جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

عباسعلی جعفریان این باغدار اناری که چندین سال است از نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی استفاده نموده امسال موفق شده است بدون حتی یکبار سمپاشی مهمترین آفت پسته یعنی پسیل پسته(شیره خشک) را کنترل نماید.

عباسعلی جعفریان این باغدار اناری که چندین سال است از نظرات کارشناسان  جهاد کشاورزی استفاده نموده  امسال موفق شده است بدون حتی یکبار سمپاشی مهمترین آفت پسته یعنی پسیل پسته(شیره خشک) را کنترل نماید.

به گزارش “انارما” جلسه ای با حضور دکتر باغستانی ریاست سازمان حفظ نباتات کل کشور،  مهندس طاهری مدیر حفظ نباتات استان کرمان، مهندس فتاحی مدیر حفظ نباتات استان یزد، طاهری نماینده شرکت بایر آلمان،مهندس مهران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار و مهندس گرجی مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی انار و چند تن از پرسنل جهاد کشاورزی اناردر محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار گردید.

در این جلسه گزارشی در ارتباط با فعالیت های حفظ نباتات شهرستان انار به حضار ارائه گردید و آقای دکتر باغستانی ضمن ملاحظه تعهدنامه ای که از سم فروشی های شهرستان دریافت گردیده است از این عمل تقدیر نمودند.

در پایان کلیه حضار از دو قطعه باغ متعلق به عباسعلی جعفریان در موتور پمپ حجت آباد شرق بازدید نمودند.

این باغدار اناری که چندین سال است از نظرات کارشناسان  جهاد کشاورزی استفاده نموده  امسال موفق شده است بدون حتی یکبار سمپاشی مهمترین آفت پسته یعنی پسیل پسته (شیره خشک) را کنترل نماید.

این در حالی است که بسیاری از کشاورزان دیگر انواع سموم پر خطر نظیر فن والریت، دورسبان ، موونتو و … را برای کنترل پسیل بکار برده و هنوز هم موفق به کنترل این آفت نشده اند و اثرات زیانبار این سموم بر محیط زیست و بر خودشان نیز دامنگیر آنها خواهد شد.

جعفریان خطاب به بازدید کنندگان اعلام نمود که با چندین نوبت محلولپاشی و نیز استفاده از صابون مایع آفت پسیل (شیره خشک) را کنترل نموده است.

IMG_2397

IMG_2403

IMG_2409IMG_2425

انتهای پیام/

 

دیدگاه کاربران

کشاورز اناری پنج‌شنبه 4 آگوست 2016 - 1:50 ب.ظ

احسنت بر این کشاورز . این روزا خیلی سخته که بدون سم پاشی بتونی درختا رو بدون شیره نگه داری….

کشاورز پنج‌شنبه 4 آگوست 2016 - 1:52 ب.ظ

واقعا بدون سم پاشی و فقط با محلول پاشی و صابون و مایع بتونی افت رو جلوگیری کنی خیییییییلی کاریه…

نوید پنج‌شنبه 4 آگوست 2016 - 1:52 ب.ظ

بارکلا ب جعفریان . کارش درست

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 4 آگوست 2016 - 4:56 ب.ظ

برین چهار روز دیگه بیان نگاه کنید نه دو روز پیش با صابون شسته دخت رو پاکه الان هفته دیگه برید معلوم میشه کنترل شده یا نه

حسین پنج‌شنبه 4 آگوست 2016 - 5:52 ب.ظ

آفرین.
دمت گرم!

ناشناس پنج‌شنبه 4 آگوست 2016 - 8:41 ب.ظ

من هم یکبار سم پاشیدم

اناری اهل محل جمعه 5 آگوست 2016 - 9:16 ق.ظ

خب جناب میباس خودتو به جهاد کشاورزی معرفی میکردی.ضمنا بدون سم پاشی انجام داده.خدا خیرش بده نه به خدش ضرر رسونده نه به دیگران.
واقعا کسانی که هفته ای سم پاشی میکنن حق الناس گردنشونه آخه این مردم چه گناهی کردن صبحا که میخوان برن سر کار همش باید بوی سم به مشامشون بخوره?

راشد شنبه 6 آگوست 2016 - 1:37 ب.ظ

دروغه

یک اناری یکشنبه 7 آگوست 2016 - 6:44 ق.ظ

آره چهار سال پیش هم همین بنده خدا خبرش رو از شبکه کرمان پخش کردند که بدون سم پاشی با محلولپاشی و آبشویی آفت شیره و پسیل و کنترل کرده * ولی به پسته چینی نرسیده بود هر چه برگ به درختاشون بود اومد پایین * حال چی شد نمیدونم ؟

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی