جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

خانواده هایی که وقتی وارد منزل آن ها می شدیم شاید ابتدا باورش برایمان سخت بود که اینجا شهر انار است…

خانواده هایی که وقتی وارد منزل آن ها می شدیم شاید ابتدا باورش برایمان سخت بود که اینجا شهر انار است

انارما: تصمیم گرفتیم در آستانه ایام نوروز با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) انار از وضعیت معیشت دو خانواده اناری گزارشی تهیه کنیم.

خانواده هایی که وقتی وارد منزل آن ها می شدیم شاید ابتدا باورش برایمان سخت بود که اینجا شهر انار است و در حالیکه ساکنین این خانه ها شبانه روز با فقر و تنگدستی دست و پنجه نرم می کنند و از ابتدایی ترین امکانات زندگی محروم اند در چند کوچه بالاتر  ،آپارتمان های چندطبقه و خودرو های لوکس خودنمایی می کند.

ابتدا وارد خانه ای شدیم که سه نفر در آن زندگی می کردند زن چهل ساله به همراه  پسر ۱۹ساله اش در یک اتاق با سقف گنبدی و دیوار های کاه گلی زندگی میکرد که مجبور بودند غذا ،خواب و تقریبا تمامی مراحل زندگی شان را در این اتاق بگذارنند و در کنار این اتاق ، مادر این زن در اتاقی دیگر که زندگی اش تنها یک لحاف و یک چراغ برای گرم شدن اتاق بود امرار معاش می کرد.

یکی از ساکنین این خانه در گفت و گویی کوتاه با انارما گفت: عید نوروز برای ما معنا ندارد چرا که ما در ایام عید نه لباس نو داریم که بپوشیم ، نه مسافرت می  رویم و نه خانه و زندگی مان در حدی است که بتوانیم خانه تکانی کنیم.

در ادامه تهیه گزارش به یکی دیگر از نقاط شهر انار رفتیم جایی که خانواده ۵نفره تا مدتی پیش حتی سرویس بهداشتی نیز در خانه شان نداشتند به همت گروه جهادی پایگاه بسیج شهرستان سرویس بهداشتی برای آنها ساخته شد.

اکنون  یک اتاق بدون درب تنها پناهگاه آنها برای در امان بودن از سرمای هوا در زمستان است.

امیرمهدی ، نوزاد تازه متولد شده این خانواده است که اکنون ۴۰روز است که به دنیا آمده و به دلیل مشکلات تنفسی اش مکررا به بیمارستان انار منتقل شده است.

مادر این نوزاد به انارما گفت: فرزندم مشکلات تنفسی دارد و به همین دلیل برای تزریقات چندین بار به دست هایش سوزن زده اند که دیگر طاقت این لحظات و درد کشیدن فرزندم را ندارم.

وی گفت: مشکلات تنفسی فرزندم در حالی است که ما یک اتاق برای زندگی کردن داریم و این اتاق هم به دلیل نداشتن درب همیشه گرد و غبار فراوانی در فضای داخلش می باشد که این موضوع مشکل تنفسی فرزندم را تشدید می کند.

انارما جهت حفظ آبرو این خانواده ها از معرفی شان و آدرس محل سکونت آنها امتناع می کند اما آمادگی جمع آوری کمک های مردمی برای بهبود وضع معیشت این دو خانواده در این ایام منتهی به عید نوروز را دارد.

در همین خصوص شماره حساب ۲۸۱۶۱۱۱۱۹۰۵۶۱۱بانک توسعه تعاون به نام ستاد زکات شهرستان جهت دریافت کمک های نقدی و همچنین شماره تماس ۰۹۱۹۱۶۰۱۷۲۹جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط مستقیم با این خانواده ها می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

مهربان پنج‌شنبه 16 مارس 2017 - 9:59 ق.ظ

ما هم وضعمون خرابه

بسیجی پنج‌شنبه 16 مارس 2017 - 10:24 ق.ظ

سلام یه شماره کارت بدید که بشه مخصوص همین دو خانواده پول واریز کنیم هم سریع تره هم بهتر منتظر هستیم

379 پنج‌شنبه 16 مارس 2017 - 10:25 ق.ظ

اللهم عجل لولیک الفرج

یسنا پنج‌شنبه 16 مارس 2017 - 10:54 ق.ظ

خدا به داد ما برسه که ازشون غافلیم

سردبیر پنج‌شنبه 16 مارس 2017 - 11:11 ق.ظ

سلام و عرض ادب /
برای رساندن دست خیرتان به این دو خانواده می توانید با این شماره تماس حاصل فرمائید: ۰۹۱۹۱۶۰۱۷۲۹

عدالت پنج‌شنبه 16 مارس 2017 - 11:16 ق.ظ

ما چهارمین کشوری هستیم ک بیشترین ذخایر نفتی رو در جهان داره،این همه پول و ثروت کجا میره!!؟؟ نه تنها این دو خانواده بلکه تمام مردم دارن تو ذلالت و سختی بسر میبرن،،صبر و تحمل مردم حدی داره…

ناشناس پنج‌شنبه 16 مارس 2017 - 11:44 ق.ظ

اگه امکانش هست شماره کارت بدید

محمدرضا پنج‌شنبه 16 مارس 2017 - 11:49 ق.ظ

با تشکر از انارما این گذارش یه تلنگر بود به خیلی ها که حسابهای بانکی ملیاردیشون سر به فلک کشیده و سرشون رو چون کبک درون برف فرو کردند و به فکر آب و زمین و سود بانکی هستند

ارش67 پنج‌شنبه 16 مارس 2017 - 11:51 ق.ظ

پول های کشور ثروتمند ایران توسط مسئولینی که بی لیاقت هستند و خائن …با بستن قرار داد هایی مثل کرسنت به باد میرود…انهایی که در انار برای دخترانشان یک میلیارد جهیزیه میگیرند…انهایی که ماه عسلتان را در دبی و انتالیا میگذرانید …انهایی که هر چی منابع اب شهرستان بود رو بالا کشیدید….کجایید که زیر اب همه چی رو میزنید امار همه چی رو میدین ….چرا به فقر که میرسد همه خفه میشوند.

عرشیا جمعه 17 مارس 2017 - 12:39 ق.ظ

ازوقتی دیدم بهم ریختم حتما فردا باهاتون تماس میگیرم ودرحد توانم کمک‌ خواهم کرد وحتما اطلاع رسانی میکنم

الزهرا جمعه 17 مارس 2017 - 12:49 ق.ظ

بعضی ها اب منطقه رو کشیدند پولدار چه عرض کنم میلیاردر شدند ولی حاضر نیستند به داد فقرا که اب منطقه که سهم انها هم هست برسند چی جواب خدا رو میخوان بدن نمیدونم یه کم به خودتون بیاین لا اقل یک درصد پولتون رو به فقرایی که نیاز دارند بدین

ناشناس جمعه 17 مارس 2017 - 8:00 ق.ظ

مردم ظلم و جور را برنمی تابند. طولی نخواهد کشید که بنیان ظلم و فساد درهم خواهد ریخت. ایااین است عدالت علی؟ ایااین است حکومت اسلامی؟ متاسفم برای خودم ک چنین مسئولین سیاست زده ایی دارم.
کدام عقل سلیمی میپذیرد در سالی که خط فقر را همین مسئولین محترم حدود۳میلیون تومان اعلام کرده اند حال پس از کلی کش و قوس فراوان دستمزد ۹۶را ۹۳۰تعیین کرده اند!
این نمای کاذب حکومت اسلامی فرو خواهد ریخت و به قوه حضرت مهدی حکومتی سراسر عدل برپا خواهد شد.
کوچکترین اهمیت مسئولین بابت موضوع رفاه مردم است. ایران است و موشکهایش! ایران است بگم بگم هایش! ایران است اختلاس هایش! ایران است و گروکشی های سیاسی اش! ایران است مسئولین گرین کارتی اش! ایران است مسئولینی که فرزندانشان خارج از ایران تعلیم می بینند!
ایران است مردمی که برای امرار و معاش خود، مرد و زن همچون تراکتور کار می کنند! ایران است و مردمی که کلیه می فروشند! ایران است و مردمی که ۴۰سال پس از انقلاب اسلامی هنوز سرویس بهداشتی ندارند! اتاقشان درب ندارد!
اگر هر امری در جای خود و بجای خود خرج و عمل می شد وضع ما اینگونه نبود.
مثال اخر: هر گاه درامد عوارضی ازاد راهها خرج همان ازاد راه شد یعنی کشور مدون و دارای برنامه است. ازادراه داریم تا ازاد راه.
و حل این مشکلات در شرایط کنونی در گرو روی کار امدن دولتی با سلیقه چپ و یا سلیقه راست نمی باشد چون همه وسایل و اوامرمان ناجوانمردانه سیاست زده است.باید سم پاشید.

اناری جمعه 17 مارس 2017 - 8:21 ق.ظ

یکی از آیات عظام گفته وقتی در کشور عده ای با فقر و مرگ و بیماری و کمبود معیشت رنج می برند پول خرج دولت و کمک به کشورهای دیگر حرام است…

علی جمعه 17 مارس 2017 - 10:42 ق.ظ

درجواب اناری:
اون آیه عظام احتمالا اول فامیلش ص نیس؟!!
برادر من اول اینکه ایران هیچ کمکی به کشور خارجی نمیکنه و کمکهایی که میکنه به گروههای نظامی هست که اونم برای امنیت ایرانه و اگر کمک نکنه به جای سوریه در کرمانشاه باید با داعش بجنگیم
درثانی این کمکها از بودجه نظامی هست نه بودجه جاری و عمرانی که اگر از بودجه عمومی کشور بود این دولت برای خوش آمد آمریکا اولین کاری که میکرد این کمکها رو قطع میکرد.
ثالثا این کمک ها از بیست سال پیش هم بوده یعنی زمانی که ما نفت ۱۵دلاری میفروختیم و الان که ۴ملیون بشکه نفت ۵۰دلاری میفروشیم باز هم فقرا بیشتر شدن که کمتر نشدن پس مشکل ما کمک به حزب الله و حماس نیس.
در دولت روحانی که به گواه آمار خودشون ثروتمندترین دولت تاریخ ایران بوده فقر کمتر شده یا بیشتر؟؟ پس مشکل تفکر حاکم هست نه کمک به سوریه.
تا وقتی لیبرالها سرکار باشن فقر از بین نخواهد رفت چرا که اصلا اعتقاد لیبرالها اینه که باید با توسعه و ثروتمند شدن یه عده خاص فقرا هم با نوکری اونا به نوایی برسن.
این حرف رو هاشمی قبلا زده بوده اخیرا هم اکبرترکان گفته.
پس به جای تکرار حرفای بی بی سی پای صندوق رای چشممونو باز کنیم
پس یه لطفی بکن به اون آیه عظام بگو کمی هم با مردم باشه و درد مردم رو حس کنه بهتره تا اینکه حرف بعضی معاندان رو تکرار کنه.

حسین جمعه 17 مارس 2017 - 6:43 ب.ظ

. در جواب علی باید بگم که اتفاقا با سیاستهای دولت قبل و تورم بالا پولدارها پولدارتر و فقرا فقیرتر شدن چون پولدارها ملک و خونه و جنس و زمین و کلا هر چیزی که داشتن هر روز گرونتر میشد بر عکس فقرا که هیچی نداشتن باید هر روز هر چی می خواستن بخرند باید گرونتر می خریدن. تو انار خودم شاهد بودم که پولداری از گرون شدن و تورم داشت از خوشحالی بال در می آورد

علی شنبه 18 مارس 2017 - 1:48 ب.ظ

درجواب حسین عارضم که تورم فقیر رو فقیرتر و پولدار رو پولدارتر میکنه و این یه اصل پذیرفته شده هست که در دولت قبل هم مثل دولت هاشمی اتفاق افتاد و فقرا در پایان دولت دهم فقیرتر شدن
اما رکود هم فقیر رو فقیرتر میکنه هم پولدار رو.
و این اتفاقی هست که الان در کشور داره میفته…یعنی رکود باعث شده فقرا فقیرتر بشن و تولیدمننده ها هم ورشکست بشن و بیچاره بشن.
اما چرا در شرایط رکود فعلی که طبیعتا همه باید فقیرتر بشن یه عده ای به سرعت دارن رشد میکنن؟؟ این دلیلش نه رکود هست نه تورم.
بلکه دلیلش عدم رعایت عدالت در نظام پرداخت ها هست که یکیش خمین حقوقهای نجومی بود.
شما یه سر به فیشای حقوقی برخی از همین کارمندای اناری بنداز نتیجه بی عدالتی رو متوجه میشی.
این شکاف طبقاتی که دولت عامدانه ایجاد کرده نه به خاطر رفع فقر بوده بلکه اساسا نگاهشون نگاه لیبرالی هست و اصلا نمیتونن فقیر رو درک کنن.
نهایت چیزی هم که در مورد فقرا میگن اینه که باید فقرا رو عقیم کرد که نسلشون منقرض بشه.
اما در نگاه اسلامی مردم و مخصوصا ضعفای جامعه در اولویت هستند .
یارانه و سهام عدالت و چیزای دیگه هم در راستای گرفتن از اغنیا و دادن به فقرا بود که البته اشکالاتی هم داشت

حسین شنبه 18 مارس 2017 - 5:12 ب.ظ

بنظر من دادن یارانه یه اشتباه بسیار بزرگی بود که بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت وگرنه دادن یارانه باعث تن پروری و اون بیانیه که خدا میگه از تو حرکت از من برکت. پولی که صرف یارانه ها میشه اگه در تولید صرف میشد مشکل بیکاری خیلی کمتر میشد. ما باید فرهنگ کار و تلاش رو بهش بپردازیم نه تنبلی که بنظرم با اصل اسلام هم در تضاده. باید هر کس تلاش بیشتری کرد حقوق بیشتری هم بگیره که با اینکار تولید و کسب و کار و اقتصاد مقاومتی هم بصورت واقعی نه شعاری تحقق پیدا میکنه خدا رحمت کنه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که خیلی فهمیده و باهوش بود و می خواست اسلام واقعی اجرا بشه و شعارش کار و کار وکار بود

علی یکشنبه 19 مارس 2017 - 12:00 ق.ظ

یارانه در بسیاری از کشورهای دنیا پرداخت میشه و اتفاقا اگر درست اجرا بشه دقیقا در راستای عدالت و توزیع ثروت عادلانه هست/ مثلا کسی که کارخونه داره و از برق مملکت استفاده میکنه چرا من و شمای فقیر باید پول یارانه برق اونو بدیم و اون روز به روز با یارانه دولت ثروتمندتر بشه؟؟یا مثلا کسی که ماشین نداره چرا باید یارانه بنزین کسی که سه تا ماشین داره رو بده؟؟ پس اساسا یارانه یک اتفاق بسیار مبارک و عادلانه ای بود که آرزوی بسیاری از دولتها بود ولی مرد اجراش نبودن.
از جمله کروبی در انتخابات ۸۸اگر یادتون باشه اسکناسای ۵۰ تومی چاپ کرده بود و میگفت یارانه میده یا هاشمی رفسنجانی که گوی سبقت رو از همه ربوده بود و میگفت ۱۲۰هزارتومن یارانه میده.
اما دولتهای قبل از احمدی نژاد از جمله دولت هاشمی نشون دادن که مرد این میدون نیستن چرا که کار بسیار پرزحمت و پر حرف و حدیثی بوده و کسی حاضر نبوده این کار رو بکنه چون بدنامی داشته.
اما از نظر اسلام که گفتی هم اتفاقا در حکومت معصومین هم سهم همه از بیت المال مساوی بوده و فقیر و غنی یه اندازه میگرفتن/ اما اینکه کسی خودش کار کنه و پول در بیاره یه بحث دیگه س که اصلا با یارانه منافاتی نداره/ یارانه فقط تلاشی بود در راستای اجرای عدالت در نظام توزیع ثروت که نفس عمل خیلی مقدس بوده هر چند که اشکالاتی در اجرا داشته.
اما اینکه بگیم یارانه رو به تولید بدیم هم کاملا حرف درستیه و باید این کار میشد اما جای دو تا بحث هست.
اول اینکه اگر قرار باشه یارانه به تولیدکننده ها که ثروتمندان هستن داده بشه پس فقرا کجای این معادله هستن؟؟مگر چند درصد فقرا با تولید منتفع میشن؟؟
دوم هم اینکه در دولت فعلی تقریبا تمام حامل های انرژی دو یا سه برابر شده و این یعنی درآمد حاصل حداقل دوبرابر شده ولی یارانه هنوز همون ۴۵۵۰۰تومن احمدی نژاده!!
این پول اضافی که مبلغ سنگینی هم هست و قرار بود صرف تولید بشه کجا رفته؟؟
دوباره میرسیم به لیبرالها و عدم عدالت در نظام توزیع ثروت!!
پس هر چی میکشیم از لیبرالها میکشیم

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی