پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

رئیس دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: دلیل نفوذ ساده‎اندیشی و خوش‎باوری برخی‎ها و شیطنت آمریکا است.

رئیس دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: دلیل نفوذ ساده‎اندیشی و خوش‎باوری برخی‎ها و شیطنت آمریکا است.

به گزارش ” انارما” به نقل از  فارس، سید حسین صابری فرهیخته اناری در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی  شهرستان جیرفت اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند «دانشجو مطالبه‎گر، پرسشگر و محقق است و بدون هیچ وابستگی و مصلحت‎اندیشی سخن می‎گوید».

تکیه بر نیروهای توانمند و تولید داخل با فرهنگ ایرانی سازگارتر است

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور نسبت به اداره آن و مسائل اقتصادی دو نگاه عمده وجود دارد، بیان داشت: یک نگاه معتقد است که ما با تکیه بر نیروهای جوان و توانمند و بهره‎وری از آنچه که در درون کشور داریم به راحتی می‎توانیم، آن را اداره کنیم و به هیچ وجه نیازی به مساعدت‎های پوشالی سایر کشورها نداریم.

صابری تصریح کرد: نگاه دیگر آن است که برای داشتن زندگی خوب باید با دنیا ارتباط برقرار، پل‎های تخریب شده را ترمیم و در سایه خوش و بش و مذاکره فضایی فراهم کرد تا کشور به خوبی اداره شود.

وی با بیان اینکه اما نگاه اول کارسازتر و با فرهنگ و ارزش‎های انقلاب و آرمان امام راحل و شهدا سازگارتر است، افزود: قبل از پیروزی انقلاب تاکنون مردم ما همواره شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» سر می‎دادند.

صابری عنوان کرد: با توجه به این امر حرکت ما باید بر اساس استقلال بوده، آزادی تعریف شده، مطلوب اسلامی را نیز به دیگران ارائه کنیم و شالوده تمام اقدامات احکام اسلامی باشد.

استاد مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تأکید بر اینکه وابستگی نه تنها در دین و آیین ما بلکه در منطق نیز پذیرفته نیست، ادامه داد: با هزینه‎های سنگین و خسارت‎های هنگفت مادی که ما دادیم و الگوسازی‎هایی که داشتیم، باید احتیاط کنیم به ویژه در مورد کسانی که بارها آن‎ها را مورد آزمایش قرار داریم.

وی گفت: آمریکایی‎ها به صراحت اعلام کردند که در کودتای ۲۸ مرداد ماه نقش داشتند و رد پای آن‎ها در تمام توطئه‎های عدیده صورت گرفته، وجود داشته است، حال با این شرایط چطور می‎توان به این عامل فساد اطمینان پیدا کرد، دست داد و مذاکره کرد.

با تکیه بر اقتصاد مقاومتی هرگز زیر سلطه کدخدا نمی‎رویم

صابری با بیان اینکه آمریکا با حضور در کدام کشور به آن خدمت کرد که ایران دومین آن باشد، اضافه کرد: راه اتکا به خود و داشته‎هایمان اقتصاد مقاومتی است، زیرا ایران دارای منابع و ذخایر عظیم خدادادی طبیعی و انسانی است.

وی اظهار داشت: اگر اراده آهنین و جدی در تمام مردم وجود داشته باشد که روی پای خود بایستند، نه ادعای کدخدایی می‎کنیم و نه زیر سلطه کدخدا می‎رویم.

استاندار سابق اردبیل، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پس از مذاکرات طولانی و برگزاری جلسه‎های فراوان اعلام شد که فتح‎الفتوحی صورت گرفته، یک شبه هزار ال‎سی در روز تعطیل باز شد و بسیاری از تحریم‎ها در لحظه اول امضای برجام به ظاهر از بین رفت، اما ادامه آن قابل پیش‎بینی بود.

وی بیان داشت: اطمینان داریم، اگر بر اساس توافق‎ها تمام تحریم‎ها لحظه اول برداشته می‎شد، آمریکایی‎ها بازی دیگری در می‎آوردند، زیرا آن‎ها از همه ما بیشتر باور دارند که ایران فعالیت هسته‎ای غیر انسانی ندارد.

اثبات دروغگویی آمریکا از برکات برجام است

صابری با تأکید بر اینکه آمریکا با اصل اسلام مشکل دارد، تصریح کرد: برجام برکاتی مانند اثبات فعالیت انسان‎دوستانه هسته‎ای ایران، عدم وجود بمب اتم در ایران، طرفداری ایران از مردم آزاده دنیا، صداقت در گفتار و عمل ما و دروغگویی آمریکا را در پی داشت.

صابری با تأکید بر اینکه باید مراقب فتنه‎ها و نفوذی‎ها بود، عنوان کرد: حداقل ۲۰ تا ۳۰ مورد نفوذ دشمنان طی هشت ماه گذشته اتفاق افتاده و جاسوسان با عنوان‎های مختلف وارد کشور شده است و ضررهای زیادی به کشور زدند.

وی دلیل نفوذ را ساده‎اندیشی و خوش‎باوری برخی‎ها و شیطنت آمریکا دانست و گفت: دانشجو باید مراقب نفوذ و آثار مخرب آن باشد.

صابری اضافه کرد: درست است که تحریم‎های نفتی را برداشتند و تولید و صادرات نفت ما به قبل از تحریم‎ها در اوپک رسیده است، اما آن را ارزان می‎فروشیم، پول آن را با تأخیر می‎پردازند و در نهایت گرفتار تحریم‎های بانکی می‎شویم.

وی با اشاره به اینکه اوباما بار دیگر تحریم‎ها و محدودیت‎های ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد، اظهار داشت: البته آن‎ها با اذعان به اینکه راستی‎آزمایی در ایرانیان وجود ندارد، زیرا شعار «مرگ بر آمریکا» در آنجا هنوز طنین‎انداز است، تحریم‎های جدید را نیز وضع کردند.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی