شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

مسئول حفظ نباتات شهرستان انارگفت سم فروشی ها را بر اساس کیفیت خدمات و نحوه همکاری با جهاد کشاورزی به سه گروه (درجه ۱ تا ۳) درجه بندی نموده و به کشاورزان معرفی می نماییم…

مسئول حفظ نباتات شهرستان انارگفت سم فروشی ها را بر اساس کیفیت خدمات و نحوه همکاری با جهاد کشاورزی به سه گروه (درجه ۱ تا ۳) درجه بندی نموده و به کشاورزان معرفی می نماییم...

به گزارش “انارما” روز دوشنبه ۱۱ مردادماه با دعوت حفظ نباتات جهاد کشاورزی، جلسه ای با حضور نمایندگان فروشندگی های سموم شیمیایی در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه مسئول حفظ نباتات شهرستان مقدمه ای راجع به خطرات ناشی از سموم شیمیایی برای انسانها و محیط زیست ذکر کرده و یادآور شدند که ما به دنبال مواد جدیدی از ترکیبات طبیعی هستیم که بتواند آفات را کنترل کرده و کمترین خطر را برای محیط زیست و انسان داشته باشند و اگر سم فروشی ها به دنبال درآمد زایی هم هستند باید از موادی استفاده نمایند که خطرات کمتری برای انسانها داشته باشد.

مهندس گرجی به سم فروشی ها یادآور شد که حق هیچ گونه توصیه سم به کشاورزان ندارند و فقط می توانند در قبال نسخه کلینیک به فروش سم اقدام نمایند.همچنین هر سم فروشی هنگام بازدید بازرسین جهاد کشاورزی باید فاکتور خرید سم را  ارائه نماید.در غیر این صورت کلیه سموم موجود در انبار یا فروشگاه که فاقد فاکتور خرید باشند بعنوان سم قاچاق و یا تقلبی ضبط و معدوم خواهد شد.

وی در خصوص کیفیت فروش فروشگاه های عرضه کود و سم گفت  امسال قصد داریم سم فروشی ها را بر اساس کیفیت خدمات و نحوه همکاری با جهاد کشاورزی و نیز میزان تخلفات و اخطاریه های دریافتی به سه گروه (درجه ۱ تا ۳) درجه بندی نموده و به کشاورزان معرفی نماییم و هر سم فروشی که ۲ بار اخطاریه دریافت نمود برای بار سوم پلمپ شده و مجوز آن لغو و به کشاورزان نیز معرفی خواهد شد.

درادامه این جلسه مهندس مهران مدیر  جهاد کشاورزی نیز با تایید سخنان مسئول حفظ نباتات از کلیه سم فروشی ها درخواست نمودند با توجه به نزدیکی به فصل برداشت پسته، از فروش سم دورسبان(سم میوه ای) که باقیمانده این سم موجب برگشت خوردن محموله های پسته صادراتی خواهد شد خودداری کنند و موجودی سم دورسبان خود را به کارخانه های تولیدی برگشت داده و یا با سموم دیگر معاوضه نمایند.در غیر این صورت با سم فروشی های متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

در پایان نمایندگان فروشندگی های سموم نیز نظرات و پیشنهادات خود را بیان نمودند.

IMG_0023

IMG_0026

IMG_0027

IMG_0028

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی