جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

متاسفانه آمارهای بیکاری نشان می دهد در سال ۹۴ افزایش بیکاری رقم خورده است و دولت هیچ گونه اقدامی در زمینه بهبود آن انجام نداده است…

image534396

به گزارش انارما به نقل از راه دانا؛ بیکاری و اشتغال دو مقوله در دو سر یک طیف می باشد که بیشترین تاثیر را در سلامت و امنیت جامعه ایفا کرده و می تواند سرزندگی اجتماع را تضمین کند. متاسفانه با تمام وعده هایی که رئیس جمهور در دوران انتخابات برای حل معضل بیکاری داده بود، اقدام موثری از سوی دولت در این زمینه انجام نشده است و کماکان آمارها فزونی روزافزون جامعه بیکاران را به نمایش می گذارد.

متاسفانه آمارهای بیکاری نشان می دهد در سال ۹۴ که در صورت صحیح بودن ادعای دولت مبنی بر رونق اقتصاد در سال ۹۳، می بایست کاهش بیکاری را نشان دهد، افزایش بیکاری را نشان می دهد. البته در سال ۹۳ با کاهش نسبی نرخ بیکاری مواجهیم اما صعود نیم میلیونی تعداد بیکاران در سال ۹۴ نشان داد، کاهش رخ داده در نرخ ۹۳ مربوط به کارهای ناپایدار بوده و به هیچ وجه به اشتغال پایدار که بیانگر وضعیت رونق اقتصاد است، مرتبط نبوده است. این امر یک بار دیگر ادعای دولت مردان مبنی بر خروج از رکود و رونق اقتصاد را تماماً زیر سوال برد.

نمودار زیر به ترتیب درصد و تعداد بیکاران کشور را نشان می دهد:


گزارش جدید مرکز آمار نشان می‌دهد تعداد بیکاران کشور که در سال اول دولت بیش از ۳۰۶ هزار نفر کاهش یافته بود، در سال دوم دولت روند معکوس گرفته و ۴۷۸ هزار نفر افزایش یافته است.

طبق اعلام مرکز آمار تعداد شاغلان در پایان بهار ۹۴ چیزی در حدود ۲۱ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۸۳۶ نفر بوده است. این در حالی است که در ابتدای دولت تدبیر و امید این مقدار چیزی در حدود ۲۲ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۱۴۴ نفر بوده که نشان از بیکار شدن چیزی در حدود ۳۳۰ هزار نفر در دولت یازدهم را دارد. با یک محاسبه ساده در خصوص میزان اشتغالزایی در دولت یازدهم می توان به دست آورد، این ۳۳۰ هزار نفر بیکار شده چیزی حدود ۶ درصد از کل افراد شاغل جامعه را تشکیل می دهد، بنابراین با توجه به جهت منفی که ایجاد شغل در دولت تدبیر و امید داشته است، وضعیت اشتغالزایی در دولت یازدهم چیزی در حدود ۶٫۶- می باشد. این عدد میزان اشتغال خالص (معدل کل عملکرد دوساله) در دولت یازدهم است، طنز داستان در اینجاست که مسئولان این دولت بارها با انتقاد از میزان اشتغالزایی در دولت قبل با مطرح کردن اشتغال خالص صفر در بین سالهای ۸۴ تا ۹۱ بی کفایتی دولت قبل را به رخ افکار عمومی کشیده اند حال آنکه خود به گرفتاری عظیم تری دچار شده اند و عملاً در این زمینه منفل و ایستا عمل کرده اند.

 

 

پایان پیام/

دیدگاه کاربران

نام و نام خانوادگی چهارشنبه 16 دسامبر 2015 - 2:06 ب.ظ

ناامیدی رو رواج ندید و مردم رو به آینده امیدوار کنید آینده از آن ماست!

م - ا چهارشنبه 16 دسامبر 2015 - 10:10 ب.ظ

احمدی نژاد مرد عمل بود و پروژه های بزرگی همچون سهمیه بندی سوخت ، هدفمندی یارانه ها ، اعطای وامهای بی شمار به مردم ، سفرهای استانی و تصویب بودجه های مختلف برای هر استان و از همه مهم تر ساخت مسکن مهر در شهرهای کوچک و بزرگ را به اجرا درآورد در حالی که فئودالها و باندهای بزرگ و حتی بعضی از نهادهای دولتی همواره چوب لای چرخش می گذاشتند ، حال آشیخ حسن و دار و دسته اش را نگاه کنیم فعالیت خاصی جز حل و فصل مسئله هسته ای نمی بینیم و هنوز هم از دولت قبل بدگویی می کنند

حسین پنج‌شنبه 17 دسامبر 2015 - 10:22 ب.ظ

شرمم خوب چیزی……….

شهروند پنج‌شنبه 17 دسامبر 2015 - 11:36 ب.ظ

چیزی تو مملکت نمونده بودکه آقای روحانی بخوادباآن رونق اقتصادی ایجادکنه.همه چیز روبه بادفناداده بودندکه ایشان تحویل گرفت.انشاالله خوب میشه.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی