شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

کارشناس طب سنتی با بیان اینکه بالا بودن دمای محیط در تابستان باعث غلیان صفرا و پرخاشگری می‌شود، گفت: در تابستان باید از مصرف غذاهای دیرهضم پرهیز کنیم.

به گزارش ” انارما”  محمود خدادوست، کارشناس طب سنتی  ضمن بیان اینکه آب و هوا یکی از اصول شش‌گانه طب تندرستی است، گفت: در طب سنتی برای حفظ سلامتی متناسب با هر فصل تدابیر و توصیه‌هایی وجود دارد که از جمله فصل تابستان و گرم سال می‌توان نام برد.

 

کارشناس طب سنتی  با اشاره به اینکه به دلیل گرمی هوای محیط جریان خون بیشتر به سمت بیرون سوق پیدا می‌کند، افزود: در این صورت طبیعتاً جریان خون در دستگاه گوارش کند‌تر می‌شود که باعث ضعف این قسمت از بدن می‌شود.

 

خدادوست گفت: بهتر است در این فصل غذاهای دیرهضم یا لزج مصرف نشود زیرا در توان هضمی دستگاه گوارش نیست وباید از غذاهای سبک و زودهضم استفاده شود.

 

بالابودن دمای محیط در تابستان باعث غلیان صفرا و پرخاشگری می‌شود

خدادوست، افزود: علاوه بر آن بالابودن دمای محیط باعث غلیان صفرا و تولید خلط صفرا در بدن می‌شود که مشکلاتی از جمله داغی، گرما، از کوره در رفتن، پرخاشگری و غیره می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در این شرایط باید بیشتر از شربت‌های خنک مثل آب‌های پرتغال، زرشک، انار، گیلاس و هندوانه استفاده شود، تأکید کرد: در این صورت میزان تولید خلط صفرا و حرارت کبد کاهش یافته و علائم هیجانی نیز تقریباً از بین می‌رود.

 

کارشناس طب سنتی در پایان بیان کرد: از طرف دیگر به دلیل گرمای تابستان و غلیان خلط صفرا رطوبت بدن نیز تحلیل می‌رود که ضرورت مصرف آب مهم است.

 

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی