پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

دقیقه به دقیقه به نقطه پایان این ماه ملکوتی نزدیک می شویم و ای کاش که توانسته باشیم از رحمت بی کران خداوند ذره ای را نصیب خود کرده باشیم و توشه ای را برای خود جمع کرده باشیم چرا که لحظه لحظه این ماه پر است از رحمت سرشار …

دقیقه به دقیقه به لحظه پایان این ماه ملکوتی نزدیک می شویم و ای کاش که توانسته باشیم از رحمت بی کران خداوند ذره ای را نصیب خود کرده باشیم و توشه ای را برای خود جمع کرده باشیم چرا که لحظه لحظه این ماه پر است از رحمت سرشار خداوند و فقیر کسی است  که از سر این خوان رحمت الهی دست خالی بلند شده باشد.

آری ماه رمضان در حال اتمام است و ای کاش توانسته باشیم روح و جسم خود را از آلودگی ها زدوده و خود را برای یازده ماه بعدی آماده کرده باشیم، اما حال که به پایان این ماه رسیده ایم بهتر است حساب و کتابی کنیم و بدانیم که اعمال مان در این ماه چه بوده است اگر هنوز از قافله عقب مانده ایم حداقل در این لحظات پایانی به خود بیاییم و قطره ای از رحمت الهی را شامل حال خود کنیم.

در پایان این ماه از خدا بخواهیم تا این ماه را از بهترین ماه های زندگیمان و خودمان را جزو بهترین توبه کنندگان قرار دهد و بخشش و رحمت خود را شامل حالمان کند چرا که بی لطف و عطای او هیچ نیستیم.

خداوندا خوب می دانیم که حب و بغض تو با بندگانت بسیار تفاوت دارد تو هستی که راحت می بخشی و تو هستی که بخششت نظیر ندارد لطف و کرم تو همتا ندارد و خدایی تو به راستی که سزاوار گفتن «قل هو الله احد»  است. تو احدی و تو یکتایی و میدانم که حتی اگر بنده ای خطاکار در همین لحظات اخر هم رویش را به سوی تو برگرداند او را در آغوشت میگیری، خوشحالم از اینکه تو را به رسم عاشقی بپرستم.

در این لحظه آخر تنها به مناجاتی زیبا از مقام معظم رهبری برای وداع با این ماه زیبای میهمانی خداوند بسنده می کنیم؛

«السلام علیک یا شهرالله الاکبر» بدرود ای بزرگترین ماه خدا، و ای جشن اولیاء خدا. «السلام علیک یا اکرم مصحوب من الاوقات.» بدرود ای شریفترین و عزیزترین مصاحب، از وقتها و زمانها. و ای بهترین ماه از لحاظ روزها و ساعتها. «السّلام علیک من شهرٍ قربت فیه آلامال» بدرود ای ماهی که آرزوها در آن به ما نزدیک شد یعنی ما با تلاش خودمان، تلاش مضاعفان به آمال و آرزوهای حقیقی و انسانی خودمان نزدیک شدیم، و به همین ترتیب با این جملات و کلمات این ماه مبارک را بدرود می‌گوید امام سجاد و از لیلهالقدر و از دعا و از قرآن و از مغفرت در این ماه به گرمی و مشتاقانه حرف می‌زند و بعد از خدای متعال درخواست می‌کند؛ که خدایا آنچه را که در این ماه به ما رسیده این را برای ما نگه دار، و آنچه را که از این ماه ما به‌دست نیاوردیم این محرومیت ما را به عنوان یک نقص، به عنوان یک ضعف، مورد ترحم خودت قرار بده و برای ما جبران کن. و بعد هم آرزو می‌کند امام سجاد که یکبار دیگر این ماه برگردد.
یادداشت:پرتو
انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی