جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

حجت الاسلام گنجی تصریح کرد: آنچه موجب نگرانی است اینست که قربانی از مسیر اولیه و نیت خالصانه خارج شده و بعضی از مردم بجای قربانی گوسفند در میان چشم و هم چشمی های فامیل و اطرافیان ، شتر و یا گوساله قربانی می کنند تا به اصطلاح قربانی سنگینی داشته باشند …

کمپین ساخت بیمارستان انار (۲)

حجت الاسلام گنجی در گفت و گو با خبرنگار انارما در مورد شایعاتی در خصوص جایز نبودن پرداخت هزینه های قربانی در روز عید سعید قربان برای ساخت بیمارستان انار گفت:قربانی در روز عید سعید قربان برای اولین سال درگذشت میت یک رسم پسندیده ی قدیمی است که برای خانواده متوفی واجب نیست  مگر اینکه میت وصیت کرده باشد.

گنجی اظهار داشت: آن دسته از عزیزانی که به این کمپین پیوستند بخشی از هزینه های قربانی هرساله ی خود برای امواتشان را برای ساخت بیمارستان انار اختصاص دادند و  آنها امسال قربانی خواهند داشت.

وی  افزود: برای مثال اگر قرار بوده آنها امسال یک راس شتر یا  گوساله قربانی کنند با تعدیل آن یک یا دو راس گوسفند قربانی می کنند و هزینه ای مابه تفاوت این قربانی را برای ساخت بیمارستان می پردازند که به بدین ترتیب هم این رسم پسندیده را بجا آورده اند و هم برای عمران بیمارستان شهرشان کمک کرده اند.

حجت الاسلام گنجی تصریح کرد: آنچه موجب نگرانی است اینست که قربانی از مسیر اولیه و نیت خالصانه خارج شده و بعضی از مردم بجای قربانی گوسفند در میان چشم و هم چشمی های فامیل و اطرافیان ، شتر و یا گوساله قربانی می کنند تا به اصطلاح قربانی سنگینی داشته باشند که به گونه ای با این کار میخواهند از حاجیان بیت الله الحرام که برای حجشان گوسفند قربانی می کنند سبقت بگیرند و این اصلا کار پسندیده ای نیست.

گنجی در ادامه  از استقبال مردم در دومین روز از تشکیل کمپین ساخت بیمارستان انار  ابراز خرسندی کرد و گفت:در آستانه عید سعید قربان جمعی از جوانان اناری در حرکتی خود جوش با تشکیل یک کمپین مردمی هزینه های خود را جهت باز سازی بیمارستان انار اختصاص دهند و در دومین روز از این کمپین مادر شهیدان انارکی محمدی قربانی همسرش مرحوم حاج محمد انارکی محمدی و فرزندان شهیدش حسن و محمود انارکی محمدی را به مبلغ پنجاه میلیون ریال به بهبود وضعیت بیمارستان انار اختصاص دادند.

مادر شهیدان انارکی محدی

وی افزود: خانواده مرحومه اعظم جدیدی، امدادگر هلال احمر انار با اهدای بخشی از هزینه قربانی امسال، خانواده مرحوم حسین توکلی مبلغ ۱۵ میلیون ریال هزینه قربانی امسال، علی رحیمی شهردار انار قربانی مرحوم میرزا احمد رحیمی ،دو تن از اعضای شورای شهر انار آقایان حاج محمد خادمی قربانی مرحوم پدرشان حاج نصرالله خادمی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال و ضیاء صوراسرافیل قربانی همسر مرحومشان شایسته سلطانیان به مبلغ ۱۰ میلیون ریال را به این کمپین پرداخت کردند تا صرف بهسازی بیمارستان انار شود.

گنجی یادآور شد : در این راستا در روز اول سید محمد رضوی ،سیدحسین جعفری هزینه قربانی هرساله پدر مرحومش  و عباس محسنی بخشی از هزینه قربانی مادر مرحومه اش  را به ساخت بیمارستان انار اختصاص داد و به این کمپین پیوست. 

حجت الاسلام گنجی ابراز امیدواری کرد تا روز عید سعید قربان با همت و یاری مردم انار هزینه های جاری بیمارستان تامین شود.

خبر تکمیلی: مادر شهیدان حمید و مجید صالحی بخشی از هزینه های قربانی  برای دوفرزند شهید و همسر  مرحومش حاج مهدی صالحی را برای ساخت بیمارستان انار اختصاص داد.

مادر شهیدان صالحی

شهیدان صالحی

لازم بذکر است آن دسته از شهروندانی  که تمایل به پیوستن در این کمپین  دارند فقط به دفتر حجت الاسلام شیخ علی گنجی مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 17 سپتامبر 2015 - 7:39 ق.ظ

واقعا جوانان ااری به علت عید قربان و خجه الا سلام شیخ علی گنجی شهر انار با دستا نشان گل بزرگی کاشتند افرین بر شما

اتابک پنج‌شنبه 17 سپتامبر 2015 - 12:39 ب.ظ

جناب حاج شیخ علی گنجی ، از شما ک روحانی بودید انتظار ذیگه ای بود…بدعت گذاری در دین و پایه گذاری برای تخریب این عمل بزرگ و عید قربان ، نتیجه این کمپین غیر شرعی میباشد….چرا از شعایر الهی میخوایید برای دنیایتان خرج کنید؟ بیمارستان وظیفه دولت است…اگر هم مردم میخپاهند کمک کنند چرا پول قربانی را بدهند؟ چرا نمیگویید پول عروسس فرزندانتان زا بدهیذ؟ چرا نمیگویید پول هزینه های اضافی زندگیتان را بدهید؟ چرا نمیگویید از پول مراسمات مختلف بزنند…این سنت اسلامی و ابراهیمی را ک مورد خشنودی خداوند است را بگذاریم زمین چون دولت پول ساخت بیمارستلن نمیدهد؟ باید بدهد…ما در تسلام چیزی بنام بجا نداریم….قربانی کردن جای خود…کمک ب بیمارستلن جای خود…این بدعتی خطرناک است…والله اگر شیخ علی توضیحی ندهد ، دیگر پشت سرش نماز نخواهم خواند و نمازهایی ک خوندم قضا خواهم کرد….الان فصل برداشت پسته هست…از هر یاغدار ۵ کیلو پسته بگیریذ میشه ۲ تا بیمارستلن مجهز ساخت…چرا عید قربان؟ چرا قربانی؟؟؟ شما کجا درس اسلان خوانده ای؟؟؟

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 17 سپتامبر 2015 - 5:06 ب.ظ

نمی دانم از لحاظ شرعی حکمش چیست باید عالمی پاسخ دهد اما من خانمی هستم که هرسال بدلیل رفتن به حج واجب قربانی می کنم بسیاری افراد را می شناسم که قبل از روز قربانی به یادم میاورند که سهم گوشت ما یادت نرود خدا را گواه میگیرم اینها افرادی هستند که توانایی خرید گوشت را ماهی یکبار هم ندارند و رفتن ودادن گوشت در روز قربان باعث شده تا من انها را در ‌وقتهای دیگر هم فراموش نکنم و حتی به اقوام هم سفارش کنم و حکمت قربانی کردن که موارد بسیاری را شامل می شود شناخت فقرا و رسیدگی به انهد را در طول سال به ما تفهیم میکند فکرکنم کلا درست نباشد اصلا قربانی نکنیم مدیر سایت حتما جواب مراجع را بگذارید تا منهم بدانم

... پنج‌شنبه 17 سپتامبر 2015 - 6:34 ب.ظ

جناب اتابک جان یک انسان مهمتراست یا ریختن خون قربانی
وقتی دولت پول نمیدهد باید بگذاریم همه بمیرند چون که میخاهیم قربانی کنیم اصلا میدانی فلسفه قربانی کردن چی بوده

فقیر پنج‌شنبه 17 سپتامبر 2015 - 8:33 ب.ظ

ما فقیرها یکسال در انتظار روز عید قربان هستیم تا یک لقمه گوشت گیرمان بیاید و حالا شما می خواهید این یک لقمه گوشت رو از ما بگیرید و بیمارستان بسازید ما که راضی نداریم و با ابن پول قربانی هیچ موقع بیمارستان ساخته نخواهد شد.این یک لقمه گوشت رو ازما نگیرید .

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 17 سپتامبر 2015 - 10:35 ب.ظ

با سلام.

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 17 سپتامبر 2015 - 10:46 ب.ظ

خدمت برادر اتابک سلام
اول اینکه همه نذوراتی که در این راه خرج شده هیچکدام حجت شرعی ندارند چون جهت اموات است و قربانی محسوب نمیشود. میخواستم بدانم شما در کجا درس خوانده ای؟ کار به اسلام و غیر اسلامش ندارم، بهتر است حالا که چند دلسوز در این راه پیش قدم شده اند شما نیز به این جمع بپیوندید. قربانی واجب را باید انجام داد ولی نذورات را می توان خرج کارهای ماندگار کرد.
جناب شیخ شما نیز بهتر است جهت روشن شدن اذهان حکم ان را ذکر کنید. اجرتان به خدا
ضمنا اگر مبالغ اهدایی را حذف کنید بهتر است.. این خودش باعث چشم و همچشمی می شود و از نیت اصلی منحرف می شویم.
کمک و خیر رسانی در خفا رسم حضرت علی است.

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 17 سپتامبر 2015 - 10:56 ب.ظ

با سلام. به نظر من این یک اقدام خداپسندانه است و در انجام آن هیچ اجبارى در کار نیست. و افراد با رضایت به این عمل مى پردازند.بعضى از خانواده ها هستن که توان خرید حتى یک گوسفند را ندارند و بعضى دیگر فقط براى چشم و همچشمى دست به قربانى کردن میزنند و چه بسا ذره اى از گوشت قربانى که میکنند به یک مستحق نمی رسد.این کار که اصلا بدعت در دین محسوب نمیشه که هیچ بلکه اجر دنیوى و اخروى رو هم به دنبال داره. درست است که دولت وظیفه ساخت بیمارستان را بر عهده داره ولى پیگیریهاى خود مردم هم خیلى موثر هست اینکه بشینیم و دست رو دست بذاریم که این کار وظیفه دولت هست و اگر کسى هم در این زمینه خواست قدمى برداره به جاى همراهى کردنش بهش خورده بگیریم اصلا پسندیده نیست در ثانى دیگه دوره جهالت و خرافات هم تموم شده و بهتره واقع بینانه به مسایل نگاه کنیم.به هر حال من به عنوان یک شهروند انارى این کار رو خداپسندانه و بسیار مثمر ثمر میدونم و از تمامى مسوولین این طرح واقعا سپاسگذارم.

بی بی پنج‌شنبه 17 سپتامبر 2015 - 11:09 ب.ظ

آشیخ از خودشون فتوا در وکردند

بی شیله پیله جمعه 18 سپتامبر 2015 - 1:18 ق.ظ

با نظراتابک موافقم چرابایدپول قربانی به بیمارستان داده شود درحالی که درشهراناربسیاری ازخانواده هاهستندکه خریدگوشت برای خانواده ایشان سخت است وچشم شان به این عیدقربان است آن وقت شیخ علی گنجی فقط خودش رامیبیند.این همه ثروت مندداریم الانم فصل برداشت محصولاتشان است بجای خرج کردن های الکی درعروسی هاپولش رابدهند به بیمارستان.دین وشعائردینی راهمین نظرات ازبین میبرد که مردم بدبین می شوند.

بدبخت جمعه 18 سپتامبر 2015 - 1:24 ق.ظ

پس خانواده ای بدبختی که نمی توانندگوشت بخرندودرعیدقربان دل خوشندکه به آنهاکمک شودچه می شود اگرشیخ علی گنجی خودش درخریدگوشت ضعیف بودمتمئنا درد خانواده های ضیف رابهترمی فهمید شیخ علی هم شیخ علی قدیم نیست.

شهرونداناری جمعه 18 سپتامبر 2015 - 1:26 ق.ظ

چرا پول گوشت قربانی ؟؟چراثروتمندان بخشی ازپول های پسته رابه این کاراختصاص ندهند؟

مهدی جمعه 18 سپتامبر 2015 - 1:31 ق.ظ

چه نظرات عجیبی این همه پول خرج کارهای بیخودمی شود حاج آقاگنجی نمی گویدبروندبدهندبه بیمارستان یک کارخیرم که دارن انجام میدهند وگوشتی به نیازمندان بدهند می گویندکمپین کمک به بیمارستانه بدهیدبه مابیمارستان بسازیم خوب کمپین ثروتمندان راه بیندازید.

بیخیال جمعه 18 سپتامبر 2015 - 1:40 ق.ظ

ثروتمندانی که پول پسته های که سال هابرداشت ودربانک ها گزاشتن وتندتندسودهای سنگین بهش اضافه می شودرابدهندبه کمپین وبیمارستان ؟چرایک شعائردینی را؟؟؟؟؟گیریم اصلایک سنت بوده خوب سنت پسندیده ای که گوشت آن رابدهندبه یک نیازمند!!!!چرادولت بیمارستان نمی سازه؟یعنی توهمه شهرهامردم بایدپول قربانی کردن رابدهندبیمارستان بسازند؟حالااگرمیگفتند پول قربانی رابدهیدبه خانواده های که نمی توانندبرای دخترانشان جهیزیه بخرند یک چیزی !

مستمند جمعه 18 سپتامبر 2015 - 1:46 ق.ظ

شیخ علی بهتربودبگویی گوشت های قربانی رابدهندبه نیازمندان محتاج که باسیلی صورتشان راسرخ نگه میدارند.به ثروتمندان پولداربگوکارهای خیرشان رابدهندبیمارستان بسازن.

انارشهرمن جمعه 18 سپتامبر 2015 - 2:01 ق.ظ

یک سوال دارم ساخت بیمارستان برای یک شهری که بیمارستان نداردوظیفه چه کسی است؟

نام و نام خانوادگی جمعه 18 سپتامبر 2015 - 2:56 ق.ظ

چه میدونام چی بگام کمک به بیمارستان خو خوبه. ولی چراگوشت قربانی بایدصرف اینکاربشه نمی دونم !فکرکنام این های که خودشان وضع شون خوبه ومی توانندگوشت بخرند می گویندماخو داریم بخوریم بقیه خو دشون میدونند.

شب گرد جمعه 18 سپتامبر 2015 - 3:13 ق.ظ

سوال ازحاج شیخ علی گنجی:چراپول قربانی کردن رابدهند؟چرانمی گوییدپول های که درعروسی هااصراف می شود؟چرانمی گوییدپول های که صرف خریدن لوازم منازل که برای نمونه مبلمانمان خوبه ومیرویم گران ترش رابخریم وپزبدهیم؟وهزاران ازاین اصراف کاری ها …!یعنی فقط بایدپول گوشت قربانی راکه بایدبه نیازمندبدهیم صرف این کارکنیم؟درست که مستحب است وسنت است وواجب نیست ولی سنت خوبی است که به فکرخانه نیازمندشهرمان هم باشیم .ازشماکه روحانی هستیدتعجب است که بجایی اینکه بگوییدگوشت قربانی رابه نیازمندان واقعی برسانید موضوعی رامطرح می کنیدکه سوال های بسیاری رادرذهن هاایجادمی کند.

حسین جمعه 18 سپتامبر 2015 - 3:21 ق.ظ

تاالان همین شمامی گفتیدشعائردینی !حالامی گوییدرسم پسندیده قدیمی! خوبه این طورکه باشدپس مردم می گویندپرسه گرفتن سوم وهفتم وچهلم وسال هم مستحبه وبعدان بگویندیک رسم قدیمی پسندیده وپولش روبروندخرج کارخیردیگرکنند.وقص الاهذا

نوجوان جمعه 18 سپتامبر 2015 - 6:37 ق.ظ

پس من هم می خواهم بجای نماز خوندن پولش رو بدم رای ساخت یمارستان !!!!!!! برم پیش شیخ علی گنجی حساب کنه پول یکسال نماز خوندم چقدر میشه بدم برای ساخت بیمارستان!!!!!! این چکاری هست که شما می خواهید انجام بدهید مگر میشه دست توی دین اسلام برد.خجالت داره واقعا بروید کمی فکد کنید و بعد تصمیم بگیرید.

نام و نام خانوادگی جمعه 18 سپتامبر 2015 - 9:06 ق.ظ

منم بانظر اتابک موافقم چراکه درروزعیدقربان به ریختن خون سفارش شده است

عسکر. جمعه 18 سپتامبر 2015 - 9:44 ق.ظ

سلا م. اقای. شیخ. علی. گنجی. خودش یک ریال تا. حالا. کمک. کرده. مرگ. خوبه. به. همسایه.

علي جمعه 18 سپتامبر 2015 - 10:13 ق.ظ

قربانی کردن امری مستحب است و هرکسی با اراده خودش می تواند در مورد نیت اش تصمیم بگیرد و شما نمی توانید در تصمیم مردم دخالت کنید . اگر دولت می خواست بیمارستان بسازد در این چند سال ساخته بود .
بیمارستان خیلی واجب تر از قربانی است . بعضی از همین متوفیان عامل اصلی مرگشان نبود بیمارستان است . اگر بیمارستانی مجهز در انار وجود داشت شاید بسیاری از همشهریان عزیزمان در بین ما بودند .
پس دوست عزیز این عقائی خرافی را کنار بگذار و به فکر ابادانی شهرت باش

علي جمعه 18 سپتامبر 2015 - 10:15 ق.ظ

مدیر محترم لطفا برای کامنت ها نشانگر لایک منفی هم بگذارید . کامنت ها فقط نشانگر مثبت دارند اگر منفی داشت خیلی بهتر بود .

ح، ا، ا جمعه 18 سپتامبر 2015 - 10:26 ق.ظ

آدم هست که بیش از۱۰مرتبه حج عمره وتمتع رفته به آنهابگیدکمک کنندنه اینکه گوسفندقربانی راکه یک سنت خدایی وابراهیمی است

ناشناس جمعه 18 سپتامبر 2015 - 2:24 ب.ظ

دولت و فرماتدار پارسال سه و نیم میلیلرد تومان جهت ساخت بیمارستان گذاشته و امسال هم اعتباری سنگن گذاشته و ساخت بیمارستان متعلق به دولت و نماینده ان نیز فرماندار و گلنگ بیمارستان را استاندار و فرماندار را زده و کار را نیز تمام خواهند رساند

مملی جمعه 18 سپتامبر 2015 - 4:10 ب.ظ

اگر خانوادهای شهدا واقعا می خاهند برای ساخت بیمارستان کمک کنند حقوق یا پولی که برج تابرج از بنیاد شهید می گیرند کلا وقف بیمارستان کنند که این پول همیشه خرج بیمارستا ن گردد.

بانکی جمعه 18 سپتامبر 2015 - 4:35 ب.ظ

شیخ علی گنجی همانقدر بانک خون ساختی کافیه !!!!!بیمارستان پیشکش.

مطلع جمعه 18 سپتامبر 2015 - 6:43 ب.ظ

هشت سال مجوز گرفته شده هیچ کس کاری انجام نداده حالا که فرماندلر و دولت می خواهد بسازد خودتان را دخیل نکنید تا حال چرا کاری نکرده هر سه و نیم میلیارد را خواهد دار با این پانزده و بیست میلیون بیمارستان ساخته می شود کسی که مجوز استخدامی گرفت کار را هم تمام می کند فرماندار چرا دیگران کاری نشدنی دیگر را انجام نمی دهند چرا????????????

نام و نام خانوادگی جمعه 18 سپتامبر 2015 - 7:03 ب.ظ

کسی سیر باشه فکر گر سنه نیست خودشان بهترین گوشت را دریافت مکند در روز قربان دیدم مگویند فلانی زشت کم گوشت بدهیم

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی