جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اعلام کرد: از شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار داریم با تصحیح یک تصمیم نادرست، روز تصویب برجام رابه عنوان روز «بدعهدی و اعتمادناپذیری آمریکا» نامگذاری کند…

به گزارش انارما به نقل از  فارس، نشست شورای مرکزی و دبیران استانی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با حضور سیدمحمدحسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و دبیران استانی این کانون در تهران برگزار شد.

بنابراین گزارش در این نشست یک روزه علاوه بر تبادل نظر پیرامون مسائل مهم کشور از جمله انتخابات سال ۹۶، سعدالله زارعی کارشناس مسائل بین‌المللی، رستم قاسمی وزیر سابق نفت، محسن شاطرزاده سخنرانی کردند.

گفتنی است شورای مرکزی و دبیران استانی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در پایان این نشست با انتشار بیانیه‌ای ضمن پرداختن به مسائل مهم کشور و دانشگاه‌ها از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستند تا با تصحیح یک تصمیم نادرست، روز تصویب برجام رابه عنوان روز «بدعهدی و اعتمادناپذیری آمریکا» نامگذاری کند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

« وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (آل عمران ۱۰۴)

بادرودبه ارواح طیبه انبیاء،اولیاء وائمه معصومین وگرامیداشت یادامام راحل وشهیدان والامقام بویژه شهیدان مظلوم فاجعۀ مکه و منا، آغاز سال تحصیلی حوزه و دانشگاه را به عموم مردم بویژه جامعۀ علمی کشور تبریک عرض می‌کنیم و با عنایت به همزمانی گشایش سنگر دانشگاه‌ها با هفتۀ دفاع مقدس، ضمن تحسین مقاومت غرور آفرین ملت قهرمان ایران که هم اکنون نیز در قالب دفاع از حریم اهل بیت پیامبر تداوم دارد، برای شهیدان این دفاع عزتمندانه که با بذل جان و ارمغان امنیت در بالندگی دانشگاه‌ها نقشی بی بدیل ایفا نموده و می‌نمایند، علو درجات را مسئلت داریم و با دعوت همگان، علی‌الخصوص دولتمردان و متولیان آموزش عالی به حفظ دستاوردهای خون پاکشان، بر موارد ذیل تأکید می‌کنیم:

۱- ضمن محکوم کردن هرگونه جسارت به ساحت قدسی حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، که با انقلاب باشکوه اسلامی و مردمی دیکتاتوری شاهنشاهی و هیمنۀ استکبار جهانی را درهم شکست، انزجار خود را از نوع مواجهۀ مدعیان دروغین خط امام که به تحریف اندیشه ومکتب امام پرداخته و کینه توزانی که با امام ستیزی برنامه ریزی شده  اصل انقلاب را نشانه رفته‌اند، اعلام می‌داریم، و منافقین کوردل را که با ترور ۱۷ هزار ایرانی مظلوم و همچنین همکاری با رژیم بعثی در اثناء جنگ تحمیلی دستشان تا مرفق به خون فرزندان این مرز و بوم آغشته است و اینک نیز در کنار داعش به نوکری برای قاتلان حاجیان مظلوم و رژیم کودک کش سعودی تن داده‌اند، درحال حاضر هم مطابق موازین شرعی و قانونی مستحق اعدام انقلابی  می‌دانیم.

۲- با تقدیر و حمایت از موضعگیری انقلابی و رهنمودهای ارزندۀ مقام منیع ولایت در پیگیری حقوق شهیدان فاجعۀ منا، از دولت جمهوری اسلامی و دستگاه دیپلماسی بجد می‌خواهیم که با کنار گذاردن دیپلماسی محافظه کارانه از تمام امکانات و ابزارهای موجود برای استیفای حقوق حقۀ ملت رشید ایران و مسلمانان از شجرۀ خبیثۀ ملعونه و بی کفایت آل سعوداستفاده نماید و در جهت تشکیل هیئت حقیقت یاب بین المللی و مدیریت مراسم حج توسط کمیته ای متشکل از علمای جهان اسلام جهد بلیغ نماید.

۳-کشتار مردم مسلمان در سراسر جغرافیای جهان اسلام بویژه سوریه، عراق، بحرین و یمن را که با توطئه و حمایت جبهۀ استکبار و عاملیت عربستان سعودی و تروریست‌های تحت الحمایۀ آن کشور شرور صورت می‌گیرد، محکوم کرده، از نهادهای حقوق بشری بین المللی می‌خواهیم فارغ از سیاسی کاری و ضعف در قبال رشوه و تطمیع  آنان به وظایف قانونی خود در این خصوص قویاً عمل نمایند. همچنین از دانشگاهیان و علمای جهان اسلام انتظار می‌رود نسبت به اعمال خشونت آمیز شیطانهای حقیر وهابی که موجب هتک حرمت اسلام، مخدوش شدن وجهۀ پیامبر رحمت (ص) و خشونت زائی علیه مسلمانان می‌گردد، واکنش جدی نشان دهند و اقدامات رذیلانه و جاهلانه آنان را محکوم کنند.

۴- تعجب و تاسف خود را بابت نامگذاری روز پذیرش برجام به عنوان روز ملی تعامل سازنده با جهان که ناسازگاری قبلی نظام اسلامی با عموم کشورها را به اذهان متبادر می کند، اعلام داشته، از ریاست محترم جمهور که ریاست شورا ی عالی انقلاب فرهنگی را بر عهده دارد و دیگر اعضای دولت می‌خواهیم تا با احترام به شعور ملت، برخلاف وعده‌های پرطمطراق اقتصادی پیشین نتایج برجام را به صرف نتایج سیاسی و غیر واقعی امنیتی تقلیل ندهند.

همچنین ضمن دعوت از شورای  عالی انقلاب فرهنگی به پرداختن به مسائل اساسی فرهنگی و علمی که دغدغۀ مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام است، انتظار داریم با تصحیح این تصمیم نادرست، روز تصویب برجام رابه عنوان روز «بدعهدی و اعتمادناپذیری آمریکا» نامگذاری نمایند. از هیأت نظارت بر اجرای برجام نیز مصرانه می خواهیم تا موارد نقض توافقات از جانب طرف غربی را با شجاعت اعلام نماید و از دولت توقع داریم در پیگیری نتایج برجام که هزینۀ زیادی بر کشور تحمیل نمود، جدیت داشته از دیپلماسی منفعلانه به دیپلماسی فعال و عزتمندانه تغییر روش دهد.

۵- اکنون که قدرت فزایندۀ جمهوری اسلامی شیطان بزرگ را به کاربست شیوۀ فروپاشی شوروی سابق از طریق مذاکرات سیاسی و پروژۀ نفوذ سوق داده است؛ چندانکه می‌کوشد با دام قراردادهای چند لایه‌ای که نتیجۀ عملی هریک به انعقاد قرارداد بعدی موکول می‌شود، کشور را بدون کسب منافع قابل ذکر، تحت تعهدات متعدد با الزامات قانونی بین المللی گرفتار نماید، از دولت جمهوری اسلامی می‌خواهیم ضمن عدم تسری مذاکرات هسته‌ای به مسائل دیگر فی ما بین، در عقد قراردادها ضمن کار کارشناسی، حقوق اساسی مردم را در نظر داشته، به قانون اساسی و نظر نمایندگان ملت احترام گذارد و به جای اصرار بر مطالبات ملت، بر توقعات جدید دشمن در قالب قراردادهای نفتی موسوم به IPC و نظارت مالی FATF که با خود تحریمی، جان برکفان حافظ امنیت و جبهۀ مقاومت را در برابر محور شوم غربی- عبری– عربی تضعیف می‌نماید، پای نفشرَد.

۶- از قوۀ مجریه انتظار می‌رود با اعتقاد و التزام به برنامه محوری در مدیریت کشورها همکاری مجلس شورایی اسلامی، تکمیل و تصویب نهایی برنامۀ ششم توسعه را که زیربنای برنامه ها و بودجۀ سالیانۀ کشور است در اولویت کاری خود قرار داده، از این امر مهم به شکلهای مختلف نظیر وانهادن به قوای دیگر و یا ارائۀ احکامی ناکارآمد و غیر کارشناسانه طفره نرود؛ بلکه با نظر داشت مبانی اسلامی و قرآنی و اجتناب از انگاره های لیبرالی مبتنی بر اومانیسم و خداناباوری بر امکانات بالقوه و بالفعل موجود و اسناد بالادستی تکیه کند. کانون دانشگاهیان ایران اسلامی آمادگی دارد با ظرفیت نخبگی خود در دانشگاه‌های سراسر کشور در این خصوص همکاری لازم را بعمل آورد.

۷- با اشعار به اینکه راه برون رفت از مشکلات کنونی، نه دلخوشی به وعده مساعدتهای خارجی بلکه تحقق اقتصاد مقاومتی و اعتماد به سرمایۀ اجتماعی بویژه جوانان مستعد و توانمند کشور است، دولت محترم را  به تلاش مضاعف برای اقدام و عمل در این حوزه، علی الخصوص اقتصاد دانش بنیان و پرهیز از هرگونه تأویل و گرایش به اقتصاد لیبرالی دعوت می‌کنیم.

نظر به اینکه موارد متعدد فساد مالی بویژه در حلقۀ مدیران موجب گسترش و تعمیق بی اعتمادی و یأس نسبت به آیندۀ نظام اسلامی علی الخصوص در میان نسل نو انقلاب می شود، همۀ قوا بویژه قوۀ اجرائی کشور را به مبارزۀ واقعی، غیرسیاسی و غیر گزینشی با مفاسد اقتصادی از جمله پدیدۀ شوم قاچاق و حقوق‌های نجومی دعوت می‌کنیم.

۸- نظر به مبدأیت دانشگاهها و مراکز آموزشی و پژوهشی برای تحول کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان، از متولیان وزارتین علوم، تحقیقات و فنآوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌خواهیم به وظایف قانونی و ملی خود برای تقویت شتاب حرکت علمی کشور بدرستی عمل نمایند و ضمن حفظ دانشگاهها و مراکز علمی از التهاب سیاسی و دخالت نابجای  احزاب بیرونی، شرایط لازم را برای فعالیت سازندۀ سیاسی، تحرک و نشاط مضاعف علمی و فرهنگی تدارک نمایند.

۹- با توجه به اینکه مهمترین رکن دانشگاه اسلامی را استاد متعهد و انقلابی تشکیل می‌دهد، انتظار می‌رود وزارتین مذکور در پیروی از منویات مکرر رهبر حکیم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(دام ظله العالی)، به حمایت از این قشر مؤثر در دانشگاه‌های تابعه همت گمارند. اما مع الاسف خبرهایی مستند بویژه در وزارت علوم خلاف این مطالبۀ رهبری که خواستۀ بحق ملت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی است، بگوش می‌رسد که مقابله با شورای صنفی استادان با سابقۀ چندین ساله نمونه‌ای از آنست. بدیهی است کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در صورت لزوم فهرست محدویت‌های ایجاد شده برای استادان متعهد و انقلابی را به اطلاع عموم مردم، جامعۀ دانشگاهی و مراجع قانونی می‌رساند.

۱۰- بدون تردید دانشجویان بورسیه بعنوان نیروهای جوان پر انرژی (برخلاف حقوق بگیران نجومی) به عنوان یکی از ذخایر واقعی نظام اسلامی و مؤثر برای پویایی علمی دانشگاهها، مورد ستم و نخبه کشی سیاسی قرار گرفته‌اند. از متولیان آموزش عالی کشور انتظار می‌رود پاسخ روشنی به این قشر فرهیخته و خانواده‌های آنان که البته از سنخ مردمند، بدهند؛ همان مردمی که جریان حاکم بر آموزش عالی کشور همواره دم از احقاق حقوق آنان می‌زنند!. از نمایندگان محترم شورای اسلامی به عنوان نمایندگان ملت و قوۀ محترم قضائیه به عنوان مرجع عدالت گستری انتظار می‌رود با پیگیری مجدانه تا حصول نتیجۀ ملموس، ضمن پیگرد قضائی مقصران این قضیه، کوتاهی های قوۀ مجریه را جبران و متصدیان امر را به انجام وظایف قانونی خود وادار نمایند.

در پایان برای همکاران گرانقدر دانشگاهی در شاگرد پروری و کسب یافته های نوین علمی سالی بالنده و برای کارکنان و دانشجویان عزیز همراه با عموم ملت، صحت، عزت و سربلندی در راه کسب رضای الهی و برخوردای از تفضلات خاصۀ حضرت حق جلَّ و علا مسئلت داریم.

شورای مرکزی و دبیران استانی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی»

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی