پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمان گفت: انتقال آب از بهشت آباد به کرمان به مصرف شهرهای شمالی استان از جمله انار، رفسنجان، سیرجان، شهربابک ، کرمان و باغین میرسد و نیز یکی از بزرگترین تصفیه خانه در کشور در این شهر اجرا میشود.

به گزارش ” انارما”  محمدرضا بختیاری مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمان ظهر امروز در همایش بحران آب احداث تصفیه خانه در انار را نیز از طرح های آبرسانی و انتقال آب به استان کرمان ذکر کرد و یادآور شد: با پایان یافتن عملیات اجرایی انتقال آب از بهشت آباد به شمال استان کرمان، این طرح وارد مدار بهره برداری می شود.

وی به انتقال آب از بهشت آباد به کرمان، یکی از کارهای حفظ منابع آب در استان اشاره کرد و گفت: طرح انتقال آب از بهشت آباد برای تامین آب شمال استان کرمان نیازی ضروری نیست بلکه نیازی حیاتی است،با انتقال آب از بهشت آباد استان چهار محال و بختیاری به میزان ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب به استان کرمان اختصاص داده اند که آب شرب و آشامیدنی است.

بختیاری تصریح کرد: برای اجرای این کار که با سفر هیئت دولت به استان کرمان کلنگ اجرای عملیات به زمین زده شده و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار  و حدود ۷۰۰ کیلومتر لوله گذاری نیاز است.

 وی با اشاره به احداث طولانی ترین تونل انتقال آب خاور میانه در استان کرمان ادامه داد: این تونل از دو جبهه در دست احداث می باشد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمان خاطرنشان کرد: این آب شرب به مصرف شهرهای شمالی استان از جمله انار، رفسنجان، سیرجان، شهربابک ، کرمان و باغین میرسد و شهرستان انار اولین شهردراستان خواهد بود که از این پروژه عظیم بهرمند میشود و به همین دلیل یکی از بزرگترین تصفیه خانه در کشور  در این شهر اجرا میشود.

IMG_4655

IMG_4654

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ن.برگ جمعه 29 جولای 2016 - 2:17 ب.ظ

چی میگی برادر اونایی که این چاه هارو زدن بارشون بستن دلشون به مردم انار سوخته….

پوپولیس شنبه 30 جولای 2016 - 9:27 ق.ظ

امیدوارم فکری واسه پساب آب کرده باشن…

نگار شنبه 30 جولای 2016 - 9:30 ق.ظ

خوبه لااقل تا چند سال دیگه چند نفری میرن رو مشغول کار میکنه. حتما تصفیه خانه به این بزرگی اشتغال زایی رو بوجود میاره…امیدوارم اب شرب هرچه زودتر وارد انار بشه .

پوپولیس شنبه 30 جولای 2016 - 9:33 ق.ظ

امیدوارم فکری برای پساب کرده باشن

اناری شنبه 30 جولای 2016 - 9:38 ق.ظ

ای کاش فکری برای اب کشاورزی هم میشد مگه ۹۵ درصد آب مصرفی در استان مربوط به کشاورزی نیس. پس این همه محصول و کشا.رزا چند سال آینده چکاری رو انجام بدن!!!؟؟؟؟

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی