پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: طرح همیاران آب در سطح استان کرمان در راستای مشکل کم‌آبی استان مطرح شد و تا کنون ۱۷ مصوبه داشته است…

۱۳۹۳۰۶۱۹۰۰۰۴۸۴_PhotoA

به گزارش انارما به نقل از فارس، محمود صفرزاده پیش از ظهر دیروز  در نشست شورای آب استان کرمان اظهار داشت: طرح همیاران آب در سطح استان کرمان در راستای مشکل کم‌آبی استان مطرح شد و تا کنون ۱۷ مصوبه داشته است.

صفرزاده گفت: نه تنها در سطح استان کرمان بحران آب وجود دارد، بلکه بر‌اساس شاخص‌هایی که ما در مورد برداشت از منابع آب تجدیدپذیر حتی دینامیک و استاتیک داریم، می‌توان گفت، در حال حاضر در استان کرمان یک فاجعه زیست‌محیطی رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: به طور مثال ما در شهرستان انار از عمق ۲۸۰ متری یا ۳۰۰ متری آب را استحصال می‌کنیم و عده‌ای از مالکان زمین‌های زراعی هم چاره‌ای ندارند و برای مدیریت‌ وضع موجود و نجات باغ‌های خود اقدام به احداث آب‌ شیرین‌کن می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان عنوان کرد: این آب شیرین‌کن‌ها پساب زیادی دارند و تقریبا ۵۰ درصد آبی که از چاه‌ها استحصال شده تبدیل به پساب می‌شود.

وی بیان کرد :تعدادی‌ دیگر از مالکان و مجاوران چاه‌ها، دغدغه‌‌هایی در زمینه ‌پساب تولیدی دارند که هم خاک و آب را مجدد شور کرده و هم ای‌سی آب را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی