جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان انار در سال ۹۶ با حضور کلیه اعضا و مدعوین در دفتر امام جمعه برگزار شد.

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان انار در سال ۹۶ با حضور کلیه اعضا و مدعوین در دفتر امام جمعه برگزار شد.
به گزارش انارما ، حجت الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان در این جلسه به اهمیت اخلاق انتخاباتی اشاره نمود و گفت :آنچه بیش از هر چیز در این حوزه اهمیت دارد رعایت اخلاق در عرصه رقابتها و تبلیغات انتخاباتى است، چه از ناحیه خود نامزدها و چه دست‌اندرکاران و اعضاء ستادهاى انتخاباتى که البته شأن ملت بزرگ ایران این‌گونه اقتضا مى‌کند تا انتخاباتى در طراز جامعه انقلابى با داشتن مؤلفه‌هاى اساسى مشارکت حداکثرى، رقابت پرشور و اخلاق‌مدارانه و سلامت و امنیت و در نهایت انتخابى آگاهانه و توأم با بصیرت، تحقق پیدا کند.
وی افزود: آنگاه چنین انتخاباتى به‌عنوان سرمایه‌اى عظیم براى عزتمندى بیشتر ملت ایران به کورى چشم دشمنان و بدخواهان رقم خواهد خورد.

امام جمعه انار تصریح کرد: اخلاق انتخاباتى حکم مى‌کند کلیه نامزدها و طرفدارانشان حفظ حرمت و عمل به قانون و گردن نهادن به دستگاه‌ها و نهادهاى قانونى اعم از اجرایى و نظارتى را به‌عنوان یک ادب و اخلاق و جلوه‌اى از فرهنگ اجتماعى به نمایش بگذارند و دقیقاً در چارچوب قوانین مصرّح و هر آنچه که در مقام اجرا و نظارت از طریق مجارى قانونى ترسیم مى‌گردد، مورد توجه و اقدام و عمل قرار بدهند تا این حماسه ملى برگ زرین دیگرى را در خاطره مردم جاودانه سازد و اوج بصیرت و ادب و اخلاق را به رخ جهانیان بکشد.

منتظری در ادامه گفت: شایسته آن است که همه کاندیداهاى انتخاباتى آتى چه در سطح ریاست جمهورى و چه در سطح شوراها و هواداران و ستادهای آنها با در پیش گرفتن شیوه‌هاى صحیح تبلیغاتى از گرفتار کردن خود و کشور به بداخلاقى انتخاباتى خوددارى کنند و امید است که با رعایت اخلاق و قانون به‌گونه‌اى عمل کنیم که شیوه‌ى تبلیغاتى و اقدامات تبلیغاتى در نظام اسلامى الگویى خوب و مناسب براى تبلیغات ایجاد شود، نه آن‌که با پیروى از شیوه‌هاى ناسالم غربى کشور خود را دچار گرفتارى‌هایى از سنخ نظام ناسالم تبلیغاتى غربى نماییم.

در این جلسه تاکید شد اخلاق انتخاباتی با استفاده از رهنمودهای اهلبیت (ع) و بیانات امام خمینی و رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گیرد ، روحانیت ، اساتید و سخنوران در مجامع عمومی، دبیرستانها و دانشگاهها پیرامون انتخابات سالم در جامع اسلامی و اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی صحبت نمایند .

در این جلسه به سایتها و فضاهای مجازی و رسانه ها  توصیه شد پیرامون اخلاق انتخاباتی مطالب و مقالات مناسب منتشر نمایند .
همچنین فرماندار شهرستان نیز ضمن ارائه گزارشی از روند انتخابات از جلسات توحیهی و توصیه اخلاق انتخاباتی در آینده نزدیک با نامزدهای شوراها و ستادهای تبلیغاتی شوراها و کاندیداهای ریاست جمهوری خبر داد و گفت: تمام اهتمام ما بر حضور حداکثری مردم در صحنه اتنتخابات می باشد.

 در ادامه جلسه با حضور مدیران تالارها و هتل ها به مناسبتهای سال بویژه ایام شهادت ائمه اشاره شد و قرار شد شب شهادت و شب بعد از آن در تالارها نوبت برای جشن داده نشود.
همچنین بر رعایت موازین شرعی در جشنهای عروسی و برخورد جدی نیروی انتظامی با کسانی که در مجالس عروسی چه در تالارها و چه بیرون تالارها برای مردم ایجاد مزاحمت مینمایند ، تأکید شد .

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی