جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

خبرنگار فعال در بحران سوریه گفت: شهدای مدافع حرم ایستادند و افتادند تا حرم پابرجا بماند و بایستد و برخی که به این امر اعتقادی ندارند حداقل تخریب نکنند و به خانواده های آنان نیش نزنند.

خبرنگار فعال در بحران سوریه گفت: شهدای مدافع حرم ایستادند و افتادند تا حرم پابرجا بماند و بایستد و برخی که به این امر اعتقادی ندارند حداقل تخریب نکنند و به خانواده های آنان نیش نزنند.

به گزارش ” انارما” همایش بزرگداشت شهید مدافع حرم شهرستان انار بمناسبت ایام فاطمیه(س) شامگاه شنبه ۲۳بهمن ماه با حضور حسن شمشادی از روایتگران صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در جبهه سوریه، ائمه جمعه و تنی چند از مسئولین انار، خانواده‌ شهید مدافع حرم، مدافعان حرم از سراسر استان ، خانواده‌های شهدا، جانبازان، و عموم شهروندان به همت هیئت عاشقان کربلا در انار برگزار شد.

در ادامه این همایش خواهر  شهید سعید بیاضی زاده از شهدای مدافع حرم شهرستان انار با قرائت درد نامه‌ای خطاب به برادرشهید خود یاد و خاطره شهدای مظلوم مدافع حرم را گرامی داشت.

حسن شمشادی از روایتگران صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در جبهه سوریه اظهار داشت: حدود هفتاد ماه پیش در مکانی بنام سوریه اتفاقی رخ داد و بحرانی شکل گرفت که برخی شبکه های ماهواره ای و خبری انقلاب مردم سوریه نامیدند که در این جنگ رسانه ای و بمباران خبری آنگونه اعلام کردند که ۲۳میلیون مردم سوریه به خیابانها آمدند و شعار ” إرحل إرحل یا بشار ” سر می دادند و آنگونه تبلیغ می کردند که انگار همه مردم سوریه در برابر یک نفر و یک نفر در برابر همه مردم سوریه قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت :  مقام معظم رهبری در باره این حادثه فرمودند: «آنچه در سوریه می‌گذرد و آنچه مردم می‌خواهند انقلاب مردمی نیست، بلکه فتنه‌ای برای حذف خط مقاومت است. ما در کنار مردم سوریه هستیم» و ایستادیم و فتنه ای برای حذف خط مقاومت و همه روسای جمهور کشورهایی که تروریست‌ها را حمایت می‌کردند مدعی بودند که کار سوریه بیشتر از چند هفته طول نمی‌کشد ‌ولی تا الان ادامه پیدا کرد و پیروزی‌هایی برای مردم سوریه حاصل شد.

خبرنگار اعزامی ایران در سوریه گفت: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های نوروزی در حرم حضرت امام(ره) فرمودند: «دورانی که آمریکا بگوید چه کسی بماند و چه کسی نماند گذشته است» همه در کنار هم ایستادند تا حرم اهل بیت بماند.

این روایتگر جبهه نبرد با تکفیری‌ها که خود از نزدیک در روند این تهاجم بی‌رحمانه بوده است، افزود: در دمشق از چهارگوشه اش حمله های تروریستی انجام شد و این نبرد را به اسم ” معرکۀ الشام ، زلزال فی السوریه“( نبرد در شام ، زلزله در سوریه” نامیدند و برای سرنگون کردن دمشق با نیروهای ده هزارنفره ای  و با وجود جنگ رسانه ای که اعلام کرده بود “دمشق سقوط کرد” طراحی شد .

شمشادی در ادامه تصریح کرد شبی در زینبیه اوضاع آرام بود که به ناگاه رأس ساعت صفر از بلندگوهای مسجد بانگ « حی علی الجهاد » بلند شد و تکفیری‌ها هجوم به سمت حرم شریف اهل‌بیت(ع) در این شهر را آغاز کردند و باتدبیر اندیشیده شده مدافعان حرم و به‌رغم رسیدن داعش به ۵۰۰ متری حرم ایستادگی این نیروهای مردمی از کشورهای اسلامی همچون پاکستان، افغانستان، ایران ، سوریه و.. مانع پیشروی بیشتر آن‌ها در نخستین یورش خود به دمشق شدند و شهدای مدافع حرم ایستادند و افتادند تا حرم پابرجا بماند و بایستد و برخی که به این امر اعتقادی ندارند حداقل تخریب نکنند و به خانواده های آنان نیش نزنند..

وی تصریح کرد: هم‌زمان “زهران انوش” ملعون در مقابل دوربین تلویزیون الجزیره حاضر شد و با ایراد پیام منحوس خود اعلام کرد اگر ما بر سیده زینب (همان زینبیه) مسلط شویم آن بتکده را با خاک یکسان می‌کنیم و نام منطقه را یزیدیه گذاشته و در ورودی آن مجسمه‌ای از یزید درحالی‌که سربریده‌ای در دست دارد، نصب خواهیم کرد.

خبرنگار جبهه مقاومت و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که از نزدیک رشادت‌های مدافعان حرم را دیده است، عنوان کرد: حضور پرشور و نشاط نوجوانان و جوانان کم سن و سال از کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان در کنار رزمندگان ایرانی درس دلدادگی و عشق به محبوب را به ما آموخت.

وی با اشاره به مظلومیت شیعه در طول تاریخ تصریح کرد: باوجوداین مظلومیت تاریخی شیعه امروز قدرتمند است و اجازه تعدی به دشمنان خود نمی‌دهد.

شمشادی با تأکید بر لزوم پاسداشت مقام و منزلت شهدای مدافع حرم گفت: شهدای مدافع حرم مظلومانه به شهادت رسیدند اما نباید از یاد برد ایستادگی آن‌ها در جبهه‌های نبرد خارجی برای دفاع از امنیت کشور بوده و آن‌ها با تفکری در حال مقابله و جنگ هستند که خون شیعه  به‌خصوص ایرانی‌ها را مباح دانسته و در صورت دسترسی به آن‌ها حمام خون به راه می‌اندازد همان‌طور که این اتفاق دریکی از شهرهای عراق افتاد و در طول یک روز ۱۸۰۰ جوان شیعه عراقی را سر بریدند.

 تجلیل از صبر و مقاومت خانواده‌ شهید مدافع حرم و مدافعان حرم با اهدا لوح یادبود به آن‌ها پایان‌بخش این همایش معنوی بود.

 

 

لینک مرتبط:

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی