سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024

جدول زمانبندی ثبت نام ، زمان مجاز تبلیغات و شرایط ثبت نام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا منتشر شد تا کسانی که قصد نامزدی در این انتخابات را دارند، نسبت به آن برنامه ریزی کنند.

جدول زمانبندی ثبت نام ، زمان مجاز تبلیغات و شرایط ثبت نام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا منتشر شد تا کسانی که قصد نامزدی در این انتخابات را دارند، نسبت به آن برنامه ریزی کنند.

به گزارش ” انارما” جدول زمانبندی ثبت نام ، زمان مجاز تبلیغات و شرایط ثبت نام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا منتشر شد تا کسانی که قصد نامزدی در این انتخابات را دارند، نسبت به آن برنامه ریزی کنند.

اما این جدول زمان بندی دارای یک نکته جالب است، زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا تاریخ ۳۰ اسفند ۹۵ لغایت ۶ فروردین ۹۶ اعلام شده است؛ زمانی که تنها طبق تقویم، ۳ روز آن روزهای کاری است.

در حالی که تاریخ های اول، دوم، سوم و چهارم فروردین ۹۶ تعطیل رسمی  هستند، تنها روزهای ۳۰ اسفند، ۵ و ۶ فروردین برای مراجعه میلیونی نامزدها در نظر گرفته شده است.

لازم بذکر است  امور سیاسی و انتخابات فرمانداری شهرستان انار پیرامون شرایط ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
با عنایت به ماده ۲۶ تبصره ۳ (الحاقی ۲۷/۱/۱۳۹۲) قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که مقرر می دارد انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد اقدام نمایند، شایسته است شهروندانی که قصد ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارند، حسب الزام این بند از ماده قانونی سریعاً اقدام نمایند. ضمناً شرایط انتخاب شوندگان حسب ماده ۲۶ قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور هنگام ثبت نام به شرح زیر است:
الف: تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.
ب: حداقل سن ۲۵ سال تمام.
ج: اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه.
د: ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
ه: دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا دویست خانوار و داشتن مدرک دیپلم برای شوراهای روستاهای بالای دویست خانوار، داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم یا معادل آن برای شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت، داشتن حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن برای شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت.
تبصره۱- (الحاقی۲۷/۰۱/۹۲) کسانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل کاندیدای عضویت در شورا باشند از شرط مدرک معافند.
تبصره ۲- (الحاقی ۲۷/۰۱/۹۲) هیأت های اجرایی و نظارت در صورت ضرورت، تأییدیه مدارک تحصیلی ثبت نام کنندگان را اخذ می نمایند.
و: دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم از خدمت برای مردان.
تبصره ۱- اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.
تبصره ۲- اعضای شوراها باید در محدوده حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار نمایند. تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن موجب سلب عضویت خواهد شد.
تبصره ۳- (الحاقی ۲۷/۰۱/۹۲) ارائه گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد در هنگام ثبت نام الزامی است.

لینک مرتبط:

وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر را بدانید

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه کاربران

من سه‌شنبه 21 فوریه 2017 - 11:21 ق.ظ

.. اون روزهایی هم که تعطیل رسمی است، برای انتخابات ثبت نام انجام میشه.

فقط انار سه‌شنبه 21 فوریه 2017 - 11:56 ق.ظ

انارما عزیزم اسفند امسال سی روزه آیا ؟؟؟

محمد سه‌شنبه 21 فوریه 2017 - 11:57 ق.ظ

هر چهار سال یکبار اسفند میشه سی روزه که سال کبیسه نام داره و امسال هم سال چهارم همان اسفند ۳۰ روزه هست و متن فوق صحیح میباشد…

لوپز سه‌شنبه 21 فوریه 2017 - 11:58 ق.ظ

باسلام زمان ثبت نام خیلی بد وکم سه روز هم که کارمندی درفرمانداریها نیست.. خواهشا بعداز تعطیلات نوروز ویا قبل ازان بزاریدلطفا کارشناسی بیشتر وبهتری صورت گیرد

داد سه‌شنبه 21 فوریه 2017 - 12:00 ب.ظ

در جواب جناب ” من”نباید فراموش کرد که نگه داشتن کارکنان فرمانداری ها و فعالیت آنها در روزهای تعطیل رسمی نیز هزینه ای مضاعف بر دوش دولت در پرداخت حق الزحمه کارکنان می گذارد. ضمن اینکه این افراد نیز به مانند همه مردم حق دارند از تعطلات خود استفاده کنند.

مهندس سه‌شنبه 21 فوریه 2017 - 12:01 ب.ظ

واقعا بیسوادی شوراهای روستا مردم نابود کرده

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی