سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024

رئیس بهزیستی انار گفت:بهزیستی یک سازمان تخصصی است که بر خلاف اشتباه رایج اکثریت مردم و حتی مسئولین تنها ۱۰درصد از امور این نهاد به اعطای خدمات مالی به مددجویان مربوط میشود…

رئیس بهزیستی انار گفت:بهزیستی یک سازمان تخصصی است که بر خلاف اشتباه رایج اکثریت مردم و حتی مسئولین تنها ۱۰درصد از امور این نهاد به اعطای خدمات مالی به مددجویان مربوط میشود

مجید پوداتات رئیس بهزیستی شهرستان انار در گفت و گو با خبرنگار انارما با گرامیداشت هفته بهزیستی گفت: بهزیستی یک سازمان تخصصی است که بر خلاف اشتباه رایج اکثریت مردم و حتی مسئولین تنها ۱۰درصد از امور این نهاد به اعطای خدمات مالی به مددجویان مربوط میشود و ۹۰درصد دیگر حوزه کاری بهزیستی مربوط به آموزش و پیشگیری می باشد.

وی با بیان اینکه یکی از حوزه های فعالیت بهزیستی توان بخشی به معلولین است گفت:تنها یکی از خدمات این بخش پرداخت مستمری به معلولین است و علاوه بر این موضوع با توجه به میزان معلولیتشان خدمات دیگری به آنان اعطا میشود.

رئیس بهزیستی انار  به اجرای طرح شنوایی سنجی نوزادان اشاره کرد و گفت: این طرح با برنامه ریزی های انجام شده در سال۹۵ هر ۴۵یک روز یکبار در انار اجرا خواهد شد و همچنین طی تفاهم نامه ای که در استان کرمان با ثبت احوال صورت گرفته ، تا زمانیکه نوزادان مورد سنجش تست شنوایی  قرار نگیرند شناسنامه برای آنها از سوی ثبت احوال صادر نمی شود.

وی همچنین در خصوص طرح بینایی سنجی کودکان ۳تا۶سال با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۸۰۰نفر از کودکان اناری مورد سنجش قرار گرفته اند گفت: این طرح همه روزه در مراکز مختلف در سطح شهرستان انار اجرا میشود و اکیدا به خانواده ها توصیه میشود که با مراجعه به مراکز مربوطه  فرزندانشان را در مقطع سنی مذکور ، حتما مورد سنجش تست بینایی قرار دهند چرا که عدم تشخیص کم بینایی کودکان در سنین پایین ، موجب بروز مشکلات بینایی غیرقابل پیشگیری در سنین بالاتر خواهد شد.

IMG_2119

پوداتات در خصوص تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی در انار گفت:بیش از ۴۰۰نفر در حوزه های ناتوانی های جسمی که شامل نابینایی ،ناشنوایی ،معلولین ، بیماران ذهنی  و ضایعه های نخاعی و همجنین در بخش امور اجتماعی که شامل زنان سرپرست خانوار است  تحت پوشش بهزیستی شهرستان  انار می باشند.

رئیس بهزیستی انار به فعالیت این نهاد در زمینه اشتغال زایی برای افراد تحت پوشش گفت:  برای معلولین و افراد تحت پوشش بر اساس توانایی ها و تخصصی که دارند بعد از ارزیایی و اعطای مدرک ، تسهیلات بانکی بلاعوض و یا مدت دار پرداخت میشود.

وی افزود: در این زمینه به ۲۴نفر از افراد تحت پوشش در زمینه امور (استاد شاگردی) جمعا ۱۶میلیون تومان تسهیلات بلاعوض  و به ۱۹نفر در زمینه اشتغال زایی هریک تسهیلات ۱۵میلیون تومانی با سودپایین و مدت زمان بالای بازپرداخت اعطا شده است.

پوداتات در توصیه ای به خانواده های افراد تحت پوشش گفت: این ذهنیت وجود دارد که اکثرا برای دریافت مبلغ مستمری به بهزیستی مراجعه می کنند اما خانواده های این عزیزان باید بدانند که فرزندانشان  با آموختن امور مختلف میتوانند از وام ها و تسهیلات بلاعوض و یا با سود پایین برای اشتغال زایی استفاده کنند که مطمئنا اگر خانواده ها به این سمت سوق پیدا کنند از لحاظ اقتصادی نیز برای آنها به صرفه تر خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی