پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

اولین تالار بورس پسته کشور با حضور وزیر اقتصاد بصورت ویدئو کنفرانس در شرکت تعاونی تولدیکنندگان پسته رفسنجان افتتاح شد….

اولین تالار بورس پسته کشور با حضور وزیر اقتصاد بصورت ویدئو کنفرانس در شرکت تعاونی تولدیکنندگان پسته رفسنجان افتتاح شد…

به گزارش انارما به نقل از خانه خشتی ، نخستین تالار بورس پسته کشور ظهر امروز ۱۶ اسفند ماه از طریق ویدئو کنفرانس با حضور وزیر اقتصاد ،احمد انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان و رؤسای سازمان بورس کالای کشور و همچنین با حضور ملانوری فرماندار و جمعی از دیگر مسئولین رفسنجان در شرکت تعاونی تولیدگنندگان پسته این شهرستان افتتاح شد.

 محمدرضا میرحسینی مدیرعامل شرکت تعاونی پسته رفسنجان در این باره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز هر کسی که پسته داشته باشد می تواند به بورس کالا آورده و با شرایطی که سازمان بورس کالا اعلام می کند پسته خود را ارائه کند تا خریدار پیدا شود.


وی افزود: دو انبار استاندارد خود را در اختیار سازمان بورس کالا گذاشتیم و افراد می توانند پسته خود را تحویل انبار داده و قبض انبار به عنوان یک رسید و اوراق بهادار بورسی تلقی شده و می توانند معاملات خود را در تالار بورسی انجام دهد.

میرحسینی درباره سقف معاملات تصریح کرد: معاملات از سقفی به بالا در تالار اصلی بورس با تناژ و مبلغ ارائه می شود و از سقفی به پایین در تالارهای فرعی بورس ارائه می شود. در مجموع هر کسی که با هر کالایی که با استانداردهای بورس همخوانی داشته باشد می تواند محصول را در تالار بورس ارائه و برای پسته خود و محصولش مشتری پیدا کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی پسته رفسنجان درباره قیمت گذاری محصول نیز گفت: در این رابطه بخشی راجع به استاندادرهایی است که در بورس کالا تعریف می شود که سازمان بورس کالا در کلاس آموزشی که ظرف چند روز آینده در رفسنجان برگزار می کند به مردم آموزش می دهد.

وی با بیان اینکه یکی از اهدف بورس ثبات و تنظیم بازار بورس می باشد، خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی پسته نیز نقشی که داشته همین بوده که به بازار ثبات می دهد الان هم شرکت تعاونی نقش خودش را دارد و بورس کالا نیز در کنار آن با تعامل این کار را انجام می دهند.

میرحسینی همچنین از برپایی مراسم افتتاح رسمی بورس پسته در رفسنجان با حضور نمایندگان مجلس، مسئولین سازمان بورس، مسئولین کشوری و استانی در هفته آینده خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

فلاح سه‌شنبه 7 مارس 2017 - 9:26 ب.ظ

درود بر اقای طالبی افتخار شهر ما

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی