شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

طبق اسناد زیر مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره وقت بیمه ایران دست در دست یکدیگر بند و تبصره ای را به امضا رسانده اند که در آن برای خود مبلغی نزدیک به ۳ میلیارد ریال را به عنوان اضافه کار از محل اعتبارات خارج از شمول در نظر گرفته اند…

طبق اسناد زیر مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره وقت بیمه ایران دست در دست یکدیگر بند و تبصره ای را به امضا رسانده اند که در آن برای خود مبلغی نزدیک به ۳ میلیارد ریال را به عنوان اضافه کار از محل اعتبارات خارج از شمول در نظر گرفته اند…

به گزارش انارما به نقل از   راه دانا؛ بعد از آنکه اسناد و اخبار مربوط به دریافتی های نجومی مدیر عامل بانک رفاه منتشر شد، موجی از افشای اسناد و مدارک مربوط به تخلفات مدیران دولتی در دریافت حقوق و مزایا راه افتاد و در نهایت نیز به دریافت وام های میلیاردی در برخی مجموعه های تحت نظر دولت رسید.

ماجرا اما به همین حقوق و وام های نجومی معطوف نیست و در جدیدترین اسناد رسیده به دست خبرنگار دانا، مشخص شد که برخی شرکت های زیر مجموعه دولت و وزارت اقتصاد همچون بیمه ایران، دستوراتی مبنی بر دریافت اضافه کاری های نجومی نیز صادر کرده اند.

نکته جالب توجه نیز اینجاست که طبق سند زیر مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره وقت بیمه ایران دست در دست یکدیگر بند و تبصره ای را به امضا رسانده اند که در آن برای خود مبلغی نزدیک به ۳ میلیارد ریال را به عنوان اضافه کار از محل اعتبارات خارج از شمول در نظر گرفته اند.

امضای مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره وقت بیمه ایران پای بندی که مجوز برداشت مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد و هشتصد میلیون ریال را از محل اعتبارات خارج از شمول صادر می کند، به ۲ دلیل تخلف بوده و جای شبهه است.

 اول اینکه اعتبارات خارج از شمول فقط در اختیار مدیر عامل بوده و مدیر ارشد یک مجموعه است که می تواند درباره این مبالغ تعیین تکلیف کرده و این اعتبارات را صرف امور جاری مجموعه نماید.

این در شرایطی است که اعضای هیات مدیره وقت بیمه ایران در تخلفی آشکار گردهم آمده و در روزهای پایانی سال ۹۳، رقمی حدود ۳ میلیارد ریال را بین خود تقسیم کرده اند.

از سوی دیگر نیز به این دلیل می توان اقدام اعضای هیات مدیره و مدیرعامل وقت بیمه ایران را یک تخلف نامید که طبق سند زیر، ۷ ماه پیش از این اقدام و در ۲۲ مرداد ماه سال ۹۳، دیوان محاسبات کشور در نامه ای به مدیر عامل شرکت بیمه ایران اعلام می کند که ” احتساب فوق العاده مذکور به عنوان فوق العاده مستمر موجب تجاوز حقوق و مزایای افراد مشمول از سقف حداکثر مجاز حقوق و فوق العاده های مستمر سالانه در تصویب نامه های هیات وزیران گردیده است.”

این البته پایان ماجرا نبوده و مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بیمه ایران این اضافه کاری ها را هم در سال ۹۲ و هم در سال ۹۴ دریافت کرده اند. این در شرایطی است که در پنجمین روز از تیرماه ۹۵ نیز دیوان محاسبات طی نامه ای، اعضای هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران را موظف به استرداد مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده به این افراد می کند و به صراحت اضافه کار پرداختی در سال ۹۳ را تخلف و خواستار بازگرداندن آن به قید فوریت می کند.

پیگیری های خبرنگار دانا حاکی از آن است که با توجه به اینکه بیش از یک ماه از نامه دیوان محاسبات به مدیرعامل جدید بیمه ایران مبنی بر استرداد ارقام مذکور می گذرد اما هنوز هیچ یک از اعضای هیئت مدیره و دریافت کنندگان اضافه کار غیرقانونی سال ۹۳، نسبت به بازگرداندن این مبالغ اقدامی انجام نداده اند.

۲ عضو متخلف پست جدید گرفتند!

یکی از اولین اقدامات پورکیانی رئیس جدید بیمه ایران، انتصاب حیدری به عنوان معاون فنی شرکت بیمه ایران بود. افتخاری دیگر مدیری است که پس از آنکه از سوی مدیرعامل قبلی از پست معاونت برنامه ریزی کنار گذاشته شده بود، در دوره جدید با حکم رئیس جدید بیمه ایران به این سمت بازگشت. نکته جالب توجه نیز اینجاست که این ۲ عضو متخلف هیات مدیره بیمه ایران که طبق اسناد فوق برداشت های غیر قانونی داشته اند، با سفارش و توصیه وزیر اقتصاد در اقدامی غیر قانونی و خلاف دستور رئیس جمهور هم به عنوان عضو هیئت مدیره منصوب شدند و هم صندلی ۲ معاونت مهم و کلیدی بیمه ایران را تصاحب کردند. اسناد زیر نیز نشان می دهد که این انتصابات در دوره جدید برای این ۲ عضو هیئت مدیره بیمه ایران انجام شده است.

ماجرای حقوق و وام های نجومی همچنان ادامه دارد و هر روز اسناد تازه تری از جزئیات دریافتی های مدیران مجموعه های دولتی به دست می رسد. در این باره اما گفتنی است که سند زیر نشان می دهد دستورالعمل پرداخت حقوق های نجومی توسط نوبخت و طیب نیا صادر شد بدون آنکه مصوبه ای در هیات وزیران مطرح شود.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

گنجی پنج‌شنبه 4 آگوست 2016 - 9:00 ق.ظ

خود شما از شخصی در سایتتون تبلیغ کردید که بدهکار بزرگ بانکی هست و اناری است . یک سوزن به خود یک جوالدوز به دیگران

رضا - م پنج‌شنبه 4 آگوست 2016 - 1:19 ب.ظ

در تایید گنجی میخام عرض کنم این بدهکار بانکی از بدهکارا بزرگ بانک تجارت انار هست بیچاره داماد ما ۲۰۰۰۰۰۰۰وام بانک تجارت نداد دستگیر شد بردنش زندان من نمیدانم این چه عدالتی هست این آقای اناری و یا گلشنی با میلیاردها وام نداده راست راست راه میره بعضی مسولان تحویلش هم میگیرن اخیرا یک فیلمی هم تو واتساپا ازش پخش شده روضه امام حسین مسخره کرده اگر جای این آدم بعضی دیگه تو انار اینکار کرده بودن الانه… دیگه فریاد واقرآن و توهین به امام حسین میزدند من میخام ببینم … این ویدیو و مسخره روضه کردن توهین به امام حسین نیس ؟ وام داماد بدبخت ما بدهی شرعی هس اما بدهی این بدهکار بزرگ بانکی بدهی نیس …

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی