پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

احمد رجبی جزو اولین جانبازان دوران انقلاب اسلامی در شهرستان انار است که البته از ایشان کمتر در محافل و مراسمات مختلف یادی شده است…

IMG_0726

احمد رجبی جزو اولین جانبازان دوران انقلاب اسلامی در شهرستان انار است که البته از ایشان کمتر در محافل و مراسمات مختلف یادی شده است. انارما در آستانه ی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مصاحبه ای به شرح ذیل با این جانباز گرامی  انجام داده است.

 

رجبی ابتدا در خصوص شور و حال روز های انقلاب در شهرستان انار گفت:در آخرین روز های آبان ماه سال۵۷ بود که سه تن از انقلابیون انار خانم لطفی ، آقای احمدگنجی و یک نفر دیگر که اسمشان در خاطرم نیست  از سوی ساواک دستگیر شده  و به رفسنجان منتقل شده بودند  که پس از فشار های نیرو های مردمی بر رژیم برای آزادی بازداشت شدگان ،مقدمات آزادی آنانان مهیا شد و  ما برای آزادیشان  با موتور به رفسنجان رفتیم و از آنجا همراه آنها در حالکیه آنها سوار بر مینبی بوس سبز رنگ بودند به انار برگشتیم که در مسیر رفسنجان تا انار از کشکوئیه ،لطف آباد ،ساقی ،بیاض و سایر روستاها به جمعیت انقلابیون اضافه میشد.

 

این جانباز انقلاب اسلامی ادامه داد: روز ۲۹آبان  سال۵۷یعنی یک روز قبل از عیدسعید غدیرخم قرار بر تجمع گسترده در انار بود که مرکزیت تجمعات اکثرا از امامزاده محمدصالح (ع) انار بود.من با یک موتورسیکلت به همراه دوستم که اکنون چندسالی است که فوت کرده است (سلیمان حسن زاده) به امامزاده رفتیم که علیرغم حضور نیرو های نظامی هیچگونه درگیری بین انقلابیون و نیرو های رژیم پیش نیامد تا اینکه انقلابیون به چنددسته تقسیم شدند و هریک به طرف یکی از میادین و چهارراه های اصلی شهر انار از جمله چهارراه استادیوم ،میدان امام علی(ع) ،چهارراه بانک صادرات و عده ای هم به طرف خیابان اصلی شهر انار  یعنی خیابان امام (ره) فعلی حرکت کردند.

 

وی افزود: ما ابتدا به طرف میدان امام علی (ع) فعلی شهر انار رفتیم و دیدیم که آنجا درگیری هایی بین نیرو های رژیم و انقلابیون وجود دارد و سربازان با باتوم در حال متفرق کردن جمعیت هستند از آنجا به چهاراره استادیوم انار آمدیم که دیدیم آنجا هم ژاندار های رژیم در حال ضرب و شتم  و متفرق کردن انقلابیونی هستند که از روستاهای اطراف  انار آمده بودند .

این جانباز انقلاب تصریح کرد : از آنجا به چهارراه بانک صادرات رفتیم که آنجا خیل جمعیت  مردم انقلابی ایستاده بودند که ما هم به جمعیت پیوستیم و من در کنار محمدمیرزایی و میرحسین میرزایی در حال شعار دادن بودیم که به یکباره گفته شد که سربازان حمله کردند و من احساس کردم مشتی محکم  از سوی یکی از سربازان به پشتم اصابت کرد و من سعی کردم سوی موتورم برگردم که نتوانستم و روی زمین افتادم و از آن پس تا یک هفته بیهوش بودم.

IMG_0726

رجبی در خصوص چگونگی زخمی شدنش گفت: طبق نقل قولی بعدا از زبان حاضرین آن حادثه (محمدمیرزایی )شنیدم توسط سرنیزه ای که در دست یکی از سربازان رژیم بود زخمی شده بودم که از آنجا بلافاصله توسط یک وانت به درمانگاه شهر انار منتقل و وقتی آنجا بسته بود به بیمارستان یزد منتقل شدم که آنجا با سیم محل جراحات بخیه شده بود.

وی افزود: در مدتی که در بیمارستان گودرز یزد بستری بودم افراد شاخصی همچون آیت الله صدوقی (شهیدمحراب)دوبار و شیخ رضا خانی و محمدعلی صدوقی و دیگر انقلابیون انار چندین نوبت به ملاقات من در بیمارستان یزد آمدند که آیت الله صدوقی نیز هزینه بیمارستان بنده را که ۱۳هزار و ۱۰۰تومان بود پرداخت کردند.

این جانباز انقلاب در خصوص واقعه ۱۸آذر (هشتم محرم)سال ۵۷ گفت: آن روز در بیمارستان یزد بستری بودم و به نقل دوستان از آن حادثه اطلاع یافتم.

وی در ادامه اظهار داشت: روز پنجم بهمن  ۵۷قرار بود امام به میهن باز گردد که من به همراه تعدادی از انقلابیون اهل کشکوئیه روز دوم بهمن به تهران رفتیم و در آنجا با وجود اینکه تهران آن زمان حدود ۳میلیون جمعیت داشت حدود ۱۲میلیون نفر در تهران حضور داشتند به شکلی که نانوایی ها شبانه روز پخت نان داشتند و شب ها درب  هیچ خانه ای بر روی افراد انقلابی و معترض به نظام بسته نبود.

احمدرجبی در خصوص فعالیت های انقلابی در انار نیز گفت: فعالیت های انقلابی خوبی در شهر انار هم انجام میشد به شکلی که پایگاه های مردمی همچون پایگاه مسجدزینبیه(س) بهاآباد انار یکی از مراکز فعال در پخش اعلامیه ها و نوار های امام (ره) به روستاها و مناطق اطراف بود.

و ی افزود: شیخ رضاخانی یکی از روحانیون معززی بود که در بصیرت افزایی مردم برای شرکت در فعالیت های انقلابی نقش بسزایی داشت.

احمد رجبی که معلم بازنشسته هست و ۳۱سال در مدارس دولتی و هشت سال هم در مدارس غیرانتفاعی تدریس کرده در سخن پایانی به وحدت و همبستگی مردم در زمان انقلاب اشاره کرد و گفت:یکدلی و اتحادی که بین مردم در آن زمان بود بنظرم اگرم اکنون بین مردم تکرار میشد خیلی از مشکلات کشور حل میشد.

لازم بذکر است احمد رجبی تاکنون هیچگونه مزایایی از طرف بنیاد شهید به دلیل بخاطر جانباز بودنش دریافت نکرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 9 فوریه 2016 - 12:30 ب.ظ

احسنت،احسنت،احسنت،آدم شرمنده میشه وقتی این بزرگواران رو میبینه …..

نام و نام خانوادگی سه‌شنبه 9 فوریه 2016 - 3:45 ب.ظ

خدا همیشه به آقای رجبی، سلامتی و شادی بده.
سال ۷۹-۸۰ تو مدرسه سعدی معلم ما بودن.
سلامت باشید آقای معلم

شاگرد سه‌شنبه 9 فوریه 2016 - 7:33 ب.ظ

سلام درود بر ایشان بنده شاگرد ایشان بودمم خیلی جدی ودلسوز بود

حاج امیر سه‌شنبه 9 فوریه 2016 - 10:31 ب.ظ

جناب اقای رجبی یکی از بهترین دبیر های استان میباشد وچون بنده از نزدیک باهشون همکاری (مخصوصا مدرسه جمشید اباد)میتونم با جرات بگم که از همه نظر نمرش بیسته
امیدوارم که همیشه سلامت باشن

م ر سه‌شنبه 9 فوریه 2016 - 10:57 ب.ظ

براذر عزیز همیشه شربلند باشی

محمدی سه‌شنبه 9 فوریه 2016 - 11:15 ب.ظ

سلام و عرض ادب خدمت جناب رجبی دوست داشتنی
واقعا نمیدونم چی بگم ایشون دوسال در سال های ۷۷و۷۸معلم بنده بودند و الان هم خیلی تو سطح شهر انار میبینمشون ولی واقعا واقعا شرمندشونم که هیچوقت نفهمیدم ایشون از جانبازان انقلاب اسللامی هستند
آقای رجبی خیلی مخلصتم معلم عزیز/حلالمون کن

هنری تئاتری سه‌شنبه 9 فوریه 2016 - 11:44 ب.ظ

حامدم حرف نداره آقاست

محمد پنج‌شنبه 11 فوریه 2016 - 5:44 ب.ظ

خدایا عمری طولانی به این رزمندگان پاک دل و مخلص عنایت فرما
الهی آمین

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی