جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

به گزارش ” انارما” مصطفی افرند  یادداشتی  در وصف واژه ” کمبود مسجد ” برای این پایگاه خبری ارسال نموده است: چندی پیش در حال گذر به یکی از خیرین شهر برخوردم که قصد ساخت مسجدی را داشت در همسایگی چند مسجد دیگر. بجای همه مردم از اوپرسیدم: « حاجی! فکر نمی کنی حالا که […]

به گزارش ” انارما” مصطفی افرند  یادداشتی  در وصف واژه ” کمبود مسجد ” برای این پایگاه خبری ارسال نموده است:
چندی پیش در حال گذر به یکی از خیرین شهر برخوردم که قصد ساخت مسجدی را داشت در همسایگی چند مسجد دیگر. بجای همه مردم از اوپرسیدم:

« حاجی! فکر نمی کنی حالا که آن محله چند مسجد دارد، این پول باید جای دیگری خرج شود؟».

پاسخ داد:« از فلانی (یک روحانی) شنیدم که در زمان ظهور امام زمان(عج)، ایشان با کمبود مسجد مواجه می شوند».

با شنیدن این پاسخ سرم را به زیر انداختم و رفتم، در حالی که با خودم زمزمه می کردم. این مطلب فریاد آن زمزمه هاست.

باید به چنین اندیشه هایی گفت: امام زمان(ع) با کمبود مسجد مواجه نمی شود. او با کمبود”مسجدی” مواجه است. کمبود مرد. چهار مردی که از غم خلوت بودن این مسجد های زیبا و فراوان، بسوزند. وگر نه اگر نماز گزار باشد، می توان زیر طاق آسمان این فریضه را به جا آورد تا مسجد هم ساخته شود.

این روایت را زیاد شنیده اید که در آخرالزمان، بنای مسجد ها زیبا اما از درون ویران است. حالا باید بنشینیم و تأویل این حدیث را در کوچه پس کوچه های شهر خودمان هم تماشا کنیم. در این وضعیت بحرانی که تمام خانواده ها مخصوصاً جوانان، هدف هجوم فرهنگی و اقتصادی بی سابقه هستند، چرا باید کمک های خیّرین محترم که صدالبته با نیت خیر است، هزینه بالا بردن مناره و ساخت گمبد شود؟

چرا باید در یک محله ای از شهر انار پنج مسجد وجود داشته باشد آن هم با فاصله ای کمتر از ۲۰۰ متر؟ اگر با ساخت مسجد های مجلل بیشتر، برای حکومت جهانی عدل، امّت آماده می شود، عربستان و ترکیه و … بسیار به حق نزدیک ترند.آن جا سجده ها هم طولانی تر است. مشکل آن است که جوان از چهار طرف مورد هجمه است. همان جوانی که در دهه ی آینده، مدیر و دانشمند وصنعتگر این کشور می شود اما با مسجد بیگانه است و درآن همدل و مرهمی نمی یابد.

طبق روایت” الصلاه تَنهی عَنِ الفَحشی والمنکر”. یعنی کار مسجد این است که از فحشا و منکر جلوگیری کند. پس به خدا سوگند، ساخت یک کارگاه تولیدی، ساخت یک مجموعه ورزشی یا فرهنگی، ساخت یک سقف برای ازدواج جوان و… همه و همه، آباد کردن مسجد است و مقدمه ای برای با صفا شدن مساجد.

رفع این نیاز ها انسان می سازد و انسان آنگاه که از بند دغدغه بیکاری وشهوت و سایر موانع آزاد شود، نه تنها مسجد بلکه دنیایی را آباد می کند. پس بدین وسیله از خیّرین عزیز خواهش داریم، در کنار ساخت مسجد به  شرط آن که نبود آن در محله حس شود، برای اقتصاد و فرهنگ ایران سرمایه بگذارند. ایران و اسلام، محتاج” انسان متعهد ومتخصص” است.

نگارنده : مصطفی افرند

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ح-ا-ا سه‌شنبه 6 سپتامبر 2016 - 11:28 ق.ظ

واقعاهمینه

قطره سه‌شنبه 6 سپتامبر 2016 - 3:02 ب.ظ

باسلام وبادرود درد من از مسجد و مسجدی و خیر فراتر رفته از گفت وشنود
ذکر بسم الله .سلام با حرکت ارام بدون نور معروف زندگی سخت گشته دربود و نبود
گر کنیم روشن فضای کله با نور خدا
باز شود یک پنجره در سکوت رو به سماء
شمع ما.نورانی و در نور خواهیم دید خطا
جسم ما گردد روان اسوده هر جان بی بلا
باتشکر از نویسنده وکاربران عزیزکه محبت کرده ومرا به شوق می آورنند وبه من فرصت حرکت داده تا درون کله را خالی کنم تا انشالله با دعا وراهنمائی شما عزیزان ان را از خوبیها وباورهای کهنه دیروزی خالی تا جائی برای باور نو داشته باشد به امید دیدار روی مهدی در دنیا وشفاعت اقا در اخرت انشالله اجرکم عندا الله والتماس دعا و والسلام

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی