جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

عسگری در خصوص بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب گفت: بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب به گونه‌ای است که علاوه بر کمک به رفع مشکلات واحدهای تولیدی و…

مهدی عسگری رئیس تأمین اجتماعى شهرستان انار در گفت و گو با خبرنگار” انارما “با گرامیداشت هفته تامین اجتماعی  که از ۱۹ تا ۲۵ تیرماه به عنوان هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر است که با دریافت حق بیمه نسبت به ارائه تعهدات قانونی به بیمه شدگان مشمول که شامل درمان، غرامت دستمزد، ازکارافتادگی، فوت، بازنشستگی و بارداری می باشد اقدام می کند.

وی با اشاره به اوضاع نامطلوب اقتصادی و رکود حاکم بر صنایع از نظر وصول مطالبات گفت: با توجه به اینکه وظیفه سازمان خدمت رسانی به بیمه شدگان و مستمری بگیران است ، این قصور هیچ گونه خللی در انجام تعهدات سازمان ایجاد نمی کند و با توجه به دریافت حق بیمه سازمان ، همانگونه به بیمه شدگان و کارفرمایان خدمات رسانی انجام میشود.

عسگری در ادامه اینترنتى کردن صدور لیستهاى حق بیمه و صدور فیش به صورت اینترنتى را از اقدامات تأمین اجتماعى در راستاى افزایش رضایتمندى افراد تحت پوشش نام برد.

وی تصریح کرد :خدمت نوین دیگری که سازمان جهت رفاه حال کارفرمایان سازمان اجرا کرده ابلاغ احکام مطالباتی آنها به صورت الکترونیکی می باشد که کارفرمایان می توانند با مراجعه به شعبه و دریافت رمز احکام مطالباتی سالیانه خود را به صورت الکترونیکی به سه روش همزمان(ایمیل-پیامک-سایت ارسال لیست)دریافت نمایند.

رئیس تامین اجتماعی انار  در ادامه و در خصوص مورد جایگزینى کارت هوشمند به جاى دفترچه تأمین اجتماعى گفت: در ماه های آینده با حذف دفترچه هاى درمان موجود، بیمه شدگان تأمین اجتماعى در شهرستان و استان مى توانند کارت هوشمند دریافت کنند که این کار ت هاى هوشمند قابلیت شارژ شدن دارند و هموطنان به راحتى مى توانند با استفاده از آنها از خدمات درمانى و بهداشتى استفاده کنند.

وی ادامه داد: در شعبه شهرستان انار جمعیت آماری بیمه شدگان خانوار بالغ بر ۷۲۱۸ خانوار، مستمری بگیران که با اعتصاب افراد تبعی نیز می باشند  بالغ بر ۱۰۳۲ نفر ومقرری بگیران بیمه بیکاری که جز بیمه شدگان می باشد به ۵۱ نفر میرسد که آمار کلی بیمه شدگان بالغ بر ۱۴۶۳۵ نفر در شهرستان انار  می باشند. لازم بذکر است که این شعبه نیز بیش از ۷۰درصد از مردم شهرستان انار را تحت پوشش خود قرار داده است.

رئیس تامین اجتماعی انار در گفت وگو با انارما

 

مهدی عسگری در خصوص اینکه هریک از کارمندان شعب مکلف به برخورد مناسب ، راهنمایی و مشاوره صحیح به حال ارباب رجوع  می باشند افزود: بدلیل اینکه اکثر بیمه شدگان تامین اجتماعی از قشر کشاورز و کارگر می باشند و سطح علمی بالایی ندارند نیاز به راهنمایی جهت احقاق حق خود دارند که در شعب سازمان افرادی بعنوان کارشناس و مشاور ارباب رجوع حضور دارند و میتوانند کمک رسانی کنند و در صورت گزارش بدرفتاری شعبه مربوطه ، مراتب قابل بررسی فوری خواهد بود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی در خصوص  پرداخت حقوق، ازکارافتادگی و اینکه بیمه شده تا چه حد باید معلول باشد افزود : طبق قوانین تامین اجتماعی، بیمه شدگانی که طبق نظر پزشک معالج غیرقابل علاج تشخیص داده می شوند پس از انجام خدمات توانبخشی و اعلام نتیجه توانبخشی یا اشتغال چنانچه طبق نظر کمیسیون های پزشکی مذکور این قانون توانایی خود را کلاً یا بعضاً از دست داده باشند و درجه کاهش قدرت کار بیمه شده ۶۶درصد و بیشتر باشد با عنوان کارافتادگی کلی شناخته می شود.

مهدی عسگری در خصوص بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب گفت: بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب به گونه‌ای است که علاوه بر کمک به رفع مشکلات واحدهای تولیدی، مشوقی برای کارفرمایان در انجام تعهدات در برابر نیروی کار و پرداخت به موقع حق بیمه می باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: آن دسته از واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی فعال که به دلیل حوادث غیرمترقبه و فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه برای پرداخت حق بیمه دچار مشکل شده‌اند، می‌توانند از تاریخ درخواست به مدت سه ماه از تاریخ ۲۷ خردادماه تا ۲۷ شهریور بدهی معوقه به صورت یکجا با پرداخت اصل حق بیمه از جرایم مربوطه معاف و بخشیده شوند.

عسگری با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی موظف به پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان است، تاکید کرد: این قانون از سالهای گذشته جاری است و همچنان نیز ادامه خواهد داشت.
وی با ابراز بی اطلاعی از اینکه چرا در فضای مجازی به این موضوع پرداخت شده است، تصریح کرد:باید ظرف مدت ۵سال قبل از تاریخ عقد دوسال سابقه بیمه داشته باشند که در این صورت معادل یک ماه حقوق به عنوان بلاعوض اختیارشان قرار میگیرد و همچنین در صورتی که زن و شوهر، بیمه شده اصلی سازمان تامین اجتماعی باشند کمک هزینه ازدواج به هر دو بیمه شده اختصاص خواهد یافت .

انتهای پیام/

 

دیدگاه کاربران

مدنظر جمعه 22 جولای 2016 - 10:53 ق.ظ

ای کاش از حقوق و مزایایی که دریافت میکنن هم سوالاتی مطرح کرده بودین… .امثالهم روزی باید جواب جوانهای بیکار را بدهند.

پوپولیس جمعه 22 جولای 2016 - 10:56 ق.ظ

من حاضرم با حقوق چهارصد پانصد تومن در ماه صب تا شب کار کنم.? اما بعضی ها با حقوق های نجومی و با فیش حقوقی بالای ده میلیون آخه چه کار سختی انجام میدهند‌…?

نگار جمعه 22 جولای 2016 - 10:58 ق.ظ

کاش فیش حقوقیشونم مدنظر قرار میدادین. فقط گزارش…!!!
بهر حال اقای عسگری خدمات شایانی انجام میدهند ممنونم ازشون.موفق باشن و ان شاالله از حاشیه بدور باشن.

اناری اهل محل جمعه 22 جولای 2016 - 11:01 ق.ظ

شنیده ها یا شاید بهتر بگم شایعه ها حاکی از این است که ایشون حقوق نجومی دریافت میکنن … . الله و اعلم

ناشناس جمعه 22 جولای 2016 - 10:33 ب.ظ

اینا همش شایعه اس حقوق نجومی کجابود آقای عسکری یک پر کاه مال حرام توزندگیش بازنشده من حاضرم قسم بخورم واین پیشرفت آقای عسکری بخاطردعاهایه مادرشه

آشنا جمعه 22 جولای 2016 - 10:33 ب.ظ

اینا همش شایعه اس حقوق نجومی کجابود آقای عسکری یک پر کاه مال حرام توزندگیش بازنشده من حاضرم قسم بخورم واین پیشرفت آقای عسکری بخاطردعاهایه مادرشه

بیطرف شنبه 23 جولای 2016 - 3:24 ب.ظ

جمله ای که آشنا نظر داده از نظر واقعیت که الله اعلم…!!!!! از نظر معنایی هم غلطه …..
یک پر کاه مال حرام تو زندگیش باز نشده یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باید میگفتی پیدا نمیشه ههههه

اناری شنبه 23 جولای 2016 - 6:38 ب.ظ

آقای عسکری چرا رضایت نمیدهند بازنشسته بشوند!!!!!!
نیروهای کارآمد دیگری هم هستند که میتوانند مشکلات مردم را رفع کنند.و ایشان با خیال راحت به زندگیشان برسند.حتما باید ایشان با وجودی که مشکلات و مریضیهای ناشی از دوران سابق را دارند در این اداره حضور داشته باشند!!!!!

محمد شنبه 23 جولای 2016 - 10:23 ب.ظ

واقاٌ متاسفم برای افکار مردم شهر انار.
چقدر خوب میشد که زود قضاوت نمی کردیم.

ناشناس شنبه 23 جولای 2016 - 11:38 ب.ظ

من موندم چرامردم انار چشم دیدن ندارن

ناشناس شنبه 23 جولای 2016 - 11:42 ب.ظ

آقای عسگری آدم خوبیه واسه همین دشمن زیاد داره اقاعسگری ما پشتتیم

اشنا شنبه 23 جولای 2016 - 11:44 ب.ظ

درجوای بیطرف مال حرام بازنشده ک پیدابشه ههههه

همشهری یکشنبه 24 جولای 2016 - 1:48 ب.ظ

لطفا بگید مادرشون چه دعایی براشون کردند مادرای ما هم بخونند شاید اثر داشته باشه
فقط نگید که همه چیز از همون دوسال اسارت شروع شده …

مطلع یکشنبه 24 جولای 2016 - 2:34 ب.ظ

چرا چند ساله داره توی خونه تامین اجتماعی زندگی می کنه خونه خودشم داده اجاره؟
خودش که اناریه و خونه داره!

بیگناه یکشنبه 24 جولای 2016 - 4:45 ب.ظ

حالو چه گیری دادین به این بنده خدا.بذارین خوش باشه.خودیش باید جواب خودیشو بده

نازنین یکشنبه 24 جولای 2016 - 5:31 ب.ظ

بعضی خانواده ها با وجود شهادت فرزندشان از هیچ سهمیه ای استفاده نکردن.این دلیل نمیشه همه اینجوری باشن … بعضیام هستند که همه جوووووووووره تا جایی راااااااه داره استفاده میکنن

کاظم یکشنبه 24 جولای 2016 - 6:57 ب.ظ

مال حلال روهم نمیشه.از خانواده ای هم نیستن که بگیم پسته دار بودن و بهشون رسیده!!!!!! همش سهمیه…………………………………………..

احمد دهجیان سه‌شنبه 3 آوریل 2018 - 9:33 ق.ظ

آقای عسکری بسیار مرد مومن و مسئولیت پذیر و پاک وشایعه حقوق نجومی از صد بی اساس است

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی