پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

دولت ایران پذیرفته که اشخاص حقیقی و حقوقی مورد تحریم سازمان ملل را، در داخل ایران هم تحریم کند. در پی این، بانک‌های سپه و ملت ارائه خدمات به قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران را محدود کرده‌اند…

بنا به گزارش‌ها، دولت ایران پذیرفته که اشخاص حقیقی و حقوقی مورد تحریم سازمان ملل را، در داخل ایران هم تحریم کند. در پی این، بانک‌های سپه و ملت ارائه خدمات به قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران را محدود کرده‌اند.
به گزارش انارما به نقل از  «تابناک» ،بی بی سی نوشته است که پس از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، بانک‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی در بازگشت به بازار ایران محتاطانه عمل کرده‌اند.
یکی از دلایل نگرانی‌های آنها این بود که به رغم رفع تحریم‌ها، همچنان اشخاص و نهادهایی در ایران تحریم هستند و نظام بانکی این کشور به داشتن مشکل پولشویی متهم می‌شود، به این ترتیب طرف خارجی ممکن است وارد معاملاتی شود که در نهایت برایش جریمه‌های سنگینی به دنبال داشته باشد.
سندی که دلالت بر معذوریت دو بانک دولتی ملت و سپه برای انجام مبادلات ارزی با قرارگاه سازندگی خاتم می باشد، نیز منتشر شده است.
البته برخی منابع مدعی شده اند،آنچه درباره این دو بانک رسانه ای شده هیچ ارتباطی به اف ای تی اف و همکاری های داخلی ندارد؛ بلکه مربوط به فعالیت های ارزی و موضوع سویفت و مبادلات بین المللی است. چون نهادهای مورد اشاره در فهرست تحریم های سازمان ملل هستند. هیچ یک از نهادهای مالی و بانک های خارجی به آنها خدمات نمی دهند. در واقع اگر بانک های ایرانی هم اقدام کنند طرف خارجی در خواست را رد می کند.
۶۲۹۶۸۷_۷۱۷
انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ناشناس یکشنبه 4 سپتامبر 2016 - 1:37 ب.ظ

اینجوری که نمیشه!!!!!!!! آقا بیاین ما هم این دو تا بانک رو تحریم کنیم ، من که همین فردا صبح میرم و حسابمو تو این دوتا بانک میبندم

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی