سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024

تخلفاتی در چانه و کیفیت نان ها نیز صورت می گیرد و قیمت انواع نان اعم از سنتی و فانتزی و حتی نانوایی های آزادپز کاملا متفاوت است و گویا تعرفه قیمتی در این بخش وجود ندارد…

نان یکی از اصلی ترین کالاها است و به عنوان مهمترین غذایی مصرفی مردم محسوب و این فرآورده همواره بیشترین سهم را در هرم غذایی و بخش جدایی ناپذیرخانواده ها و سفره هایشان داشته و دارد، اما کیفیت نان های دولتی تولید شده در نانوایی های انار، مطلوب نیست و بخش زیادی از آن به ضایعات تبدیل می شود.

گزارش میدانی پایگاه خبری “انارما” حاکی از این است که، تخلفاتی در چانه و کیفیت نان ها نیز صورت می گیرد و قیمت انواع نان اعم از سنتی و فانتزی و حتی نانوایی های آزادپز کاملا متفاوت است و گویا تعرفه قیمتی در این بخش وجود ندارد.

حتی وضع نانوایی های دولتی به گونه ای شده است که وقتی با بعضی مشتریان در صف نانوایی هم صحبت شوی همه با هم از کیفیت پایین نان در انار می نالند.

یکی از شهروندان در همان جمع مشتریان نانوا میگفت : نان فقط اگه تازه باشه میشه خورد ولی اگه یک روز ازش بگذره دیگه حتی طعم نان رونداره نان های سیاه ولچ که فورا باعث ترش کردن و رفلکس معده می شوند ولی نان های آزاد برعکس نان های دولتی بسیارآردسفید وباکفیتی دارند ولی با سه برابرقیمت نان دولتی!!

حکایت نانوایی ها شده مثل ضرب المثل معروف که میگه :هر چی پول بدی آش میخوری. یعنی هرکس پول داره بره نان باکیفیت بگیره هرکس هم فقیره همون نان های لچ سیاه رو بخوره به نظرتون این عدالته ایا سیاست دولت این نیست که نانواییهای دولتی روبه این شکل جمع کنه ومردم روبالاجبار راهیه نانواییهای آزادپزکنه!!!؟

photo_2016-07-10_14-46-08

یک شهروند اناری که برای خرید نان مراجعه کرده و دل پردردی از کیفیت نامطلوب نان دارد نیز اظهار داشت : امیداواریم کیفیت پایین نان ربطی به سیاست نداشته باشد ولی فکر می‌کردیم بعد از هدفمندی یارانه‌ها در بخش نان دیگر مجبور نیستیم نان خمیر و سوخته و نامرغوب، سر سفره بگذاریم اما با هدفمند شدن یارانه‌ها، کیفیت نان بدتر از قبل شده است.

photo_2016-07-10_14-46-25

در شهرستان انار با توجه به اینکه به تعداد محدودی نانوایی ها بصورت شیوه آزادپر مشغول به پخت نان می باشند و البته با قیمت های جدید که تاکنون به مذاق مردم خوش نیامده، فعالیت میکنند، تغییرات ایجاد شده و آزادپز شدن برخی نانوایی ها اگرچه ممکن است در درازمدت بر کیفیت نان بیفزاید، اما در یک ماهه اخیر صدای مردم و نانواها را درآورده است و هر دو طرف حرف های زیادی برای گفتن دارند.

نانواها دلیل اصلی را آرد بی کیفیت می دانند

برای بررسی جامع عوامل موثر در کیفیت نان در انار با چند تن از نانوایان این شهرستان به گفت وگو نشستیم، آنان به اتفاق از کیفیت آرد توزیع شده در بین نانوایی های شهرستان ناراضی اند و این مسئله را عامل اصلی نامرغوب بودن نان عنوان می کنند.

و همچنین برخی نانوایان از بالابودن قیمت افزودنی های مجاز مثل انواع خمیرمایه ها نیز دلیل دیگری در کاهش کیفیت نان پخت شده می دانند.
گروهی از نانوایان و شهروندان اناری از بی کیفیتی آرد توزیع شده در بین خبازان در این شهرستان گلایه کردند و خواستار رسیدگی مسئولان امر نسبت به ثبات قیمت نان در نانوایی ها و جلوگیری از توزیع نامرغوب آرد شدند.

قیمت “نان کرنو” با وزن چونه ۴۵۰ الی ۴۶۰ گرم حداکثر ۴۰۰ تومان، “نان سنگک” با وزن چونه ۶۵۰ گرم مبلغ ۱۳۰۰ الی ۱۵۰۰ تومان، “نان لواش” با وزن چونه ۱۰۰۰ گرم (بصورت کیلویی) ۲۵۰۰ تومان و “نان تافتون” با وزن چانه ۴۵۰ گرم مبلغ ۴۰۰ تومان در انار تعیین شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

جواد یکشنبه 10 جولای 2016 - 6:32 ب.ظ

به هیچی خوب نیس نونای انار
والا

شهروند یکشنبه 10 جولای 2016 - 9:42 ب.ظ

کیفیت نانهای دولتی!انارماهم همش سازمخالف دولت میزنه.تواناریک نانوایی پیداکن نانش خوب باشه تابرسه به دولتی بودن یاخصوصی بودنش/

ناشناس دوشنبه 11 جولای 2016 - 7:19 ق.ظ

درسته نون کرنو انار در مقابل نون کرنو شهربابک صفره

غغغ دوشنبه 11 جولای 2016 - 2:57 ب.ظ

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم خبر داد:
بحران کیفیت نان در فصل تابستان/گندم داخلی فاقد پروتئین و برای پخت نان نامناسب است

اسقدوس سه‌شنبه 12 جولای 2016 - 12:45 ق.ظ

این سایت انار ما هم همش ساز مخالف این دولت میزنه کوچک ترین چیزی را ربط میده به دولت سوال من از شما اینه اگر شخص مورد نظر شما رییس جمهور بود و این مشکلات حتی ساده ترین همین کیفیت ارد انوقت به کی ربطش میدادید بسه دیگه بس

سردبیر سه‌شنبه 12 جولای 2016 - 12:57 ق.ظ

با سلام و عرض ادب/
این مطلب هیچ ارتباطی به شخص رئیس جمهور ندارد. کمی با تامل این متن را مطالعه کنیدو یا حتی یه سرگوشی به نانوایی ها بزنید خود شاهد اعتراض همشهریان از جمله نانوا ها خواهید بود.
با تشکر

دوست سه‌شنبه 12 جولای 2016 - 5:40 ق.ظ

نکته مهم اینکه بهداشت میگه نمک زیاد نخورید ولی برعکس نون های انار خیلی شور هستند و بدون اینکه بهداشت اقدامی بکنه
نون آزاد(سنگک) که خباز روی همون تخته اش آرد رو با آب و مخمر قاطی میکنه میذاره رو تنور ؛ بدون اینکه ترش بشه ؛ و فقط تازگیش قابل خوردن هست
نون دولتی هم که بعد از یک روز از بس که بو میده و سفت شده دیگه قابل خوردن نیست.

اسقدوس سه‌شنبه 12 جولای 2016 - 2:42 ب.ظ

خدا کنه ته دلتان هم همینجور باشه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی