جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

سریال تنبیه دانش آموزان در جنوب کرمان تمامی ندارد و این عمل فجیع گویا تنها راه برای آموزش دانش آموزان مناطق محروم شده است.

سریال تنبیه دانش آموزان در جنوب کرمان تمامی ندارد و این عمل فجیع گویا تنها راه برای آموزش دانش آموزان مناطق محروم شده است.

به گزارش” انارما” ؛به نقل از رودبار ما ، چندی قبل بود که کلیپی از دانش آموزان مدرسه روستای مختار آباد در شهرستان رودبارجنوب منتشر شد که عده ای از کودکان در آن ادعا کردند که مورد تنبیه قرار گرفته اند هر چند که در مدتی کوتاه این کودکان ادعای خود را پس گرفتند.

از این داستان تلخ نیز چند هفته ای نگذشته بود که یک سرباز معلم دانش آموزی روستایی را در شرق کرمان مورد تنبیه با کمربند قرار داد که چشم وی مصدوم شد، اما متاسفانه این پایان داستان برخورد قهری با دانش آموزان در سیستم آموزشی نبود چند ماه بعد در یکی از روستاهای شهرستان عنبرآباد در جنوب کرمان دانش آموز مدرسه شهید طیاری طعم تنیبه بدنی را چشید.

سریال تنبیه دانش آموزان استان کرمان در سال جاری به ایستگاه سوم رسید و پس از فهرج در شرق استان و عنبرآباد در جنوب حالا نوبت رودبار جنوب است که در صدر خبرهای مربوط به تنبیه دانش آموزان قرار گیرد.

شب گذشته تصاویری دلخراش از فرو رفتن مداد در پوست سر یک از دانش آموزان مدرسه دبستان شهید سالمی شهرستان رودبار منتشر شد.

با معلم خاطی مطابق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد

 امید سلاجقه در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان با ابراز تاسف از برخورد این معلم با دانش آموز کلاس خود با اشاره به ارسال دستورالعمل ممنوعیت تنبیه بدنی  در مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی جاری اظهارکرد: تنبیه بدنی تحت هر شرایطی در مدارس ممنوع است و با افراد خاطی مطابق ضوابط  و مقررات برخورد خواهد شد.

وی  ابراز کرد:آموزش و پرورش استان کرمان در راستای دفاع از شأن و منزلت فرهنگیان به هیچ عنوان از تخلفات احتمالی عده معدودی که بر خلاف ضوابط اداری و اصول اخلاقی اقدام به تنبیه دانش آموزان می کنند چشم پوشی نخواهد کرد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد:هیئت ویژه بررسی این اقدام غیر قانونی با دستور مدیر کل آموزش و پرورش استان  تشکیل  و معلم متخلف مدرسه شهید سالمی رودبار به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری کار کنان آموزش و پرورش معرفی شده است.

معلم متخلف به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش معرفی شد

 فرماندار رودبارجنوب  نیز در این رابطه به خبرنگار صداو سیما مرکز کرمان گفت: تنبیه معلم باعث شد مداد به سر دانش آموز رودباری فرو رود.
ناوکی افزود: گزارش این اقدام به حراست استانداری و مدیر کل آموزش و پرورش استان اعلام شد و معلم به عنوان متخلف به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش معرفی شده است.
معلم خاطی هم گفت: من قصد تنبیه دانش آموز را داشتم اما نمی دانستم با ضربه من مدادی که وی پشت سرش نگه داشته به سرش فرو می رود.

بلافاصله دانش آموز به مرکزدرمانی منتقل شد و مداد از سرش خارج  شد و اکنون حال وی خوب است.
با توجه به ادامه روند تنبیه دانش آموزان به نظر می رسد در کنار استفاده از روش های پیشگیرانه آموزش وپرورش باید توان نظارتی سیستم  بر رفتار معلمان خود را نیز در مناطق محروم و دور افتاده افزایش دهد تا دیگر شاهد موارد دلخراشی نباشیم.
انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی