برای سرپناه درست کند شما مانع کار او می شوید در صورتی که هزاران اتاق کنار زمین های کشاورزی وجود دارد ولی در حال حاضر شما با ساختن اتاق مخالف هستید

شیتتشیتو سه‌شنبه 15 سپتامبر 2015 - 9:35 ق.ظ

زمینهایی که روبروی مسجد امام سجادگرفتی باچه مجوزی بوده . کامنتها …. را بخوان ببین چقدر مردم دلشون ازدستت خونه انشالله …

کلترسنی سه‌شنبه 15 سپتامبر 2015 - 9:36 ق.ظ

عکسشو بردارین ….

در جريان سه‌شنبه 15 سپتامبر 2015 - 10:47 ق.ظ

اقای موسی زاده چند وقتی هست در آبراهیم آباد حاج علی جدیدی و حاج علی کوچکی در حال ساخت سول در اراضی ملی هستند آیا اینها مجوز دارند شک نکن ک ندارند لطف کن جواب بده!!!!!!!!!!!؟

مدیر سه‌شنبه 15 سپتامبر 2015 - 11:07 ق.ظ

با عرض سلام خدمت مخاطبان
اتفاقا در مصاحبه در خصوص ابهامات زمین روبه روی مسجد امام سجاد از وی سوال پرسیده شد که موسی زاده در جواب گفت: این زمین در سال ۱۳۷۰هنگامیکه من در زاهدان مشغول به ادامه تحصیل بودم و هیچ مسئولیتی در انار نداشتم ، در آن سال از طرف جهادکشاورزی بطور کاملا قانونی زمین به شخضصی بنام آقای زویی آور واگذار شده که هم اکنون با برادر من (رضا موسی زاده) به شکل شراکتی آن رستوران را ساخته اند.
وی افزود: هیچگونه ارتباطی این زمین با بنده نداشته است و تمامی سلسله مراتب واگذاری آن نیز قانونی بوده است.

بنا به دلایل نامرتبط بودن این سوال با اصل موضوع مصاحبه این قسمت در مصاحبه ذکر نشده است.

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 15 سپتامبر 2015 - 2:28 ب.ظ

آقای موسی درموردچندتن آز نیروهایی که درمنابع طبیعی مشغول به کارند امیدوارم که پاسخگو باشید که چطوری سرکاراومدن درحالیکه خیلی ازبچه های ماهستند که باخون ودل درمناطق محروم درس خواندن والان کارندارن.

مطلع سه‌شنبه 15 سپتامبر 2015 - 5:15 ب.ظ

اقای موسی زاره در خصوص مالکیت چندین حبه اب و زمین شمش هم یه توضیح قانع کننده بده

ح-ا-ا سه‌شنبه 15 سپتامبر 2015 - 8:37 ب.ظ

باسلام واحترام
آقای موسی زاده عزیز.شرکت موظف به تهیه شن وماسه برای احداث جاده می باشدوبایستی خودش پیش بینی ودرصورت موجودنبودن نسبت به آماده سازی وتهیه آن اقدام نماید.چنانچه شرکت نیزبه دنبال برداشت شن وماسه های موجوددرمنطقه وخصوصا بلندیها وتپه های علی آبادبود جنابعالی بایدجلوگیری می کردیدواگه مجوزهم ازجای دیگری می گرفت شمابایدمقاومت کرده وجلوگیری می کردید.شهرهای دیگرتپه درست می کنندتاازآن استفاده کنندولی درانار،تپه های خدادادی راتخریب میکنند.کاری کنیدتانسل تحصیل کرده آینده ناسزا بهمون نگویند.باتشکر

ناشناس سه‌شنبه 15 سپتامبر 2015 - 8:47 ب.ظ

باسلام
زویی آور دیگه کی بوده آن زمان ؟.اناری هست یانه چطوری گرفته زمینها را.لطفااگه مشخص کنیدکه مخاطبان درفکرنباشندممنون می شوم

م - ا سه‌شنبه 15 سپتامبر 2015 - 9:24 ب.ظ

آقای موسی زاده در مورد اراضی ابراهیم اباد توضیح دهند

حامد سه‌شنبه 15 سپتامبر 2015 - 9:37 ب.ظ

واقعا بعضی ها چه سوالاتی می پرسند. میگویند مالکیت چند حبه شمش…
مگه خرید و فروش و داشتن زمین کشاورزی گناه است؟
همین الان چندین نفر از وزرا میلیاردر هستند. آیا مشکلی دارد؟…

مسعود سعادتی سه‌شنبه 15 سپتامبر 2015 - 9:49 ب.ظ

با سلام
تمامی حرفهای اقای موسی زاده براساس واقعیت هست وهیچ شاعبه ای وجود نداره و تمامی حرفهاایشان صحت دارد وزمین رستوران هیچ ربطی به لیشان ندارد هر حرفی زده میشود با سند مدرک باشه رف بدون مدرک هیچ ارزش قانونی ندارد بنده چندین سال با ایشان همکار بوده واین برچسبها به ایشان نمیچسید اینها حرف بعضی از افراد هست که میخواهند با رفتن موسی زاده به منافع شخصی خودشون برسند ایشان این ساختمان اداره منابع طبیعی که احداث شده است واقعا زحمت کشیده است ولی به جای تشکر مقامات شهرستان به فکر پاپوش برای ایشان هستند این ساختمان ابروی شهر شماها هست که الان دو ارگان دولتی در ان مستقر هسند وایا هیچ کذام از افرادی که برای ساختمان زحمت کشیده اند ناراضی هستند و بلکه تمامی افراد شهرستان به نوعی در ساخنمان سازی های ادارات شریک بوده وهستند پس چرا بیاییم با بعضی از حرفهای بی اساس و بی دلیل بخواهیم ابروی یه مقام شهرستان ببریم باید قدر همچین افرادی را دانست

رضا سه‌شنبه 15 سپتامبر 2015 - 10:33 ب.ظ

اقای رضا زاده چرا از هزاران قصب ایزد ابادت هیچی نمیگی .انارما تو چرا میترسی و نظرات خوانندگان را نمی زنی

در جريان سه‌شنبه 15 سپتامبر 2015 - 11:45 ب.ظ

همچین میگید برای ساختمان زحمت کشیده یک نفر ندونه فکر میکنه خودش آجرها رو با دستاش گذاشته رو هم بابا جمع کنید خجالت هم خوبه

سها چهارشنبه 16 سپتامبر 2015 - 12:03 ق.ظ

منم این سوالی که نام ونام خانوادگی کرده راازاقای موسی دارم امیدوارم که این طورنباشد. ولی راجع به یکی ازاین نیروهاش شنیدم که باپارتی اومده وپارسال هم میگ فتن که نامه آز کرمان زدند که بودجه ندارند بایدبره ولی یک ماه پیش که برای کاری رفتم دیدم که هنوز تومنابع طبیعی است آخه چرا؟ وچطوری؟ آقای موسی ماه مهندسی کشاورزی خوندم باید ول بگردیم درحالیکه بعضیها با سیری مدارک دیگر تومنابع طبیعی مشغول بکارباشند

@@@ چهارشنبه 16 سپتامبر 2015 - 11:11 ق.ظ

در جریان خجالت بکش اقای موسی زاده واقعا زحمت کشیده اند

بلوار هشتم محرم چهارشنبه 16 سپتامبر 2015 - 3:41 ب.ظ

آقای موسی زاده کارش درسته
{{{{{{{{{من رو اسمش قسم میخورم}}}}}}}}}

حامد چهارشنبه 16 سپتامبر 2015 - 3:50 ب.ظ

من فکر میکنم آدمی که چندین کار را انجام میده(کار اداره،مغازه،کشاورزی)
باید هم سرمایه داشته باشه
تحمت نزنیم

محمد چهارشنبه 16 سپتامبر 2015 - 8:38 ب.ظ

چرا به مردم تحمت میزنید
خیلی ها سر کارند این که دلیل نیست

مسعود صدر آبادی چهارشنبه 16 سپتامبر 2015 - 8:44 ب.ظ

تا زمانی که کسی را خوب نمیشناسین بدگویی نکنید

در جريان چهارشنبه 16 سپتامبر 2015 - 8:56 ب.ظ

انار ما مبلغ رو اشتباهی زدی ۴۴ میلیارد تومان میدونی چند تا صفر داره؟؟؟؟

حسن چهارشنبه 16 سپتامبر 2015 - 10:45 ب.ظ

آقای مو سی املاک شمش قبل از پنج سالگی بدست آوزید یا بد

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 17 سپتامبر 2015 - 2:28 ق.ظ

یعنی میگی اب وزمین نداشته باشه.۲۰ساله ایزدابادو داره.پدرمنم مدیرمدرسه هست شمش ده داره یعنی نبایدداشته باشه.بعدش هم خیلی بی اطلاعی ایزدابادرویزده

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 17 سپتامبر 2015 - 1:01 ب.ظ

کارمندان منابع طبیعی رو در یاب

السون پنج‌شنبه 17 سپتامبر 2015 - 1:54 ب.ظ

اقای موسی چرا از کشیدن موضوع به کرمان میترسی مگر مشکلی داری تو که میگی مشکلی نداری پس بگو برن به هر کجا میخوان بگن نه که بگی بیا با هم ………….. موضوع را همینجا لاپوشونی کنیم

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 17 سپتامبر 2015 - 3:46 ب.ظ

آقای لسون (ادیسون زمان) اگر تو خونتون جنگ بشه بهتره همونجا حل بشه یا همسایتون بیاد برا حل مشکل
همجوریاست که سرمایه های انار میره کرمان

مطلع جمعه 18 سپتامبر 2015 - 11:57 ب.ظ

اقای که زمینهای که به ان نفری طرفداری می کنی ببین چقدر زمین برای باربریش در دو قسمت شهر چقدر واگذار کرده شده و با لودرش تمام انار را تخریب کرده از کرمان بازرس خواهد امد تا تو و رفیقت که طرف داریش می کنی پاسخ گو خواهی بود

جعفری شنبه 19 سپتامبر 2015 - 9:28 ق.ظ

تا انجایی من میشناسمش کارش درسته

محمد شنبه 19 سپتامبر 2015 - 12:54 ب.ظ

پرونده زمین در جهاد کشاورزی هست و می تونند بررسی کنند ببینند واقعیت چیست.اما اینکه روبروی شهرک صنعتی آقای علی موسی زاده بنام فرد دیگری زمین دولتی بگیره و رستوران بسازه و الان هم بگه به من ربطی نداره و روبروی اون هم برادرشون زمین گرفته جای تامل داره.خدا بهتر میدونه و آقای موسی زاده هم تا ابد نمی تونه حقایق رو کتمان کنه.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی